Sivu 1/1

KJ CRD 2.8 2006 ECU ja TCU

Lähetetty: 06.09.2016. 15:37
Kirjoittaja erauspentu
Miten on, että voiko jeepin ECUn ja automaattilaatikon ohjausyksikön vaihtaa korista toiseen, moottorista toiseen ja ne pelaa?

Vai pitääkö ECU ja TCU "parittaa" aina autokohtaisesti?

Nääs jos ostaa jonkin romuauton ECUn tai TCUn ja softaa sen ja vaihtaa sitä sitten tarpeen mukaan, alkuperäinen tai tuunattu?

voi olla typerä kysymys mutta senkin uhalla...

Re: KJ CRD 2.8 2006 ECU ja TCU

Lähetetty: 06.09.2016. 15:55
Kirjoittaja JAMANT
Ei voi, tai voi, mutta kone käy vain 3 sekuntia, kun jos ei ole siruavainta ohjelmoitu ECM:ään, niin ei se anna sen käydä pidempään, sitä kutsutaan käynnistyksenestoksi, vaikka se oikeasti on käytönesto!!! Vaatii ohjelmoinnin.... Ja sitä ei voi laillisesti poistaa, kun se on pakollinen 1.1.1998 lähtien!!

Re: KJ CRD 2.8 2006 ECU ja TCU

Lähetetty: 06.09.2016. 19:09
Kirjoittaja kozel
Voi ecun kloonata eli tulee sit kummankin ecuista samanlaiset.. Tai sitten poistaa sen.. eipä niitä leimalla testailla..

Re: KJ CRD 2.8 2006 ECU ja TCU

Lähetetty: 06.09.2016. 19:19
Kirjoittaja JAMANT
kozel kirjoitti:Voi ecun kloonata eli tulee sit kummankin ecuista samanlaiset.. Tai sitten poistaa sen.. eipä niitä leimalla testailla..
Kukahan näitä kloonais??

Ja en poistais käytönestoa, kun entäs jos se pöllitään, ja löydetään ja selviää ettei ole käytönesto kunnossa, voipi jäädä korvaukset saamatta, kun ei ollutkaan lain vaatimassa kunnossa.... Mutta omalla riskillä saat tehdä ihan niinkuin haluat, syyllinen sitten maksaa, joka sen on poistattanut tai poistanut, vaikka oliskin omistaja tilannut ko. työn....

Re: KJ CRD 2.8 2006 ECU ja TCU

Lähetetty: 06.09.2016. 19:34
Kirjoittaja erauspentu
Jee, no en nyt sitten irroita ecua. Niitä vain ois kolariautoista tarjolla mutta kuulostaa hieman hankalalta. Täytyy vain koettaa optimoida tuo, kulutuksen pienentämiseksi.

Re: KJ CRD 2.8 2006 ECU ja TCU

Lähetetty: 06.09.2016. 20:04
Kirjoittaja kozel
JAMANT kirjoitti:
kozel kirjoitti:Voi ecun kloonata eli tulee sit kummankin ecuista samanlaiset.. Tai sitten poistaa sen.. eipä niitä leimalla testailla..
Kukahan näitä kloonais??
Ihan useampi kaveri.. Itsekkin tässä vähän työkaluja moiseen keräilly.
JAMANT kirjoitti:Ja en poistais käytönestoa, kun entäs jos se pöllitään, ja löydetään ja selviää ettei ole käytönesto kunnossa, voipi jäädä korvaukset saamatta, kun ei ollutkaan lain vaatimassa kunnossa.... Mutta omalla riskillä saat tehdä ihan niinkuin haluat, syyllinen sitten maksaa, joka sen on poistattanut tai poistanut, vaikka oliskin omistaja tilannut ko. työn....
Nämä on aina tämmösiä et mikä on lain vaatimaa yms... Se on auton omistajan valinta yms. Enemmän nämä käytönestot yms on käyttäjän kiusa kuin varkaan. Yks kaverikin osti estovikaisen pösön ja poisti estot siinä parkkiksella ja ajamalla kotia. Vartin homma sekin tapaus..
Ja jos haluaa ajoneston edelleen autoon niin voihan sinne jälkiasenteisen laittaa. Ei se laki vaadi että valmistajan vehkeet os siellä. Usein nämä jälkiasenteiset on paljon haastavampia koska asennukset voi olla kovinkin yksilöitä. Esim yhdessä bemarissa oli kaukosäätimellä purkki joka oli teipattu auton johtosarjaan lattiamaton alle ja katkaisi polttoainepumpun sähköt. Löytyi vasta kun ruvettiin halkaisemaan johtosarjaa että missä se katkos oikein piilee.. Oli niin pieni laite että johtosarja ei ollu edes juurikaan paksumpi kuin tehtaan jäljiltä.