KJ Cherokee
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07.11.2017. 9:06
- Paikkakunta: Hämeenlinna
KJ Cherokee
Tommonen mietintämyssyn alla. Uhka vai mahdollisuus? Offia en ajele, mutta toi riittänis esim hakkuuteiden sujuvaan koluamiseen ilman hinaus apua? Eli siis tarttisin mahdollisimman kylmää faktaa tekniikan luotettavuudesta, tyyppivioista., mihin kannattaa kiinnittää erityisesti huomiota ostohousut jalassa, ja sitä rataa... Lisäksi kiinnostais mielipiteet, millä koneella kannattais k. o. peli hankkia. Itse ehkä hieman kallellaan 3.7 l myllyyn... Asialliset vastaukset huomioidaan, muita ei niinkään. Kiitoksia jo etukäteen...
Ei kokki, mutta erittäin pätevä hämmentämään 

Re: KJ Cherokee
Morjensta, oheisessa ketjussa (hyvin) vähän aiheesta, omaa kokemusta ei ole:
http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f=7&t=1710
http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f=7&t=1710
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07.11.2017. 9:06
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: KJ Cherokee
Kiitoksia tosta. Kyllähän se hieman valaisi.
Ei kokki, mutta erittäin pätevä hämmentämään 

Re: KJ Cherokee
Jos muuten kolmas kotimainen taipuu edes välttävästi, niin tuolta voi selailla:
https://www.jeepkj.com/forums/kj-genera ... ssion.196/
Yleensä näiltä ulkomaan foorumeilta nopeasti paljastuu onko joku toistuva murheen aihe. Esim. Nyt nopealla selailulla ei 3.7 mottia juurikaan disautella, mitä nyt saattaa käydä karkeasti matalilla kierroksilla, ja joku oli pahoittanut mielensä tasapainotusakselista
Suomen verottajahan on mielissään kun joku ostaa vähänkin isomman pensakoneen, kannattaa pitää mielessä...
https://www.jeepkj.com/forums/kj-genera ... ssion.196/
Yleensä näiltä ulkomaan foorumeilta nopeasti paljastuu onko joku toistuva murheen aihe. Esim. Nyt nopealla selailulla ei 3.7 mottia juurikaan disautella, mitä nyt saattaa käydä karkeasti matalilla kierroksilla, ja joku oli pahoittanut mielensä tasapainotusakselista

Suomen verottajahan on mielissään kun joku ostaa vähänkin isomman pensakoneen, kannattaa pitää mielessä...
Re: KJ Cherokee
Oli jonkun aikaa 2000 alun 3,7 Limited. Tykkäsin kyllä autosta. Vähän toki suuriruokainen... 4,7 Litrainen GL Mersu tuli tuon tilaan ja kulkee vähemmällä bensalla... Mutta en mä GL malta samoille mettäreiteille viedä kun Jeeppiä... vaikka en Jeepilläkään mitää offia ajanut. Kuhan nyt mettällä kävin. Jokatapaukses yhtään pienempi kone ainakaan tomaatin kanssa ei kuulostaisi hyvältä... kone kaiketi ihan luotettava. Voimansiirtoa kannattanee tarkkailla. Omassani huomasin kerran että oli etukardaanin pultit ihan löydällä... tiedä sitten miksi. Perä piti lievästi ääntä, mutta ei muuttunut mihinkään käyttöni aikana. Uusin autoon jouset, iskarit ja etupään alapallot ja ylävarret. Kulutusosia ja ei nyt hinnan kiroissa. Saa rasvattavia palloniveliä. Muuta korjausta oli kaasuläpän asentoanturi ja laturin hiilet. Virtalukonkin uusin kun akku oli välillä tyhjä, mutta kai se syyllinen oli laturi... Ihan normi kulumaa lähes 300tkm ajetulle vehkeelle.
TJ
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: KJ Cherokee
Saahan tollasen Libertyn hintaan WJ Grandinkin. Lienee kuitenkin parempi maastoautona, ja kasikoneenkaan kulutuslukemat ei juuri tuosta KJ:sta eroa. Ottaa 2000-vuosimallisena niin verot menee painon mukaan, eli ovat alle 500€ vuodessa...
Re: KJ Cherokee
Niin joo, jäi mainitsematta. Muutoskatsastin tuon 3,7 Cherokeen myös pakuksi, eli kaksikäyttöauto, kun takapenkit paikallaan. Katsurikin vähä ihmetteli että miksi.... no tietysti tuosta edellämainitusta syystä. Näin veron sai meneen painon mukaan kun vastaava raja pakulla 2006 alkaen... putos käyttömäksu sieltä reilu 600 --> noin 400...
TJ
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: KJ Cherokee
Perhana, tuolla mallilla saisi siis uudemman Grandinkin menemään painon mukaan. Eipä tullu mieleen tollanen, ja nykyään saa ajella nopeusrajoitusten mukaan niin tossa ei kauheesti haittapuolia ole. Sais ruuhkasuomessa ajella välillä bussikaistoillakin...
Re: KJ Cherokee
Juurikin näin... Soitin asiasta jopa Trafiin varmistaakseni ennen muutoskatsastusta, että ajatukseni menee myös käytännös näin. Trafilta vastas hauska tyyppi. Esitin asian ja hän kysyi sitte rekkaria. Annoin rekkarin ja meni hetki kunnes vastas "ei stana, kuinka voi olla nuan kauhian suuri Co2, muuta äkkiä pakuksi. Siinähän säästää reilusti!".
Itte kattelin myös hetken uudempaa Grandia, siis max 2005 rekattuja 5,7 Hemi koneisia. Joku siinä oli myynniskin, mutta sitten pitkän linjan mersuilijana katseet kääntyi GL suuntaan. Löytyi Saksasta soppeli (varusteet, kilsat, hinta) auto ja ei kun hakemaan. Yksi kriteereistä oli, että pitää olla offroad pro, eli 2 nopeuksinen jakis (hidas lukolla) ja takapään tasauspyörästön lukko. Muuten kriteerit oli, että iso auto/maasturi, mukavasti varusteltu, bensa, koska ajetaan suht vähän mutta kuluttais vähemmän kuin Cherokee... Olishan Grandi Hemiskin varmaan joku noista toteutunut
No jos vielä jokupäivä johonkin Jeeppiin innostuis... 4 ovinen Wrangleri olis ehkä ihan jees, mutta pitäis aloittaa tekniikanvaihdosta... enemmän harrasteena olis Wagoneeri hieno!
TJ
Itte kattelin myös hetken uudempaa Grandia, siis max 2005 rekattuja 5,7 Hemi koneisia. Joku siinä oli myynniskin, mutta sitten pitkän linjan mersuilijana katseet kääntyi GL suuntaan. Löytyi Saksasta soppeli (varusteet, kilsat, hinta) auto ja ei kun hakemaan. Yksi kriteereistä oli, että pitää olla offroad pro, eli 2 nopeuksinen jakis (hidas lukolla) ja takapään tasauspyörästön lukko. Muuten kriteerit oli, että iso auto/maasturi, mukavasti varusteltu, bensa, koska ajetaan suht vähän mutta kuluttais vähemmän kuin Cherokee... Olishan Grandi Hemiskin varmaan joku noista toteutunut

No jos vielä jokupäivä johonkin Jeeppiin innostuis... 4 ovinen Wrangleri olis ehkä ihan jees, mutta pitäis aloittaa tekniikanvaihdosta... enemmän harrasteena olis Wagoneeri hieno!
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
Re: KJ Cherokee
Mä kattoisin overland WJ:n niin sais vähän tiukemman padan. Toki imusatsin ja nokat kun vaihtaa nykyiseen, niin ollaan jopa paremmassa tilanteessa voimallisesti kun pistää vaan riittävän tuoreita kiluja sisään. Hemi nyt sitten tietysti vielä kireämpi kiulu, ei vaan oikein WK koppa kiehdo varsinkaan sisäpuolelta. Ihan kaameeta ämpärimuovia koko vehje.
Joku supersankari tietty swappais WK voimalinjan WJ:hin, mutta jos tohon lähtee niin löytynee fiksumpiakin vaihtoehtoja...
Joku supersankari tietty swappais WK voimalinjan WJ:hin, mutta jos tohon lähtee niin löytynee fiksumpiakin vaihtoehtoja...
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07.11.2017. 9:06
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: KJ Cherokee
Kiitos kaikille. Todella hyviä pointteja kaikki. Tossa KJ ssa hämmästyttää noi ilmoitetut kulutuslukemat vm 2003 ja 2004 välillä. Eroa näyttäis olevan 5 - 6 l satasella kaupunkiajossa. Patana siis toi 3.7 l bensakone. Onko padalle tapahtunut jotain k. o vuosimallien välissä, vai onko noi lukemat vedetty hatusta?
Sori sarjasta tyhmiä kysymyksiä, mut tällasta tää on kun hurahtaa tiettyyn autoon /merkkiin, alkaa vintillä kuulua kukkuu ja iso pyörä sutii tyhjää 


Ei kokki, mutta erittäin pätevä hämmentämään 

Re: KJ Cherokee
Hei
Miltä sivustolta olet vertaillut noita kulutuksia? Olisko vaan joku mittausstandardi muuttunu...
Mulla KJ vei sen aika tasan 15L seka-ajossa. Tästä on kirkolle matkaa 7km. Jos kävin töissä lisäksi, matkana 33km sivu, niin putos johonku 14,2-14,5 paikkeille... ei se millään sukkamehuilla kulkenu
TJ
Miltä sivustolta olet vertaillut noita kulutuksia? Olisko vaan joku mittausstandardi muuttunu...
Mulla KJ vei sen aika tasan 15L seka-ajossa. Tästä on kirkolle matkaa 7km. Jos kävin töissä lisäksi, matkana 33km sivu, niin putos johonku 14,2-14,5 paikkeille... ei se millään sukkamehuilla kulkenu

TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
-
- Viestit: 36
- Liittynyt: 07.11.2017. 9:06
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: KJ Cherokee
Niinhän siinä sitten kävi, että paria yksilöä kävin katsomassa, joista toinen lähti matkaan. Ajokelitkin ollu ihan kohdillaan
Kiitos jokaiselle vastauksista.

Ei kokki, mutta erittäin pätevä hämmentämään 

Re: KJ Cherokee
Kuinka paljon on markkinoilla KJ 2.4 bensakoneella ja onko siitä mihinkään kevyessä metsäpolkukäytössä ja matka-ajossa.
Sen ymmärrän kyllä että 3.7 moottorista on helppo tykätä voimansa takia mutta mites 2.4 ?
Sen ymmärrän kyllä että 3.7 moottorista on helppo tykätä voimansa takia mutta mites 2.4 ?
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä Jeeppinen, muokattu yhteensä 23 kertaa
Cherokee XJ -90 4.0 | Jo kolmas retkeily- ja näpertely Jeep XJ 

Re: KJ Cherokee
Ei omakohtaista kokemusta, mutta tuossa vähänmatkanpäässä on käyny ilmeisesti tyttärensä remppatyömaalla tommonen 2.4. Lähes joka päivä se siihen ilmaantuu joten eiköhän se pikkumoottorillakin liiku
. Varustelut taitaa pääsääntöisesti olla väjäisempiä pikkujoneisissa? Ja paljonko pienempi kulutus sitten käytännössä on?
P*seestä tämä suomen autoverotus kun dieselinä tämmönen olis ihan kiva "nurkka-ajo auto", mettäauto jne, mutta ei viittisi tonnin käyttömaksuja maksella sen takia... etenkin jos olis sillä mersun 5cyl koneella tehty...
TJ

P*seestä tämä suomen autoverotus kun dieselinä tämmönen olis ihan kiva "nurkka-ajo auto", mettäauto jne, mutta ei viittisi tonnin käyttömaksuja maksella sen takia... etenkin jos olis sillä mersun 5cyl koneella tehty...
TJ
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7