Sivu 1/1
Ohjauskulmien tarkastus, missä PK-seudulla?
Lähetetty: 23.11.2016. 13:53
Kirjoittaja Td5
Pitäisi lyhyestä 2013 Jeep Wranglerista tarkastaa ohjauskulmat.
Varsinkin Caster kiinnostaa kun auto saanut DeathWobble tartunnan.
Minne Jeeppi pitäisi pääkaupunkiseudulla viedä tarkastettavaksi?
Juha
Jeepitön
Re: Ohjauskulmien tarkastus, missä PK-seudulla?
Lähetetty: 23.11.2016. 19:56
Kirjoittaja JAMANT
Vaihda etu-koiranluut, nekin vaikuttaa tuohon woblaukseen!!!
Re: Ohjauskulmien tarkastus, missä PK-seudulla?
Lähetetty: 23.11.2016. 20:06
Kirjoittaja JERKKU
Me käytetään Tuusulassa olevaa Autohuhta Oy:tä.
Ne on joutunut opettelemaan maastureiden kulmia

Re: Ohjauskulmien tarkastus, missä PK-seudulla?
Lähetetty: 23.11.2016. 21:13
Kirjoittaja Timo L
..ja sitten jos ei kulmien tarkistus/ säätö poista woblausta ja lähdet sitä edelleen fiksaamaan, niin muistat että woblaus ei IKINÄ ole huonon ohjausiskarin aiheuttamaa, vaan syy on AINA jossain kohtaa ohjausta (väljää nivelissä, väärät ohjauskulmat, jotain muuta rikki/ kulunut), akselin tuentaa tai jousitusta.
Eli ensin woblaus pois päiväjärjestyksestä, sitten vasta ohjausiskari kiinni ja/ tai uutta sellaista tilalle.
Re: Ohjauskulmien tarkastus, missä PK-seudulla?
Lähetetty: 13.12.2016. 15:19
Kirjoittaja mace
JERKKU kirjoitti:Me käytetään Tuusulassa olevaa Autohuhta Oy:tä.
Ne on joutunut opettelemaan maastureiden kulmia

Meinaatko opettelulla, että tehtaan kulmat vakiona eivät olekkaan enää voimassa korotusten jälkeen? Näin olen antanut itselleni väittää, vaan toisinpäinkin on selitetty...
Re: Ohjauskulmien tarkastus, missä PK-seudulla?
Lähetetty: 13.12.2016. 17:29
Kirjoittaja JERKKU
Trafi vaatii että kulmat pitää olla tehtaan arvojen sisällä ja joskus ne on haasteellisia saada näihin arvoihin.
Re: Ohjauskulmien tarkastus, missä PK-seudulla?
Lähetetty: 14.12.2016. 7:54
Kirjoittaja Timo L
mace kirjoitti:JERKKU kirjoitti:Me käytetään Tuusulassa olevaa Autohuhta Oy:tä.
Ne on joutunut opettelemaan maastureiden kulmia

Meinaatko opettelulla, että tehtaan kulmat vakiona eivät olekkaan enää voimassa korotusten jälkeen? Näin olen antanut itselleni väittää, vaan toisinpäinkin on selitetty...
Säädettävillä tukivarsilla ohjauskulmat kyllä saa aikalailla kotikonsteinkin tehtaan arvoihin, mutta se ongelma on enemmänkin siinä, että korotetussa autossa isommilla renkailla tehtaan arvot ei toimi. Usein joko ohjaus on ihan perseestä, tai sitten kardaanikulmat on pielessä - tai molemmat.
Eli käytännössä homma menee niin, että haetaan paperi missä kulmat on kohdallaan ja siinä lapussa maininta että mittaus tehty alustan korotuksella. Sen jälkeen kun on lappu kädessä pyydetään säätämään/ säädetään itse kullat sellaisiksi, että ajaminen onnistuu turvallisesti ja kardaaneita rikkomatta..