Ohjaustehostin -kysymyksiä
Lähetetty: 08.09.2021. 20:16
Aloitan uuden otsikon kun ei just tällaista yleistä ollut. Ehkä tämän alle tulee yleisesti kysymyksiä tehostimesta ja öljyistä.
Toki luin ensin tämän WJ koskevan ketjun jossa myös hyviä kommentteja
http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f ... ehostimeen
Mutta kysymyksiä:
1. Kuinka usein ohjaustehostimen neste pitää vaihtaa?
2. Tehdäänkö se niin että paluuletku irti pumpusta/säiliöstä ja paluuletkulla valutetaan läpivirtaava neste muuhun kannuun? Eli öljyä korkista säiliöön, ohjauksen kääntelyä pyörät ilmassa ja poistoletkusta tulee läpivirtaus. Loogista jos samanlainen homma kuin jarrunesteiden vaihto. Pitääkö kone olla käynnissä vai ei?
3. Vaihdoin just uuden meno ja tuloputken ja siinä yhteydessä otin imuvehkeellä säiliön tyhjäksi, mutta jäikö sinne systeemiin vielä paljonkin vanhaa nestettä?
4. Johtuuko säiliössä oleva pintavaahto ilmasta vai siitä, että vanhaa öljyä on seassa ja nestettä pitää valuttaa läpi kohdan 2 mukaisesti?
Mulla siis XJ 4.0 -92
Toki luin ensin tämän WJ koskevan ketjun jossa myös hyviä kommentteja
http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?f ... ehostimeen
Mutta kysymyksiä:
1. Kuinka usein ohjaustehostimen neste pitää vaihtaa?
2. Tehdäänkö se niin että paluuletku irti pumpusta/säiliöstä ja paluuletkulla valutetaan läpivirtaava neste muuhun kannuun? Eli öljyä korkista säiliöön, ohjauksen kääntelyä pyörät ilmassa ja poistoletkusta tulee läpivirtaus. Loogista jos samanlainen homma kuin jarrunesteiden vaihto. Pitääkö kone olla käynnissä vai ei?
3. Vaihdoin just uuden meno ja tuloputken ja siinä yhteydessä otin imuvehkeellä säiliön tyhjäksi, mutta jäikö sinne systeemiin vielä paljonkin vanhaa nestettä?
4. Johtuuko säiliössä oleva pintavaahto ilmasta vai siitä, että vanhaa öljyä on seassa ja nestettä pitää valuttaa läpi kohdan 2 mukaisesti?
Mulla siis XJ 4.0 -92