Onko kellään kokemusta General Grabber AT2 renkaista??

Mitkä renkaat talveksi/kesäksi, maastoon/kadulle, vakioautoon/rakennettuun mettäpeliin.....
Kekkilä

Onko kellään kokemusta General Grabber AT2 renkaista??

Viesti Kirjoittaja Kekkilä » 23.04.2010. 18:32

Ajattelin mokomia xj:hin, meinasin jotta pärjäis kesät talavet... onko kellään ajatuksia kys. renkaasta??? http://www.vannetukku.fi/grabber-at2-p-13952.html

Jeepp

Viesti Kirjoittaja Jeepp » 24.04.2010. 10:50

Mulla on nuista viikon kokemus WJ:n alla, tilasin rengas onlinesta 245/70-16 ja hintaa tuli n.550€

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?a ... 4&dsco=136

MITÄ MITÄ.. ON Saksan pojat nostaneet hintoja 20€ :shock: :shock:

Ite ku tilasin pariviikoa sitten nii hintaa oli 138€ kpl.

Asfaltilla TODELLA pienet rengas äänet, isäntäkään ei uskonu että voi noin karkea kuvioissa olla noin pienet äänet. 130km/h alkaa tärräämään mutta saatta johtua siitä että mulla puuttu yks mutteri etu vanteesta :lol:

Maaston en ole varnsinaiseti päässy ajamaan mutta mitä pikkusen tuossa taka metässä ajellu nii pito on todella hyvä. Ja ihan oikeasti.

Renkaissa on sitte valkoinen General Grabber2 teksti.. voi kuulemma laittaa sen kumen toisikki päin ettei sitä näy ja renkaat on muutenki todella hyvä laatuisen näköset.

Nuohan on tehty BFGoodrchin All Terrainien kilpailijaksi.

General Tire on perinteikäs vuonna 1915 perustettu amerikkalainen premium-rengasvalmistaja. General on tunnettu erityisesti 4x4-renkaistaan, joissa sitä pidetään yleisesti yhtenä maailman parhaista. Yritys on nykyään osa saksalaista Continental AG:tä.

saatsi

Viesti Kirjoittaja saatsi » 24.04.2010. 14:45

Minä olen kaksi kesää ajellu kyseisillä kumeksilla, kokona on 225/75-15. 80% ajoista mulla on sorateillä ja loput päällysteillä. Todella tyytyväinen olen renkaisiin ollut: mahtava pito lähes kaikilla alustoilla (paitsi jäällä), ihmeen pienet rengasäänet, sopivan joustava rakenne kevyeen maastoajoonkin. Jos huonoja puolia hakee niin soratiellä tarttuu jonkunverran kiviä kuvioiden väliin.

Itse tilasin renkaat Nordendäckiltä, silloin ei Rengasonlinellä ollut kokoja. Nykyään Generaleja myy tosiaan myös http://www.vannetukku.fi/off-road-c-181.html
Cherokee 4,0 LTD -89

Aapo
Viesti Kirjoittaja Aapo » 25.04.2010. 22:25

Omia kokemuksia ei ole, mutta olen lukenut, että on heikot kyljet (kuten BFG:ssäkin), eli varovainen saa olla jos aikoo ajaa kivikossa tai kantojen seassa. Erilaisilla päällysteillä luulisi toki kestävän.

Hunter
AT2

Viesti Kirjoittaja Hunter » 08.05.2010. 9:54

Laitoin alle Grapper AT2 225/75 16" ja auto on vm-02 KJ 2,5crd.
Kiihdyttäessä renkaat jyryyttää ja nyt askarruttaakin että mistä johtuu?
120km/h ja yli tärinä/jyrinä on lähes sietämätöntä mutta kun päästää kaasusta ja päästää nopeuden laskemaan moottorijarrutuksella niin jyrinä häipyy.
Jo paikalta lähdettäessä ja ripeästi kiihdyttäessä tuntuu tärinä, ratti ei juurikaan voplaa/täristä eli mistähän tämä johtuu? Pyörimissuunnalla ei ole väliä sanoi pulju josta renkaat ovat. Talvirenkailla ei jyristänyt mitenkään eli
pakko se vika olla renkaissa.

Jeepp

Re: AT2

Viesti Kirjoittaja Jeepp » 06.06.2010. 0:57

Hunter kirjoitti:Laitoin alle Grapper AT2 225/75 16" ja auto on vm-02 KJ 2,5crd.
Kiihdyttäessä renkaat jyryyttää ja nyt askarruttaakin että mistä johtuu?
120km/h ja yli tärinä/jyrinä on lähes sietämätöntä mutta kun päästää kaasusta ja päästää nopeuden laskemaan moottorijarrutuksella niin jyrinä häipyy.
Jo paikalta lähdettäessä ja ripeästi kiihdyttäessä tuntuu tärinä, ratti ei juurikaan voplaa/täristä eli mistähän tämä johtuu? Pyörimissuunnalla ei ole väliä sanoi pulju josta renkaat ovat. Talvirenkailla ei jyristänyt mitenkään eli
pakko se vika olla renkaissa.
Mulla on hiljaset tuonne 120km/h asti ja sitte alkaa vähä jurruttaa mutta ei mitenkää häiritsevästi. Ja mitä se haitaa jos tärää yli 120km/h vauhissa, vai asukko jossaki saksan autobahnin lähellä?

Ookko varma että ne on tasapainotettu kunnolla?

Hunter
Tärinä loppui, ei johtunut renkaista

Viesti Kirjoittaja Hunter » 06.06.2010. 14:05

Eli tärinä alkasi heti renkaanvaihdon jälkeen, mikä sattuma :roll:
Painotettiin eilen kumit jotka olivat ihan ok painoissa ja sitten käpisteltiin kardaanin ristikkoa joka tuntui olevan väljä. Mulla oli hyllyssä uusi ja kun
vanha ristikko vaihdettiin uuteen, niin kas kummaa tärinät katosi.
Hyvä säkä kun tärinä tosiaan ilmeni heti kun uudet kummit oli alla, eli ei tullut mieleenkään epäillä kun renkaita. Mutta asia hoidossa :wink:

Kirjoita vastaus