Sivu 1/1

kolmiotukivarsi KJ

Lähetetty: 02.12.2017. 10:28
Kirjoittaja petertohen
Tämän KJ kolmio takatukivarren kanssa saa näköjään muutaman kuukauden välein otella. Nytkin pitää jotain narsketta kun koukun päälle
tulee painoa ja myös kuopissa muistuttaa itsestään. Mistähän siihen löytyisi ratkaisu joka kestää? Eka pallonivel kesti reilut 200 000km ja sitten
tilasin Jamantilta uuden joka kesti joitain kuukausia ja joka minulle toki hyvitettiin kun se rikkoutui noin nopeasti ja sitten purkuautosta laitoin koko tukivarren joka tuntui varsin tiiviiltä ja se lotisee nyt. Eli peräremppa ja kolmiotukivarsi ja ja .. 300000km remonttia tuntuu piisaavan. :cry:
http://www.fjdc.org/

Re: kolmiotukivarsi KJ

Lähetetty: 02.12.2017. 20:20
Kirjoittaja kozel
Itse pyrkiny aina uuden sekä käytetyn osan kanssa siihen että aina kun osa on irti niin uutta/lisää rasvaa sisään ennen asennusta.

Re: kolmiotukivarsi KJ

Lähetetty: 03.12.2017. 0:50
Kirjoittaja ImacInnes
Itse tilasin Heavy Duty (Mopar) puslat ja pallonivelen tohon ja ne on kestäneet jo useamman vuoden.
Juuri katsastin eikä väjlää löytynyt.
t. Ismo Ämmä

Re: kolmiotukivarsi KJ

Lähetetty: 03.12.2017. 14:18
Kirjoittaja Timo L
Näin kuullut että vain Moparin alkuperäiset puslat kestää edes jotenkin KJ:n ja WJ:n yläkolmiossa.
Sekä KJ:n että WJ:n kolmiohässäkkä on tehtaalta vähän hölmösti suunniteltu, se on jo rakenteena ja pultin asemointin osalta sellainen että ei se ole kovin järkevä.

Re: kolmiotukivarsi KJ

Lähetetty: 03.12.2017. 18:57
Kirjoittaja ImacInnes
Joo, ja sitten se on pokattua kaksiosaista peltiä.
Kun prässäät vanhat puslat ja pallonivelen irti niin pelti vääntyy ja reikä löystyy??
Ensimmäisellä kerralla juuri asennettu pallonivel kolisi reijjässään viikon kuluttua vaikka asentaessa tuntu tiukalta.
Nyt oon hitsi hepein varmistanut paikallaan pysymisen.

t. Ismo Ämmä

Re: kolmiotukivarsi KJ

Lähetetty: 03.12.2017. 21:00
Kirjoittaja kozel
Jenkeil o tuol tullu vastaan pallonivelin toteutettuna tuollane kolmiotukivarsi..

Re: kolmiotukivarsi KJ

Lähetetty: 03.12.2017. 21:10
Kirjoittaja kozel
Tuon mallisilla pallonivelillä toteutettu kolmiotukivarsi. Yksi oli suoraan ruuvattavissa alkuperäisen tilalle.

Re: kolmiotukivarsi KJ

Lähetetty: 03.12.2017. 22:10
Kirjoittaja Timo L
Tuollaiseen voisi olla aika hyvä sovittaa keskellä ja päihin vaikka Metalcloakin isot Duroflex- puslat. On vähän vastaava kuin noi perinteiset kuulamallin flex-jointit, mutta on kumipusla kuinkin.
Mulla on nyt omassa ZJ:ssä ollut Duroflexit kaikissa kahdeksassa tukivarressa molemmissa päissä parisen vuotta. Kiertyy käytännössä paremmin kuin normaalit flex jointit (esim. Rubicon expressin superflexit, Currien Johnny Jointit, yms.), mutta mukavuudeltaan ja värinänvaimennukselta yms. vastaa tehtaan alkuperäisiä kumipuslia. Ne on oikeasti olleet ihan saakelin hyvät.
Molemmissa päissä tukivartta kun on tuo Duroflex, niin antaa jopa 68° kiertymävaraa :lol: :D


Kuva

Re: kolmiotukivarsi KJ

Lähetetty: 03.12.2017. 22:12
Kirjoittaja Timo L
Jos tehdas olisi ollut fiksu, niin olisi tehnyt yläkolmion kahdella erillisellä varrella.. toimii ja kestää paremmin ;)
Mutta toki yksittäinen kolmiovarsi on yksinkertaisempi ja siten halvempi.

Kuva