WH 3,0 crd korotus. OME Vai Rough Country ?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

WH 3,0 crd korotus. OME Vai Rough Country ?

Viesti Kirjoittaja Hunter » 18.04.2016. 13:55

Nyt tekisi niin mieli saada maltillinen 2" korotus WH Jeeppiin.
Ostaakko Bilsteinin B6 iskarit n.600e ja Rough Country 2" palat n.160e vaiko OME 2" sarja, eli jouset ja iskarit 900e ?
Siinäpä pulma :shock:
Kumpi parempi pitkässä juoksussa? Aattelin kun autolla on 180000 ajettu ja iskarinvaihto voisi muutenkin olla ajankohtainen niin
samalla vaivalla sitä korottaisi pikkasen. Onkohan toi OME kuinka kova paketti? Tarkoitan että tuleeko alustasta turhan jäykkä?
Täällä taitaa molempia settejä olla, :wink: joten olisi kiva kuulla kokemuksia.
Jeep Cherokee KJ 2,5 CrD
Jeep Grand Cherokee 3,0 Crd Limited

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Re: WH 3,0 crd korotus. OME Vai Rough Country ?

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 18.04.2016. 21:20

Hunter kirjoitti:Nyt tekisi niin mieli saada maltillinen 2" korotus WH Jeeppiin.
Ostaakko Bilsteinin B6 iskarit n.600e ja Rough Country 2" palat n.160e vaiko OME 2" sarja, eli jouset ja iskarit 900e ?
Siinäpä pulma :shock:
Kumpi parempi pitkässä juoksussa? Aattelin kun autolla on 180000 ajettu ja iskarinvaihto voisi muutenkin olla ajankohtainen niin
samalla vaivalla sitä korottaisi pikkasen. Onkohan toi OME kuinka kova paketti? Tarkoitan että tuleeko alustasta turhan jäykkä?
Täällä taitaa molempia settejä olla, :wink: joten olisi kiva kuulla kokemuksia.
Bilsteinit on kyllä hyvät iskarit! Laitoin aikoinaan KJ Cherokeeseen ja tuli hyvä! Silloin laitoin H&R:n jouset. Niitä ei taida olla korottava WH:n?
Omaan WH:n laitoin OME:n satsin ja olen ollut kohtuu tyytyväinen.
Perästä tuli hyvä, mutta keula tuntuu pikkasen kovalta. Takajousiksi tuli +150Kg ja täysi kuorma ei tunnu missään. Loppui se pohjaaminenkin.
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Re: WH 3,0 crd korotus. OME Vai Rough Country ?

Viesti Kirjoittaja rane58 » 18.04.2016. 23:20

Jos aloitus kysymykseen vaihdetaan ZJ, niin mitäs kokemuksia sitten löytyisi? :wink:
-Ja mitä muuta siinä pitäisi tehdä?
Arvostaisin kuitenkin pehmeätä kyytiä, ei mitään kivireki tunnelmaa.... :mrgreen:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Re: WH 3,0 crd korotus. OME Vai Rough Country ?

Viesti Kirjoittaja Jorma » 26.03.2017. 19:33

Ostin OME 'n takajouset 2009 ja nyt huomasin että lehdet on jo ihan suorana tyhjälläkin autolla. Onko tuo sitten normaalia että väsyvät kahdeksassa vuodessa, en tiedä. MInusta ei. Edellisestä lehtijousialustasta on jo niin kauan aikaa että ei jaksa varmasti muistaa miten ne kesti. Olettaisin että vähän pidempää ikää on lupa odottaa?
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

D_Bar
Viestit: 130
Liittynyt: 06.05.2013. 20:13
Paikkakunta: Sodankylä

Re: WH 3,0 crd korotus. OME Vai Rough Country ?

Viesti Kirjoittaja D_Bar » 28.03.2017. 20:28

Jousista ei itellä kokemuksia, mutta Omen vanhan malliset nitrochargerit jos löytäis, niin ne ainakin oli mukavat ajella niin Jeepissä kuin Tojotassakin. Uudemmat sportit on vissiinki jo kovemmat
Grand Cherokee 5.9 Ltd

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: WH 3,0 crd korotus. OME Vai Rough Country ?

Viesti Kirjoittaja Timo L » 28.03.2017. 21:57

Jos haluaa mukavuutta ja toimivuutta, niin nyt hetken aikaa kun on ollut ZJ:ssä takana Bilsteinin 5100- sarjalaiset niin uskallan suositella aikalailla varauksetta.
Minulla ne on iskarin asennosta johtuen (ei vakiopaikoilla/ vakioasennossa) ihan aavistuksen turhan löysät vaimennukseltaan, mutta vakiopaikoilla olisi varmasti juuri optimaaliset. Nämä varmaan tulee jossain vaiheessa myyntiin, vaihdan tilalle lisäsäiliölliset 7100- sarjan Bilsteinit mitkä voi itse purkaa ja säätää haluamakseen :)

OME:n vanhat nitrochargerit oli myös perhanan hyvät, ei tippaakaan pintakovat mutta toisaalta metsäoloissakin toimi todella hyvin. Uusista Sporteista minäkin olen kuullut, että ne on aika paljon pintakovemmat.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus