Sivu 1/1

ZJ 4.0 korkea tyhjäkäynti

Lähetetty: 26.10.2018. 15:09
Kirjoittaja Machist
On varmaan kohta parivuotta tehnyt satunnaisesti sitä että nostaa tyhjäkäynnin kierrokset 2000rpm.
Yleensä lämpimällä koneella ja kun pysähtyy hetkeksi.

Kesällä alkoi tekemään tuota jatkuvasti, nostaa yhtäkkiä kierroksia ja sitten taas laskee normaaliin (voi kestää 10sek-1min)
Huomasin että Ilmastoinnin kun ottaa pois niin tippuu kierrokset hieman.

Tänään oli -2 pakkasta ja startin jälkeen kierrokset pomppasi heti 2000rpm -> auto sammuksiin ja uusi startti, niin kierrokset normaalit.
Lapset hoitoon ja hoitopaikan pihalla taas korkeat kierrokset. Startin jälkeen pelasi normaalisti.

Onkohan tuo joku anturivika vai mikä lienee? IAC? ilmeisesti yleensäö syyllinen?

Re: ZJ 4.0 korkea tyhjäkäynti

Lähetetty: 26.10.2018. 15:57
Kirjoittaja JAMANT
Yleensä IAC-venttiilin vaihto auttaa tuohon...

Re: ZJ 4.0 korkea tyhjäkäynti

Lähetetty: 26.10.2018. 17:12
Kirjoittaja Timo L
Luultavimmin IAC jos/ kun on noin epäsäännöllinen. Helppo koitt kun on tyhjäkäynti korkealla, nappaset IAC:in liittimen irti, jos,kierrokset tippuu niin vika selvisi. Lämpimällä koneella pitäisi kierrokset olla muistaakseni jossain 800rpm hujakoilla kun IAC irti piuhasta ja ilmastointi ei ole päällä - ja koneen pitäisi pysyä käynnissä.

Re: ZJ 4.0 korkea tyhjäkäynti

Lähetetty: 26.10.2018. 17:22
Kirjoittaja hitsaa
Timo L kirjoitti:
26.10.2018. 17:12
Luultavimmin IAC jos/ kun on noin epäsäännöllinen. Helppo koitt kun on tyhjäkäynti korkealla, nappaset IAC:in liittimen irti, jos,kierrokset tippuu niin vika selvisi. Lämpimällä koneella pitäisi kierrokset olla muistaakseni jossain 800rpm hujakoilla kun IAC irti piuhasta ja ilmastointi ei ole päällä - ja koneen pitäisi pysyä käynnissä.
IACille myös ääni täältä. Ongelmia tuppaa tulemaan syksyllä on ilmat kostenee. Uusia saa alkaen $6 mutta ota Mopar alkuperäinen niin vältät ongelmat. ZJ:lle vuosimallista riippuen voi käydä tämä.

Re: ZJ 4.0 korkea tyhjäkäynti

Lähetetty: 26.10.2018. 21:11
Kirjoittaja Machist
Ok, täytyy testata tuo johdon nyppääminen.
Moparin anturin otan jos vika on siinä, ei nuo tarvikemallit ole oikein vakuuttaneet ja tulee äkkiä kalliimmaksi, kun yrittää halvalla päästä.