Talvi tulee ja suurin rengaskoko grand cherokee wj
Talvi tulee ja suurin rengaskoko grand cherokee wj
Vasta ensi kesänä ajattelin korotusta grand cherokee wj mut nyt ostamassa talvikumeja ja pitäs ihan kokemuksella saada tietoon mikä se on suurin rengaskoko kyseiselle autolla vakio alustalla ?
Olen yleensä netistä ja täältä lueskellut ja on jäänyt pikkasen arvailun varaan et mikä siellä vakio grandin alla oikein todellisuudessa mahtuu pyörimään... ja mikä ottaa johonkin kiinni !
Olen yleensä netistä ja täältä lueskellut ja on jäänyt pikkasen arvailun varaan et mikä siellä vakio grandin alla oikein todellisuudessa mahtuu pyörimään... ja mikä ottaa johonkin kiinni !
Levyissä on vielä spacerit, ilman niitä varmaan raapisi kiinni. Oli talvella hiukka kiire saada jotkut talvikiekot alle ja nuo sain edukkaasti. Eivät ole lähimainkaan parhaat renkaat vakiovanteelle, pullottavat ulos sen verran ja pompottaa töyssyissä turhankin paljon.
Uraherkkyyttä ei tuolla leveydellä enää tunnu tulevan. Nämä ovat siis talvirenkaat, kesäkiekot ovatkin sitten sirkkelinterät eli 225 kapeat.
245-255 voisi olla toimivin leveys, tietty profiilista riippuen
Uraherkkyyttä ei tuolla leveydellä enää tunnu tulevan. Nämä ovat siis talvirenkaat, kesäkiekot ovatkin sitten sirkkelinterät eli 225 kapeat.
245-255 voisi olla toimivin leveys, tietty profiilista riippuen
Hei!
Uusi Jeepisti ilmoittautuu
wj 4.0 laredo tuli hommattua käyttöautoksi.
Onko kenelläkään palstalaisella tietoa että sopiiko 255/65/17 renkaat pyörimään vakioalustalla? ja nimen omaan vakio 17" vanteella.
Vanteen tiedot: 7.5x17"
Backspacing = 6.25"
Offset = 50.8mm
Auton mukana tuli talvirenkaat kokoa 255/70/16 ja nuissa rengaslaskurin mukaan samat mitat kuin 17" koossa. Talvirenkaat ovat myös vakiovanteella
Vanteen tiedot: 7x16"
Backspacing = 6.0"
Offset = 50.8mm
Askarruttaa vaan että jääkö tuo mainitsemani 255/65/17 nuilla vanteilla liian sisään tuon backspacingin vuoksi. Vilkaisin nopeasti auton alle ja näyttäsi ainakin pakoputki aapparin puolella takana olevan aika lähellä. Tällä hetkellä alla nuo 17" vanteet 235/65/17 katukumein jotka aika finaalissa. Uusiksi renkaiksi olin olin ajatellut hankook rf 10 allterrain kumia.
-Jouni-
Uusi Jeepisti ilmoittautuu

Onko kenelläkään palstalaisella tietoa että sopiiko 255/65/17 renkaat pyörimään vakioalustalla? ja nimen omaan vakio 17" vanteella.
Vanteen tiedot: 7.5x17"
Backspacing = 6.25"
Offset = 50.8mm
Auton mukana tuli talvirenkaat kokoa 255/70/16 ja nuissa rengaslaskurin mukaan samat mitat kuin 17" koossa. Talvirenkaat ovat myös vakiovanteella
Vanteen tiedot: 7x16"
Backspacing = 6.0"
Offset = 50.8mm
Askarruttaa vaan että jääkö tuo mainitsemani 255/65/17 nuilla vanteilla liian sisään tuon backspacingin vuoksi. Vilkaisin nopeasti auton alle ja näyttäsi ainakin pakoputki aapparin puolella takana olevan aika lähellä. Tällä hetkellä alla nuo 17" vanteet 235/65/17 katukumein jotka aika finaalissa. Uusiksi renkaiksi olin olin ajatellut hankook rf 10 allterrain kumia.
-Jouni-