Jeep Compass Limited rengaspainetunnistimet. Kusetustako?

Mitkä renkaat talveksi/kesäksi, maastoon/kadulle, vakioautoon/rakennettuun mettäpeliin.....
ristokakko

Jeep Compass Limited rengaspainetunnistimet. Kusetustako?

Viesti Kirjoittaja ristokakko » 02.03.2009. 18:43

Tässä alkoi ihmetyttämään autoliikkeiden toiminta kun halusimme talvirenkaat ilman painetunnistimia ,koska ovat minusta turhat kapistukset muutenkin.liikkeissä kolmessa kuudesta joista tarjousta kysyttiin kerrottiin ,että tunnistin moduli voi vaurioitua jos ei renkaissa ole tunnistimia .noh päätin sitten ottaa talvirenkaat näillä tunnistimilla.Auton saatuamme huomasin pian ettei evic (tietokone )näyttänytkään rengaspaineita .Saatuani selville tämän tunnistinmudulin olevan lisävaruste,eikä se kuulu koko autoon niin alkoi ihmetyttämään että miksi sitten kaupataan renkaita tunnistimilla jotka maksavat 500€ enemmän kuin ilman koska asia tulee heti julki kun paineita ei näy näytöllä.Maahantuojalla oli vain yksi ja sama punainen compass ,josta käytiin kauppaa niin luulisi niistä jossain tietävän,että kyseisessä autossa ei ole tunnistinmodulia.Kusetustako tämä renkaisiin tulevien tunnistimien myyminen ?.Olin kyllä liikkeeseen yhteydessä ja huomenna asia selviää kun mennään käymään.Olen kyllä valmis palauttamaan renkaat+ vanteet tunnistimineen ja ostamaan uudet jostain muualta,jos vain hyvittävät kauppahinnasta 1550€ ,mitä ne renkaat autoliikkeessä minulle maksoivat.

Niille jotka havittelevat uutta compassia tai patriottia niin tarkkana liikkeessä jos kauppaavat renkaita painetunnistimilla niin kysykää ihmeessä löytyykö autosta myös vastaanottomoduli (lisävaruste)joka arvatenkaan ei ole ihan halpa.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä ristokakko, muokattu yhteensä 2 kertaa
Chevrolet silverado k1500 6,2d .33x12,5x15+2" korotus

Jeep Compass 2,4M5 Limited -09 (Mallisarja -07)

Toni S.

Re: Jeep Compass Limited rengaspainetunnistimet. Kusetustako

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 03.03.2009. 10:03

ristokakko kirjoitti:liikkeissä kolmessa kuudesta joista tarjousta kysyttiin kerrottiin ,että tunnistin moduli voi vaurioitua jos ei renkaissa ole tunnistimia .
Potaskaa, väittäisin minä, vaikken moista moduulia itse omistakaan. Sehän vain nillittää rengaspaineista jos ei saa signaalia antureilta. Minkä luulisi tosin olevan aika rasittavaa senkin...
ristokakko kirjoitti:Saatuani selville tämän tunnistinmudulin olevan lisävaruste,eikä se kuulu koko autoon
Hetkonen. Eikös TPMS ole vakiovaruste '08 ja uudemmissa Jeepeissä? Jenkeissähän moinen järjestelmä kun on lakisääteinen tiettyä vuosimallia uudemmissa ajoneuvoissa. Kuulostaa kovin kummalliselta että export-versioissa pitäisivät moista lisävarusteena. Tai ainakin siihen käsitykseen minä olen jäänyt että '08 -> Patrioteissa on kaikissa automaattisesti se rengaspaineentunnistinmoduuli mukana. Sen sijaan tuota systeemiähän on kaksi eri versiota, karvalakkiversio mikä vain ilmoittaa että "jossain on liian vähän painetta" ja edistyneempi mikä näyttää EVIC:n näytöltä jokaisen renkaan paineet erikseen. Sekoittikohan kauppias nyt nämä kaksi järjestelmää ja sen ettei ensimmäisissä MK:ssa TPMS:ää ollut keskenään?

Edit: Sinullahan on '09 vuosimallinen MK. Äkkiähän sinä näet onko sinulla minkäänlaista rengaspainetunnistusmoduulia päästämällä yhdestä renkaasta ilmaa pihalle... :)

(Ja siinä olen kyllä samaa mieltä että on ärsyttävää miten vähän autokauppiaat tietävät myymistänsä tuotteistaan.)
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

ristokakko

Viesti Kirjoittaja ristokakko » 03.03.2009. 14:07

Joo nykyään pitää osata kauppiaalta kysyä kaikki lisävarusteisiin liityvät asiat myös sen että onko lisävarusteet muuttuneet .Olin itse ostavinani uusinta mallia olevan auton.ja se onkin valmistettu 07 vin -koodin mukaan.Ilmankos rengaspaineita ei näy evicissä. Ja Jos myyjä ei olisi niitä painetunnistimia niin hanakasti kaupannut en olisi kiinnittänyt koko asiaan mitään huomiota.
Juuri äsken tulimme autoliikkeestä kyselemästä alennusta renkaisiin ,jota myyjä ei suostunut myöntämään koska renkaat vanteineen ilman tunnistimiakin maksavat tuon 1550€ kun niiden ovh onkin 2028€. luettuani tuon toni s:n jutun niin siitä innostuneena sitten soitin heti liikkeeseen .Myyjän mukaan nimenomaan uusiinkin compasseihin tunnistinmoduli on lisävaruste ja uusiin patriotteihin se kuuluu vakiona.Tiedä häntä :roll: Muutenkin autossa oli pieni lommo pensatankin luukun alapuolella,jota emme autoa haettaessa huomanneet ja se menee siitä viikon päästä takaisin liikkeeseen korjattavaksi.Sentään sieltä antavat tilalle väliaikaisauton.

ristokakko

Viesti Kirjoittaja ristokakko » 03.03.2009. 17:38

Nyt asian selvitettyäni parista autoliikkeestä ystävällisesti kerrottiin .että näissä uusimmissa patriot overland-08 mallisarjassa tämä rengaspainetunnistin on ainoastaan vakiona ,kun ovat amerikassa tulleet uusiin autoihin pakollisiksi.Vuoden 07 mallisarjan patrioteissa ja diesel compasseissa se on lisävaruste jonka hinta pyörii n,1000€ hujakoilla.Tosiaan jos autossa on moduli mutta renkaissa ei ole tunnistinta niin Evic-ilmoittaa siitä summerilla koko ajan.Tässä minun tapauksessani myyjä kauppasi renkaita tunnistimilla tietämättä,että 07-mallisarjan compassin 2,4l limited bensamalliin, jota ei enään tuoda suomeen, ei saa edes tunnistinmodulia :?Näin kerrottiin ja siihen on uskominen :D.Sekin selvisi ettei painetunnistimia mitenkään voi erottaa ulkopuolelle ,koska ne ovat renkaan sisälle vanteen sisäpintaan kiinnitetty.

Kirjoita vastaus