Cherokee/Liberty kesärenkaat/kitkat kesäksi..
Cherokee/Liberty kesärenkaat/kitkat kesäksi..
Eli kesä tulee ja tartteis renkaat -02 Jeep Cherokee sport 2.5CRD:n alle
Koko vois olla 235/70/16 tai 235/75/16
Renkaat vois olla kesä- tai kitkarenkaat. Pääasiassa mennään maantiellä (25-30tkm/vuosi) mutta myös paljon hiekka-,metsäteitä sekä metsässä.
Suhde on suunnilleen kuiten hankookille kirjoittelevat eli 80% maantie ja 20% huonompia teitä/off-road (Auto vakio alustalla).
Mielessä seuraavat renkaat:
-BFG All terrain T/A KO
-Hankook RF10
-General Grabber AT2 (lisätty)
Kuitenkin mietityttää noissa renkaissa polttoaineen kulutus esim verrattuna BFG Long Trail T/A Tour renkaisiin ja tekeekö tollasilla Long Trail kumeilla sitten taas metsässä mitään.
Myöskin renkaan ominaisuudet talvella mietityttää. Toimiiko nuo renkaat miten sitten lumella/jäällä yms.. talvikeleissä
Muitakin renkaita saa ehdottaa kyseiseen käyttöön.. Myös ostopaikkoja ja hintoja saa ilmoitella..
Koko vois olla 235/70/16 tai 235/75/16
Renkaat vois olla kesä- tai kitkarenkaat. Pääasiassa mennään maantiellä (25-30tkm/vuosi) mutta myös paljon hiekka-,metsäteitä sekä metsässä.
Suhde on suunnilleen kuiten hankookille kirjoittelevat eli 80% maantie ja 20% huonompia teitä/off-road (Auto vakio alustalla).
Mielessä seuraavat renkaat:
-BFG All terrain T/A KO
-Hankook RF10
-General Grabber AT2 (lisätty)
Kuitenkin mietityttää noissa renkaissa polttoaineen kulutus esim verrattuna BFG Long Trail T/A Tour renkaisiin ja tekeekö tollasilla Long Trail kumeilla sitten taas metsässä mitään.
Myöskin renkaan ominaisuudet talvella mietityttää. Toimiiko nuo renkaat miten sitten lumella/jäällä yms.. talvikeleissä
Muitakin renkaita saa ehdottaa kyseiseen käyttöön.. Myös ostopaikkoja ja hintoja saa ilmoitella..
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä kozel, muokattu yhteensä 6 kertaa
ottaisin vakavaan harkintaan myös General Grabber AT2 kumekset.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
Minulla on olleet kyseiset renkaat, mutta alle eivät ehtineet suunnitelmien muuttuessa. Ehdotukseni pohjautuukin ainoastaan netistä luettuun.kozel kirjoitti:Onko kokemuksia kyseisestä renkaasta?ottaisin vakavaan harkintaan myös General Grabber AT2 kumekset
AT2:sen talviominaisuuksia on kehuttu hyviksi, ottaen huomioon, että kyseessä on AT rengas, eikä oikea talvirengas.
AT2 on edullinen myös suomesta hankittaessa. esim. tuolta voi kysellä saatavilla olevat koot --> http://www.vannetukku.fi/grabber-at2-p-13927.html
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
Yokohama Geolandar A/T-S:ää tehdään myös näköjään ainakin koossa 235/70/16. Näyttäisi löytyvän rengaskauppa.net:n varastostakin tällä hetkellä.
Kyseessä siis samanlainen rengas kuin mitä minun Patriotini alla kesäisin. Itse olen ollut hyvin tyytyväinen näihin - en tosin ole edes yrittänyt mieltää näitä oikeiksi talvirenkaiksi. Epäilen vahvasti ettei yksikään joka paikan kompromissirengas voi toimia talviolosuhteissa kuten oikea talvirengas - etenkin jää on aika vaikea pinta millekään muulle kuin nastarenkaalle. Toisaalta, jossain maaseudulla nämä saattaisivat hyvinkin toimia kelvollisina talvirenkaina niinkin kevyen nelivetoauton kuin Patriotin alla. Täällä kaupungissa minä olen käyttänyt suosiolla nastarenkaita mahdollisten yllättävien tilanteiden varalta, täällä kun välillä liikenteessä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista mitä voi olla vaikea ennakoida.
Oikeasti syvässä mudassa en ole kokeillut renkaita mutta mutavelliteitä ajaminen on onnistunut kyllä ongelmitta. (Samat rajoitukset mudan suhteen pätevät vähän kaikilla All-Terraneilla - kapea kuvio menee helposti tukkoon.) Kirkkaalla jäällä pito kovin avuton (mikä ei liene mikään yllätys - yllätys olisi se jos jokin All-Terrain-rengas jäällä pitäisi), toisaalta ainakin sohjoisessa lumessa pito on hyvä. Asfaltilla ainakin uutena kovin hiljainen, vesiliirtoa ei saa aikaan edes yrittämällä, vaikuttavat aika kestäviltä (pari kesää olleet alla eivätkä vaikuta paljoa vielä kuluneen
), eikä hintakaan ollut mikään älytön.

Oikeasti syvässä mudassa en ole kokeillut renkaita mutta mutavelliteitä ajaminen on onnistunut kyllä ongelmitta. (Samat rajoitukset mudan suhteen pätevät vähän kaikilla All-Terraneilla - kapea kuvio menee helposti tukkoon.) Kirkkaalla jäällä pito kovin avuton (mikä ei liene mikään yllätys - yllätys olisi se jos jokin All-Terrain-rengas jäällä pitäisi), toisaalta ainakin sohjoisessa lumessa pito on hyvä. Asfaltilla ainakin uutena kovin hiljainen, vesiliirtoa ei saa aikaan edes yrittämällä, vaikuttavat aika kestäviltä (pari kesää olleet alla eivätkä vaikuta paljoa vielä kuluneen

Mulla on ollut nuo Kenraali kourijat nyt aika tasan vuoden alla, joten tässäpä yhteenveto.
Kesä:
-Kulutus lisääntyi ehkä 5-10% verrattuna alkuperäisiin Goodyear Wrangler All season renkaisiin. Tosin laitoin samalla korotusjouset eli lisääntynyt kulutus johtuu myös osittain kohonneesta ilmanvastuksesta.
-Ääni lisääntyi hieman, mutta ei vielä mielestäni häiritsevästi.
-Metsässä olen ajellut vain pari kertaa ja suht helpolla reitillä. Mutta ei mitään ongelmia.
-Soratiellä kivet jää ikävästi kuvioiden väliin kiinni. Ja sitten asfaltille tultaessa kun kiihdyttää, niin hetken aikaa ropisee alustassa, kyljissä ja varmaan takana ajavan tuulilasissa.
Talvi:
-Lumessa ja sohjossa pito täysin riittävä.
-Jäällä ja tiukkaan tampatulla polanteella pitää muistaa ennakoida risteyksiin tultaessa. (Kerran jouduin hakemaan pitoa penkan puolelta kun ei olisi jarrutusmatka riittänyt)
-Valoista lähtee kyllä liikkeelle myös jäällä ihan kuin kesäkelillä. Kaikki kaksvetoiset ja hondamiehet jää taakse sudittelemaan.
-Paksussa lumessa puskee varsin mallikkaasti. Mökkitietä ei ole aurattu koko talvena.
Summana voisi sanoa, että ihan kelpo kompromissi-rengas. En kaipaa kesärengasta enkä nastarengasta. Seuraavaksi voisi hommata vielä karkeammat, esim Wrangler MTR ettei ne kivet jää kiinni...
Kesä:
-Kulutus lisääntyi ehkä 5-10% verrattuna alkuperäisiin Goodyear Wrangler All season renkaisiin. Tosin laitoin samalla korotusjouset eli lisääntynyt kulutus johtuu myös osittain kohonneesta ilmanvastuksesta.
-Ääni lisääntyi hieman, mutta ei vielä mielestäni häiritsevästi.
-Metsässä olen ajellut vain pari kertaa ja suht helpolla reitillä. Mutta ei mitään ongelmia.
-Soratiellä kivet jää ikävästi kuvioiden väliin kiinni. Ja sitten asfaltille tultaessa kun kiihdyttää, niin hetken aikaa ropisee alustassa, kyljissä ja varmaan takana ajavan tuulilasissa.
Talvi:
-Lumessa ja sohjossa pito täysin riittävä.
-Jäällä ja tiukkaan tampatulla polanteella pitää muistaa ennakoida risteyksiin tultaessa. (Kerran jouduin hakemaan pitoa penkan puolelta kun ei olisi jarrutusmatka riittänyt)
-Valoista lähtee kyllä liikkeelle myös jäällä ihan kuin kesäkelillä. Kaikki kaksvetoiset ja hondamiehet jää taakse sudittelemaan.
-Paksussa lumessa puskee varsin mallikkaasti. Mökkitietä ei ole aurattu koko talvena.
Summana voisi sanoa, että ihan kelpo kompromissi-rengas. En kaipaa kesärengasta enkä nastarengasta. Seuraavaksi voisi hommata vielä karkeammat, esim Wrangler MTR ettei ne kivet jää kiinni...
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
Mistä sä niitä oikein tilaat? Itse tilasin viime keväänä Grabberit rengas onlinesta ja tuli viikossa kotiovelle. Näyttää siellä olevan noita BF T/A renkaitakin.
www.rengas-online.com
www.rengas-online.com
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
Äänet tuolle AT2 koko talvi ajettu ilman kolareita ja pito melkee yhtä hyväö kun hakkapeliitoissa kun ei suttiin jarruta. Kuviokinp puhdistuu savesta kun antaa vähä tossua.kozel kirjoitti:Suomesta tilailin.. Sen verran arvokkaat rengas-online hintojen mukaan että kannattaa mun odotella tuo 6vkoa
Ja tosi pienet rengas äänet, paitsi eihän ne haittaa ku se on sitä maastoauton tuningia

Katoppa tuolta
Moni sekotta rengas onlineen, minä ainakin sain 50e halvemmalla renkaat- onlinesta kuin rengas-onlinesta. Ja kumet oli vko päästä pihalle toimitettuna!
http://www.renkaat-online.com/
Jeep Grand Cherokee -01 QD
Ihan hyvä valinta, mulle tuli WJ:hin juuri alle uudet BFG All terrainit kokoa 245/75-16. Kävin tuossa talvitreffeillä niiden kanssa metässäkin ja hyvin puree hankea ainakin uutena, jäällä ne ei sitten pidä yhtään eikä myöskään sellaisessa tilanteessa kun tulee nopea käännös lumisella tiellä, auto tuppaa puskemaa ja se voi yllättää jos on just ottanut talvirenkaat pois alta. Renkaat on kohtuu hiljaiset ja vakaat ajella, rengaspaineita ei kannata tollasissa valmiiksi jäykkärunkoisissa pitää liikaa, menee auto aika kovaksi ajaa. Olen nyt ajanut 2 tankillista niillä ja kulutus on tolla uudella viinabensalla edelleen se 14L/100km.kozel kirjoitti:Valinta osui näillä näkymin BFG All terrain T/A KO renkaisiin.. Kokemuksia voin kertoilla jälkeenpäin kunhan renkaat saa joskus alle..
Pihallinen Jeeppejä
Juu, kävin itsekin kyselemässä eri vaihtoehtoja ja todella surkea saatavuus Suomessa. Tilasitkos kumekset tuolta? --> http://www.camskill.co.uk/kozel kirjoitti:Tavaran suomen heikon saatavuuden vuoksi renkaat vaihtuivaitkin General Grabber AT2 renkaisiin. 516e kierros rahteineen briteistä.
Suomessa kun paras lupaili heinäkuun jälkeen ja muut sitä myöhemmäksi..
Renkaita odotellessa..
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
Juu sieltä tilailin.. tänään (tilausta seuraavana päinänä) lupailivat 18.00 (20.00 suomen aikaa) jälkeen seurantakoodia. Renkaat varmaan käyn laitattamassa vanteelle offivarusteella jossa hyvinkin ymmärtäväisiä näihin muualta tilattuihin renkaisiin.Juu, kävin itsekin kyselemässä eri vaihtoehtoja ja todella surkea saatavuus Suomessa. Tilasitkos kumekset tuolta? --> http://www.camskill.co.uk/
Ja vinkkinä.. 4krt koitin tilata Internet explorer selaimella noita niin joka kerta kaatui visa-vahvistuksen jälkeen ja ei menny tilaus perille.
Firefox selaimella meni kerralla kaikki niinkuin piti..