Iskunvaimennin kysymys
Iskunvaimennin kysymys
Hei,
Ensimmäinen postaus ja heti kysymys:
Pystyykö iskunvaimentimesta näkemään päällepäin jos se on mennyttä kalua? Tässä pari linkkiä aiheen tiimoilta, jonka pohjalta kysymys heräsi.
Apukuskin puoleinen iskari:
http://aijaa.com/0050510661026
Kuskin puoleinen:
http://aijaa.com/0011610661027
Tuo tummana näkyvä neste vaimentajan pinnalla ja jousella aiheutti epäilyksen iskunvaimentajien kunnosta. Vai olisiko tuo jotain muuta. mutta mitä?
Kiitokset avusta jo etukäteen.
- mika
Ensimmäinen postaus ja heti kysymys:
Pystyykö iskunvaimentimesta näkemään päällepäin jos se on mennyttä kalua? Tässä pari linkkiä aiheen tiimoilta, jonka pohjalta kysymys heräsi.
Apukuskin puoleinen iskari:
http://aijaa.com/0050510661026
Kuskin puoleinen:
http://aijaa.com/0011610661027
Tuo tummana näkyvä neste vaimentajan pinnalla ja jousella aiheutti epäilyksen iskunvaimentajien kunnosta. Vai olisiko tuo jotain muuta. mutta mitä?
Kiitokset avusta jo etukäteen.
- mika
Re: Iskunvaimennin kysymys
Terve Mika.codemk kirjoitti:Hei,
Ensimmäinen postaus ja heti kysymys:
Pystyykö iskunvaimentimesta näkemään päällepäin jos se on mennyttä kalua? Tässä pari linkkiä aiheen tiimoilta, jonka pohjalta kysymys heräsi.
Apukuskin puoleinen iskari:
http://aijaa.com/0050510661026
Kuskin puoleinen:
http://aijaa.com/0011610661027
Tuo tummana näkyvä neste vaimentajan pinnalla ja jousella aiheutti epäilyksen iskunvaimentajien kunnosta. Vai olisiko tuo jotain muuta. mutta mitä?
Kiitokset avusta jo etukäteen.
- mika
Onko KJ:stä kyse? (Cherokee = Liberty)
Kyllä tuo tumma väri kertonee jotta rupeaa olemaan iskarit tiensä päässä kun mehua alkaa tulla ulos, vaan jos ne ei töyssyissä kolise pohjaan niin voithan pestä nuo painepesurilla puhtaaksi niin näet kuinka ruosteessa ovat.
Omassa kJ:ssäni on etuiskari ihan loppu ja sen kyllä huomaa kun terävissä pienissä töyssyissä iskari kolahtaa ikävästi. Uuudet on jo hankittu ja kohtapuolin vaihdetaan.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Iskunvaimennin kysymys
Terve,ImacInnes kirjoitti:Terve Mika.codemk kirjoitti:Hei,
Ensimmäinen postaus ja heti kysymys:
Pystyykö iskunvaimentimesta näkemään päällepäin jos se on mennyttä kalua? Tässä pari linkkiä aiheen tiimoilta, jonka pohjalta kysymys heräsi.
Apukuskin puoleinen iskari:
http://aijaa.com/0050510661026
Kuskin puoleinen:
http://aijaa.com/0011610661027
Tuo tummana näkyvä neste vaimentajan pinnalla ja jousella aiheutti epäilyksen iskunvaimentajien kunnosta. Vai olisiko tuo jotain muuta. mutta mitä?
Kiitokset avusta jo etukäteen.
- mika
Onko KJ:stä kyse? (Cherokee = Liberty)
Kyllä tuo tumma väri kertonee jotta rupeaa olemaan iskarit tiensä päässä kun mehua alkaa tulla ulos, vaan jos ne ei töyssyissä kolise pohjaan niin voithan pestä nuo painepesurilla puhtaaksi niin näet kuinka ruosteessa ovat.
Omassa kJ:ssäni on etuiskari ihan loppu ja sen kyllä huomaa kun terävissä pienissä töyssyissä iskari kolahtaa ikävästi. Uuudet on jo hankittu ja kohtapuolin vaihdetaan.
t. Ismo Ämmä
Kyseessä Grand Cherokee vm 2006. Takana "jo" neljä päivää ajoa, eli aika tuore tuttavuus minulle.
Itseasiassa juuri tuo kolina hyvin pienissäkin montuissa sai kurkistamaan että mikä sen voisi aiheuttaa. Yllätyin vain sitä, että molemmilla etukulmilla tilanne on tuollaisen näköinen. Takana ei vuotoja näy, joten lienevät sitten kunnossa.
Tähän taudin kuvaan kuulunee myös se, että renkaan osuessa monttuun kolahtaa ja rattia ravistaa / täräyttää.
- mika
Iskarit vaihtoon.
Jep loppu ovat. Lyövät käsille montuissa.
Kannanttaa vaihtaa ne suht koht pian, ei meinaan tee hyvää pallonivelille eikä puslille moinen kolina.
t. Ismo Ämmä
Kannanttaa vaihtaa ne suht koht pian, ei meinaan tee hyvää pallonivelille eikä puslille moinen kolina.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Iskarit vaihtoon.
Sitten eikun vaihtoon. Kiitokset vielä kerran konsultaatiosta.
Re: Iskunvaimennin kysymys
Nyt kun iskareiden vaihto on pakkona edessä, niin kyselen vielä, että onko tullut vastaan sivustoja, joilta vaihtoa voisi ennakoiden katsoa? Tarkoitus olisi vaihtaa etuiskarit.
Mistäpäin aloitetaan McPherson -tyyppisten vaihto, sori tyhmät kysymykset, mutta ei ihan ekalla kertaa keksinyt mistäpäin aloittaisi kun renkaan irroitin edestä pois... Joten viitsisikö joku laittaa vaikka työvaiheet listattuna?
Mistäpäin aloitetaan McPherson -tyyppisten vaihto, sori tyhmät kysymykset, mutta ei ihan ekalla kertaa keksinyt mistäpäin aloittaisi kun renkaan irroitin edestä pois... Joten viitsisikö joku laittaa vaikka työvaiheet listattuna?

Re: Iskunvaimennin kysymys
juutuupissahan noita on vaikka kuinka. Tuossakin näkyy kuinka irroitetaan tolpat https://www.youtube.com/watch?v=sIJC3VYYmqw
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
Re: Iskunvaimennin kysymys
Tuu maanantaina katsomaan, kun vaihdan yhdet ja seuraavan viikon keskiviikkona vaihdan seuraavat....



Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Iskunvaimennin kysymys
http://www.jeepforum.com/forum/f67/how- ... a-1073341/
Itse irroitin iskarin cleviksestä (haarukka) ja jätin alatukivarteen kiinni. Helpompi takaisin laittaessa tunkata tukivarresta clevis takaisin iskariin.
edit. Vanhoihin vakio jousiin riittää kynsi malliset puristimet, mutta jäykempiin ja korottaviin vaihtaessa pitää satsata kunnon jousipuristimeen.
Itse irroitin iskarin cleviksestä (haarukka) ja jätin alatukivarteen kiinni. Helpompi takaisin laittaessa tunkata tukivarresta clevis takaisin iskariin.
edit. Vanhoihin vakio jousiin riittää kynsi malliset puristimet, mutta jäykempiin ja korottaviin vaihtaessa pitää satsata kunnon jousipuristimeen.
WJ Grand cherokee 4.7 limited 99
ex. WH Grand cherokee 07 laredo crd
ex. Kj Cherokee 04 Limited crd
ex. WH Grand cherokee 07 laredo crd
ex. Kj Cherokee 04 Limited crd
Re: Iskunvaimennin kysymys
Tämän päivän vaihto tehty, samalla vauhdilla vaihdoin alapallot, kun oli niissäkin kuulema ollut välystä....JAMANT kirjoitti:Tuu maanantaina katsomaan, kun vaihdan yhdet ja seuraavan viikon keskiviikkona vaihdan seuraavat....![]()
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Iskunvaimennin kysymys
Kiitokset kaikille vinkeistä ja avuntarjoamisesta.
Kuskin puoli tuli hoitoon tänään, huomenna toinen puoli. Oletteko ottaneet jäähdytysnestesäiliön kokonaan irti vai siirtäneet nesteineen sivuun?
Kuskin puoli tuli hoitoon tänään, huomenna toinen puoli. Oletteko ottaneet jäähdytysnestesäiliön kokonaan irti vai siirtäneet nesteineen sivuun?
Re: Iskunvaimennin kysymys
Siirtänyt vain ylös...codemk kirjoitti:Kiitokset kaikille vinkeistä ja avuntarjoamisesta.
Kuskin puoli tuli hoitoon tänään, huomenna toinen puoli. Oletteko ottaneet jäähdytysnestesäiliön kokonaan irti vai siirtäneet nesteineen sivuun?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1