Sivu 1/1
ZJ tahmea ohjaus
Lähetetty: 13.01.2022. 20:58
Kirjoittaja Comanche
Tuli tommonen -98 zj hommattua, oikeen Tsi mallia. Ohjaus tuntuu tosi jäykältä, nostin etupään ilmaan; edelleen jäykkä; raidetangot irti ja on edelleen turhan tahmea. Kokeilin säätää simpukan päällä olevaa säätöä löysemmälle pikkusen kerrallaan eikä mitään vaikutusta, kääntyi vaan puoli kierrosta auki(?). Simpukan kyljessä lukee AC-delco(ei tietoa olisko vaihdettu). MJ:n ohjausta kääntelee sormella mutta tätä pitää oikeen kääntää. Simpukassa eikä ohjausakselissa tunnu väljää ollenkaan että oliskohan ton simpukan sisäänmenoakselin säätö vedetty liian tiukalle?
Re: ZJ tahmea ohjaus
Lähetetty: 15.01.2022. 17:11
Kirjoittaja Timo L
Kyllä, simpukka on vaihdettu jos lukee AC Delco kyljessä. ZJ:n ohjaus tosin on vähän jämäkämpi kuin MJ:ssä ja XJ:ssä ainakin alkuperäisenä; ZJ:ssä on eri "välitys" simpukassa, ohjaus on nopeampi.
Sitä en tiedä miten AC Delcon simpukan säätö menee, mutta todennäköisesti siinäkin säädetään ensin sisääntuloakselin puolelta kohdalleen, sen jälkeen tuo over- the- center- säätö.
Re: ZJ tahmea ohjaus
Lähetetty: 18.01.2022. 17:06
Kirjoittaja Comanche
Näin vähän arvelin. En ole päässy kunnolla vielä ajamaan mutta on aika timmi käynnissäkin. Onko normaalia että säätöruuvista vuotaa nestettä kun löystää? Näyttäisi ettei vuoda käynnissä ollessa…
Jos ton mötikän irroittaa ja säätää sisäänmeno puolelta löysemmälle niin onkohan riski että tiivisteet hajoaa?
Re: ZJ tahmea ohjaus
Lähetetty: 19.01.2022. 16:08
Kirjoittaja Timo L
Säädöt pitää tehdä valmistajan ohjeiden mukaan, ja käytännössä simpukka autosta irrallaan. Juuri sillä nuo menee aivan persiilleen jos säädetään summanmutikassa fiilispohjalta autossa paikallaan. Seurauksena juuri tuollaisia että esim. vuotaa jostain, ohjaus on välyksellinen tai liian jäykkä, laakerit ja simpukan välitys kuluu ennenaikaisesti.
Sitä en tiedä mitkä on AC Delcon boksin säätöarvot ja ohje, Saginawin bokseihin löytyy niin netistä kuin FSM:stä.