
Sivuputki
Sivuputki
Grandiin pitää pistää pakoputki uusiksi mutta onpa pirun vähän tilaa takaripustusten ja kopan välissä, pitäisköhän tehä sivuputki,, mitähän seriffit sanoisi. Onko kokemusta? 

Pihallinen Jeeppejä
Nykyään pakoputki saa päättyä ihan mihin vaan, oikealle, vasemmalla, auton alustaan (niin mulla on Comanchessa ja tohon Kimmon Comancheen tehtiin just samanlainen)!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
- Paikkakunta: Petäjävesi
Mulla loppuu Ramchargerissa putki taka-akselin päälle. Eipähän ole heti kannoissa kiinni...
Putken pää osoittaa alaviistoon ja sillä lähtee hyvin kaikki betoniporsasta pienemmät moskat auton alta pois kun vähän ojentaa nilkkaa
Alunperin putki on tullut oikealle sivulle.


Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Paitsi että kannattaa antaa jonkun muun änätä itsensä sinne auton alle mittaamaan niitä päästöjä, voi ruveta inssiä vituttaan sen verran että jostain muusta syystä tulee hylkyGary Grand kirjoitti: Ja olishan se mukava nähdä katsurin nöyrtyvän, kun konttaa pakokaasuimurin letkua auton alle



Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jees, tuo oli hyvä tietää.. oon ollu siin uskossa että sekin pitää leimata.. vähän oon jumissa -80 luvullaJAMANT kirjoitti:Nykyään pakoputki saa päättyä ihan mihin vaan, oikealle, vasemmalla, auton alustaan (niin mulla on Comanchessa ja tohon Kimmon Comancheen tehtiin just samanlainen)!!

Pihallinen Jeeppejä
Pistäähän ne sen letkun vaikka päästötodistus olisikin mukana, ettei lopu ilma hallista. Kysyin ihan vasta itsekin tuota samaa asiaa konttorilta ja samaa ne sanoi täälläkin. Se vanha määräys on kuulemma poistunut. Putki saa tosiaankin päättyä mille puolelle haluaa nykyään.JAMANT kirjoitti:Paitsi että kannattaa antaa jonkun muun änätä itsensä sinne auton alle mittaamaan niitä päästöjä, voi ruveta inssiä vituttaan sen verran että jostain muusta syystä tulee hylkyGary Grand kirjoitti: Ja olishan se mukava nähdä katsurin nöyrtyvän, kun konttaa pakokaasuimurin letkua auton alle![]()
![]()
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242
Sen verran tarkennusta, että ei se putki edelleenkään saa päättyä ihan mihin tahansa. Putki saa jäädä nykyään korirakenteen alle tai tulla ulos sivulta mutta kuitenkin niin, että sen pään pitäisi olla periaatteessa taaempana kuin taaimmaiset avautuvat ovet/lasit. Mulla loppuu Wagoneerissa putket tavaratilan lattian alle eikä niistä ole tullut mitään sanomista. Päät pitää taittaa niin, ettei ulos tuleva pakokaasu pääse polttamaan auton rakenteita.
Esimerkkinä uusista autoista voidaan ottaa Fordin Transit. Jos tilaat uuden Transitin avolavan alustan, loppuu siinä putki alustan alle taka-akselin etupuolelle. Pöntön päässä on kuitenkin mutkaputki, joka on suunnattu alas. Tehtaalta saa myös sivulle suunnattua putkea, joka tulee ulos kuskin puolelta. Pakoputki itse sijaitsee hantin puolella mikä tarkoittaa sitä, että EU määräykset määrittävät sivuputken ulostulon kuskin puolelle (siis tielle päin > varmaan Englannissa toisin).
Esimerkkinä uusista autoista voidaan ottaa Fordin Transit. Jos tilaat uuden Transitin avolavan alustan, loppuu siinä putki alustan alle taka-akselin etupuolelle. Pöntön päässä on kuitenkin mutkaputki, joka on suunnattu alas. Tehtaalta saa myös sivulle suunnattua putkea, joka tulee ulos kuskin puolelta. Pakoputki itse sijaitsee hantin puolella mikä tarkoittaa sitä, että EU määräykset määrittävät sivuputken ulostulon kuskin puolelle (siis tielle päin > varmaan Englannissa toisin).
HePe
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä
Willys Jeep Cj3B ´54 ja Willys MBT traileri
Jeep Cherokee 5d 258+4v ´80
Varaosina: 2x75 Chero S 3d, 79 Chero, 78 Wago
Varaosia myös käyttis Fordeihin myytävänä
- MrWhiskers
- Viestit: 56
- Liittynyt: 11.06.2009. 21:36
- Paikkakunta: Jämsänkoski
Laitetaas nyt kuva , kuinka Citymaasturiin pimpataan pakoputken ulostulo oikeaoppisesti
.. Itse sain mahtumaan 2 1/2" putken alle ... 3" tarpeet hankin , mutta meni moisen linjan kanssa hermot !! Jos en aivan väärin ole käsittänyt , saa putki tulla pientareen puolelta suoraan sivulle mutta ajokaistan puolella on pään osoitettava 45-asteen kulmassa alas !! Ainakin kaverilla moisen mutkan vaativat B)
Ja miettikääpäs ... oikeasti .. siittiöidenne kuntoa pitkän cruisailun jälkeen jos putki päättyy auton alle !! Lava-autossa tuo ehkä menee , mutta muuten en moista tekisi .....
EDIT: muistelen joskus olleen safareilla käytössä herrasmiessopimuksen , että putki tulee ulos sivulta . Syyksi perusteltiin , että jonossa ajettaessa pakokaasut ohjautuisivat edes hieman takana olijan ilmastointikanavasta sivummalle ...


Ja miettikääpäs ... oikeasti .. siittiöidenne kuntoa pitkän cruisailun jälkeen jos putki päättyy auton alle !! Lava-autossa tuo ehkä menee , mutta muuten en moista tekisi .....
EDIT: muistelen joskus olleen safareilla käytössä herrasmiessopimuksen , että putki tulee ulos sivulta . Syyksi perusteltiin , että jonossa ajettaessa pakokaasut ohjautuisivat edes hieman takana olijan ilmastointikanavasta sivummalle ...

Juu, tuo on niin totta, pistin 2,5" putken loppumaan taka askselin etupuolelle ja pikku mutkalla oikealle sivulle, eli pää jää kylkilinjan sisälle. Muuten okei, mutta kun katti on niin pirun takana, niin vaimentajaksi mahtui sellainen simonsin 15" pitkä 5" paksu suora pönttö joka ei vaimenna yhtään mitään, jokainen voi kuvitella millaisen jytinän pikkulohkokasikin päästää noilla vaimennuksilla ja sisällä joutuu laittaa jenkkaa aika kovalle jos meinaa jotain kuullaJa miettikääpäs ... oikeasti .. siittiöidenne kuntoa pitkän cruisailun jälkeen jos putki päättyy auton alle !!

Pihallinen Jeeppejä