WJ Kysymyksiä

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Kingsroad
Viestit: 23
Liittynyt: 23.10.2021. 17:29
Paikkakunta: Vadsø (Norja)

WJ Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Kingsroad » 03.12.2021. 21:47

Nyt kun pakkaset alkoi,niin tuntuu tulevan heikonlaisesti lämpöä hyttiin.Lämpömittari nousee melko nopeasti tuohon hieman vajaaseen puoliväliin,mutta ei tule kuumaa ilmaa lämmityslaitteesta,vaikka säätö täysillä?Auto siis 99 vuoden 4.0 koneella,ja manuaali-ilmastoinnilla.Onko ajatuksia?Mittarin neula jää noin neulan leveydeltä vajaaksi puolesta välistä.Voisiko termostaatti vuotaa kuitenkin?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: WJ Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 03.12.2021. 22:35

Kenno tukossa tai läppä ei käänny pois kennon edestä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: WJ Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Macke » 04.12.2021. 17:13

Eikös läpän/t pääse sulkemaan pois kokeilemalla että tuleeko sitä puhallusta ensinnäkään? Jos puhaltelee kovasti mutta vaan viileen haaleesti niin sittenhän se kenno on jankissa.

Kenno puhdistuu mahdollisesti huuhtelemalla vastakarvaan, mutta voi olla että se on viis vaille kypsä muutenkin jos orkkis kennolla vielä mennään -> voi melkein alkaa suunnittelemaan kennon vaihto-operaatiota.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: WJ Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.12.2021. 18:38

Macke kirjoitti:
04.12.2021. 17:13
Eikös läpän/t pääse sulkemaan pois kokeilemalla että tuleeko sitä puhallusta ensinnäkään? Jos puhaltelee kovasti mutta vaan viileen haaleesti niin sittenhän se kenno on jankissa.

Kenno puhdistuu mahdollisesti huuhtelemalla vastakarvaan, mutta voi olla että se on viis vaille kypsä muutenkin jos orkkis kennolla vielä mennään -> voi melkein alkaa suunnittelemaan kennon vaihto-operaatiota.
No puhaltaahan sieltä ilmaa vaikka se ei menis kennon läpi, ero on marginaalinen, ohittaako ilma kennon vai meneekö sen läpi. Kenno tukossa tarkoittaa että vesi ei täytä sitä kokonaan ja silloin ei pinta-ala riitä lämmön luovutukseen, vaikka letkut lämpiää...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: WJ Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Macke » 05.12.2021. 9:24

Joopa, meni multa sekasin kiertoilman läpän kanssa joka hajotessaan ja flektin päälle tippuessaan voi tyrehdyttää sen puhalluksen. Säädettävä lämpötila lienee vakiovaruste kaikissa Jeepeissä eli saa ne puhaltamaan sen kennon ohikin :D

Kingsroad
Viestit: 23
Liittynyt: 23.10.2021. 17:29
Paikkakunta: Vadsø (Norja)

Re: WJ Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Kingsroad » 05.12.2021. 14:07

Kiitos vastauksista,ajattelinkin huuhdella kennon ensimmäiseksi.Näissä WJ malleissa on ilmeisesti ollut lämmityslaitteen läppävikoja?(Muitakin kuin kiertoilmaläpän)?Tuossa vehkeessä on muitakin harmeja,kuten naputus koneesta,nostinvika ilmeisesti?Ei tosin vaikuta ajoon.Sekä vaihteiston ongelma (Ei lukitse turbiinia)..Tänään vaihdoin solenoidipaketin laatikkoon,mutta ei muuttunut miksikään.Jännä juttu että kylmänä lukitsee turbiinin,mutta vaihteiston lämmetessä ja kerran jarrua painaessa vapauttaa lukituksen,eikä sen jälkeen enää lukitu.Sen jälkeen jää kierrokset n.2200rpm 80km nopeudessa tasakaasulla

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: WJ Kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.12.2021. 14:26

Oliskos jarruvalokytkin viallinen. Testerillä sen näkis helposti...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus