Sivu 1/1

KJ Kahluusyvyys?

Lähetetty: 03.01.2017. 10:23
Kirjoittaja erauspentu
T!

Mikähän mahtaa olla noin about KJ:n "turvallinen" kahluusyvyys?
Meinaan, että se on jo "kohtalaisen" syvällä ennenkuin ilmanotto hörppää vettä.
Mutta onko siellä jotain huohotinputkia jotka olisi hyvä nostaa ylemmäs?

Re: KJ Kahluusyvyys?

Lähetetty: 03.01.2017. 10:47
Kirjoittaja keltsi
Ainakin akseleiden huohottimien sijainnit kannattaa tarkastaa, samoin jako/vaihdelaatikon sekä tankin.

Re: KJ Kahluusyvyys?

Lähetetty: 03.01.2017. 14:36
Kirjoittaja Timo L
Jeepillä on yleensä ollut lähtökohtana vähintään 20" (510mm) kahluusyvyys mallista riippumatta. Uusin Grand Cherokeekin kykenee siihen, joten luulisi että KJ:llakin onnistuu :) Pitäisi olla mainittuna myös omistajan käsikirjassa jos on vielä tallella.

Re: KJ Kahluusyvyys?

Lähetetty: 05.01.2017. 13:52
Kirjoittaja KJark
Kokemus noin 70 cm syvyisestä lutakosta (Land Rover Experience Center Hämeenlinnassa) - ilman ongelmia.

Re: KJ Kahluusyvyys?

Lähetetty: 05.01.2017. 20:49
Kirjoittaja Timo L
Juu, kyllähän nämä aika paljon syvemmässäkin yleensä menee mitä tehdas ilmoittaa, mutta tehtaan ilmoitus on se minkä mukaan (pitäisi) voi(da) ajaa huoletta ilman että esim. uuden auton takuu kärsii 8)

Kannattaa muistaa että ainakin hieman vanhemmissa Chryslerin automaattilaatikoissa huohotus on kohtalaisen matalalla, vain n.10-15cm kampuran keskilinjan yläpuolella. Vaikka huohotus on kohtuuhyvin suojassa, niin sinne voi pidemmässä upotuksessa päästä vettä ja sitä kautta laatikon sisälle.
En ole ihan varma uudemmista 45RFE:stä yms., kun en ole tarkistanut.

Re: KJ Kahluusyvyys?

Lähetetty: 06.01.2017. 1:56
Kirjoittaja rane58
Nythän meni mielenkiintoiseksi.... :P
-Entäs perus ZJ-Jeep, niin kuin toi meikän Bensa 4L 6-syl.? :mrgreen:
Ei sen puoleen että olisin uittamassa omaani, kuhan uteliaisuuttani kyselen.... :oops:
Kuva

Re: KJ Kahluusyvyys?

Lähetetty: 06.01.2017. 11:09
Kirjoittaja Timo L
rane58 kirjoitti:Nythän meni mielenkiintoiseksi.... :P
-Entäs perus ZJ-Jeep, niin kuin toi meikän Bensa 4L 6-syl.? :mrgreen:
ZJ:ssä on (paitsi osassa '93 4.0-koneisia missä on AW4) Chryslerin 42/44/46- laatikko, ja niissä huohotus on nimenomaan laatikon öljypumpun läpi oleva reikä. Reikä on n.10cm pääakselin yläpuolella, eli karkeasti voi sanoa että jos auto seisoo vähän pidempään syvässä vedessä niin että kampuran hihnapyörän yläreuna on peittynyt niin laatikko voi imaista vettä sisuksiinsa.
Reikä toki on turbiinikopan sisällä, turbiinin takana eli ihan heti se ei vettä ime syvän lätäkön läpi mennessä. Riski on kuitenkin olemassa.


Juuri tuossa tehtiin "Hitsaa":n ZJ:hin huohotuksen nosto, ja omaankin se pitäisi tehdä. Tulee kuitenkin satunnaisesti tarve ajaa syvemmissä vesissä, joten mielummin tulppaa reiän ja hoitaa huohotuksen korkeammalle, kuin tekee täyden laatikkorempan kuraveden takia..