Sivu 1/1
ZJ:n alustan korotus
Lähetetty: 22.09.2016. 14:02
Kirjoittaja Kojootti324
Ilmeisesti mun Jeepissä ei ole muuta, kuin 31" renkaat laitettu ja muutoskatsastettu
Luulin, että siinä olis joku korotus sarja, Ilmeisti jousien korinpuoleises pääs kuuluu olla n.1" korotuskumit?
Siispä mistä saa korotus palikoita ja mielellään TUV-hyväksyttyjä, kun olis tarkoitus katsastaa ne!!
Re: ZJ:n alustan korotus
Lähetetty: 22.09.2016. 15:41
Kirjoittaja Timo L
Kojootti324 kirjoitti:Ilmeisesti mun Jeepissä ei ole muuta, kuin 31" renkaat laitettu ja muutoskatsastettu
Luulin, että siinä olis joku korotus sarja, Ilmeisti jousien korinpuoleises pääs kuuluu olla n.1" korotuskumit?
Jousien päällä on vain "eristyskumit", ettei ole metalli metallia vasten. Ne on n.10-15mm paksut. Mittaa etäisyys pyörännapojen keskeltä lokarin alareunaan, siitä selviää.
ZJ:ssä etunavasta lokarin alareunaan on n. 470mm, takana n. 495mm.
Siispä mistä saa korotus palikoita ja mielellään TUV-hyväksyttyjä, kun olis tarkoitus katsastaa ne!!
Ei tartte olla TÜV- hyväksyttyjä, kunhan on kyseiseen automalliin tarkoitettu. Se pykälä poistui Trafin viime säädöspäivityksen yhteydessä.
Muistat sitten, että korotuksen kipuraja menee tuossa 3" huitteilla, ja jo siihen olisi syytä hommata säädettävät tukivarret, sekä uudet säädettävät etu- ja takapanhardit.
Re: ZJ:n alustan korotus
Lähetetty: 22.09.2016. 18:40
Kirjoittaja Kojootti324
Timo L kirjoitti:Kojootti324 kirjoitti:Ilmeisesti mun Jeepissä ei ole muuta, kuin 31" renkaat laitettu ja muutoskatsastettu
Luulin, että siinä olis joku korotus sarja, Ilmeisti jousien korinpuoleises pääs kuuluu olla n.1" korotuskumit?
Jousien päällä on vain "eristyskumit", ettei ole metalli metallia vasten. Ne on n.10-15mm paksut. Mittaa etäisyys pyörännapojen keskeltä lokarin alareunaan, siitä selviää.
ZJ:ssä etunavasta lokarin alareunaan on n. 470mm, takana n. 495mm.
Siispä mistä saa korotus palikoita ja mielellään TUV-hyväksyttyjä, kun olis tarkoitus katsastaa ne!!
Ei tartte olla TÜV- hyväksyttyjä, kunhan on kyseiseen automalliin tarkoitettu. Se pykälä poistui Trafin viime säädöspäivityksen yhteydessä.
Muistat sitten, että korotuksen kipuraja menee tuossa 3" huitteilla, ja jo siihen olisi syytä hommata säädettävät tukivarret, sekä uudet säädettävät etu- ja takapanhardit.
Näyttäis olevan etupääs noin 480mm, eli on varmaan 1" palat laitettu, täytyy nostaa, kun ottaa eturengas käännökses kii jalkotilan pellin saumaan!
Helpottaa kun ei tarvii olla TUV-hyväksyttyjä palikoita

Re: ZJ:n alustan korotus
Lähetetty: 22.09.2016. 19:10
Kirjoittaja JAMANT
1-3/4" korotuspalikoita on hyllyssä...
Re: ZJ:n alustan korotus
Lähetetty: 22.09.2016. 20:33
Kirjoittaja Timo L
Kojootti324 kirjoitti:Näyttäis olevan etupääs noin 480mm, eli on varmaan 1" palat laitettu, täytyy nostaa, kun ottaa eturengas käännökses kii jalkotilan pellin saumaan!
Nuo on noin- arvoja, ja esim. Up-country mallit oli jo vakiona 1" korkeampia.
Mitä tulee korotukseen ja renkaiden mahtumiseen, niin eipä sekoiteta kahta asiaa. Korotuksella saadaan riittävä sisäänjousto isommilla renkailla ja lisätyillä sisäänjoustonrajoituksilla. Peltiä leikkaamalla/ muotoilemalla taas tehdään tila niille isommille renkaille.
Suomeksi sanottuna: korotat n.50mm, ostat kunnon iskarit, lisäät 25mm sisäänjoustonrajoitusta eteen (jääkiekot akselin jousilautasiin), ja mätkit sen pistehitsilipan etukaarien takareunasta puukalikalla ja moskalla pyöränkaarta vasten sileäksi.
Parasta olisi vielä työntää etuakselia n.20mm eteenpäin säädettävillä tukivarsilla, mutta se ei ole ihan pakollista.
Helpottaa kun ei tarvii olla TUV-hyväksyttyjä palikoita

Jeps. Jossain sentään Trafi tuli hieman järkiinsä, vaikka se onkin pöljiä täynnä.