Taas wranglerista

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Olavi1983
Viestit: 15
Liittynyt: 11.08.2009. 22:11
Paikkakunta: Hamina

Taas wranglerista

Viesti Kirjoittaja Olavi1983 » 03.12.2009. 22:19

En nyt äkikseltään googlettamalla löytäny niin:

-Paljonko kuuluu 4,0ho tyhjäkäynti kierrokset olla ? Mulla vaihtelee 900 ja 200:n välillä, satasen vauhdissa 235/80/15 renkailla abt. 1700 rpm. mittari sökö?

-Vaihteet, tai oikeastaan 2:nen on jäykkä varsinkin kylmällä ilmalla. Ei rusahtele ihmeemmin, on vaan todella jäykkä kytkeä. Herkistyy kun ajelee enemmän. Kytkimen nestepuoli uusittu. Mikä vois olla vikana?

-Niin ja sit vielä semmostakin että kun on 185000 mailia ajettu, niin olis varmaan(?) korkea aika tehdä jonkinlaista venttiilin säätöä tms. toimenpidettä. Välillä kuuluu nakutusta juurikin tuolla jännittävän suurella tyhjäkäynti alueella. Varsin vaimeaa tosin, esim. bemariin verrattuna :lol: Kuuluuko tämän mainion rautamurikan käydä kuinka sukkasillaan hyväkuntoisena...

Kiitos ja anteeksi :?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.12.2009. 9:19

IAC-venttiili hoitaa tyhjäkäynnin säädön, ei pysty itse vaikuttamaan, ja tyhjäkäynti pitäis olla 650-850 rpm (ja pitäis kyllä pysyä melko vakiona, mun oma MJ 4.0L6 (ei HO) käy tyhjää noin 550rpm!!)

Venttiilejä ei tarvitse, eikä voi säätää, hydraulinostajat hoitaa välyksen poiston! Jos ja kun kilkattaa, on kyseessä hydraulinostimen likaantuminen tai mekaaninen vika!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Tena_67
Viestit: 31
Liittynyt: 24.11.2009. 0:31
Paikkakunta: Raahe

Mitä tarkoitetaan ...

Viesti Kirjoittaja Tena_67 » 04.12.2009. 12:10

HO mallilla, ilmeisesti 4.0 l mallissa?

Tena

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Mitä tarkoitetaan ...

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.12.2009. 12:15

Tena_67 kirjoitti:HO mallilla, ilmeisesti 4.0 l mallissa?

Tena
?? Mitäs sä nyt kysyit, ei oikein auennut mulle ??

Mitäs muita HO -malleja YJ-ssä on?? 2.5L4:ää ei mun tietojen mukaan markkinoida HO:na!! Ja seuraava HO, mitä tiedän on 4.7V8 (99-05 vakio ja 02-05 HO)!!

4.0L6:sta on 87-90 se tehottomin versio 125kw ja 91-98(99) HO -malli 135kw ja sitten tulee suorasytytys jolloin tehot nousee jonkun 6kw (about, muistaakseni)!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Olavi1983
Viestit: 15
Liittynyt: 11.08.2009. 22:11
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Olavi1983 » 04.12.2009. 16:30

Ok, tekeekö esim. forte:n litkuilla mitään. Kattelin tossa just engine flush:ia...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.12.2009. 16:36

Olavi1983 kirjoitti:Ok, tekeekö esim. forte:n litkuilla mitään. Kattelin tossa just engine flush:ia...
Jos on epäpuhtaudesta johtuvaa naputusta, tekee Forté:lla jotain, ainakin jos auttaa, on halpa remontti!! Jos ei auta, 4.0L6:sessa nostajien vaihdossa joutuu kannen irroittamaan, kun esim 2.5L4:ssä ei tarvitse!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Olavi1983
Viestit: 15
Liittynyt: 11.08.2009. 22:11
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Olavi1983 » 05.12.2009. 20:44

JAMANT kirjoitti:
Olavi1983 kirjoitti:Ok, tekeekö esim. forte:n litkuilla mitään. Kattelin tossa just engine flush:ia...
Jos on epäpuhtaudesta johtuvaa naputusta, tekee Forté:lla jotain, ainakin jos auttaa, on halpa remontti!! Jos ei auta, 4.0L6:sessa nostajien vaihdossa joutuu kannen irroittamaan, kun esim 2.5L4:ssä ei tarvitse!!
No onkos sitten mahdollisesti kalliskin remppa tiedossa, jos ei liasta johdu? Ja kuinka vahvoja tämmösen myllyn jakopäät muuten mahtaa olla, ketju, kiristimet tms. nyt sitten sisältääkään. Tiedä sitten mut tuntuu et kalkatus alkoi sen jälkeen kun vaihdoin öljyt.(valvolinen syn power 5w-40) hassusti vaan nakuttaa ikäänkuin rytmisesti, eli muutaman kerran minuutissa kuuluu vaimea metallinen muutaman sekunnin kestävä "matala taajuuksinen" kalkatus. Miten tän nyt taas selittäis :oops: Kaikki ei sitä edes kuule/ymmärrä. Minä taas alikonemestarina ammatiltani :D (laivakoneet...) kuulen rakkaani valittavan toisinaan(siis jeepin) STP:n motor flushit huomen sisään ja öljyt vaihtoon. Kaippa se on service manuska ostettava :D on se niin lähellä sydäntä mokomakin laite :wink:

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.12.2009. 12:33

Kuutosessa ei ole kiristintä, ketjun väljyys mitataan työntämällä ketju sisäasentoon rattaiden välissäja sen jälkeen ulkoasentoon, jos väljää yli 1/2", on ketju liian venynyt!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus