Iskunvaimennin kysymys

Mätänikö helmat, menikö sarana ovesta väljäksi, hajosiko lasi/peili/valaisin, koriin liittyvät kyselyt tänne.....
codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Iskunvaimennin kysymys

Viesti Kirjoittaja codemk » 06.08.2012. 21:05

Hei,

Ensimmäinen postaus ja heti kysymys:

Pystyykö iskunvaimentimesta näkemään päällepäin jos se on mennyttä kalua? Tässä pari linkkiä aiheen tiimoilta, jonka pohjalta kysymys heräsi.

Apukuskin puoleinen iskari:
http://aijaa.com/0050510661026

Kuskin puoleinen:
http://aijaa.com/0011610661027

Tuo tummana näkyvä neste vaimentajan pinnalla ja jousella aiheutti epäilyksen iskunvaimentajien kunnosta. Vai olisiko tuo jotain muuta. mutta mitä?

Kiitokset avusta jo etukäteen.

- mika

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Re: Iskunvaimennin kysymys

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 06.08.2012. 21:43

codemk kirjoitti:Hei,

Ensimmäinen postaus ja heti kysymys:

Pystyykö iskunvaimentimesta näkemään päällepäin jos se on mennyttä kalua? Tässä pari linkkiä aiheen tiimoilta, jonka pohjalta kysymys heräsi.

Apukuskin puoleinen iskari:
http://aijaa.com/0050510661026

Kuskin puoleinen:
http://aijaa.com/0011610661027

Tuo tummana näkyvä neste vaimentajan pinnalla ja jousella aiheutti epäilyksen iskunvaimentajien kunnosta. Vai olisiko tuo jotain muuta. mutta mitä?

Kiitokset avusta jo etukäteen.

- mika
Terve Mika.

Onko KJ:stä kyse? (Cherokee = Liberty)

Kyllä tuo tumma väri kertonee jotta rupeaa olemaan iskarit tiensä päässä kun mehua alkaa tulla ulos, vaan jos ne ei töyssyissä kolise pohjaan niin voithan pestä nuo painepesurilla puhtaaksi niin näet kuinka ruosteessa ovat.

Omassa kJ:ssäni on etuiskari ihan loppu ja sen kyllä huomaa kun terävissä pienissä töyssyissä iskari kolahtaa ikävästi. Uuudet on jo hankittu ja kohtapuolin vaihdetaan.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Iskunvaimennin kysymys

Viesti Kirjoittaja codemk » 06.08.2012. 23:06

ImacInnes kirjoitti:
codemk kirjoitti:Hei,

Ensimmäinen postaus ja heti kysymys:

Pystyykö iskunvaimentimesta näkemään päällepäin jos se on mennyttä kalua? Tässä pari linkkiä aiheen tiimoilta, jonka pohjalta kysymys heräsi.

Apukuskin puoleinen iskari:
http://aijaa.com/0050510661026

Kuskin puoleinen:
http://aijaa.com/0011610661027

Tuo tummana näkyvä neste vaimentajan pinnalla ja jousella aiheutti epäilyksen iskunvaimentajien kunnosta. Vai olisiko tuo jotain muuta. mutta mitä?

Kiitokset avusta jo etukäteen.

- mika
Terve Mika.

Onko KJ:stä kyse? (Cherokee = Liberty)

Kyllä tuo tumma väri kertonee jotta rupeaa olemaan iskarit tiensä päässä kun mehua alkaa tulla ulos, vaan jos ne ei töyssyissä kolise pohjaan niin voithan pestä nuo painepesurilla puhtaaksi niin näet kuinka ruosteessa ovat.

Omassa kJ:ssäni on etuiskari ihan loppu ja sen kyllä huomaa kun terävissä pienissä töyssyissä iskari kolahtaa ikävästi. Uuudet on jo hankittu ja kohtapuolin vaihdetaan.

t. Ismo Ämmä
Terve,

Kyseessä Grand Cherokee vm 2006. Takana "jo" neljä päivää ajoa, eli aika tuore tuttavuus minulle.

Itseasiassa juuri tuo kolina hyvin pienissäkin montuissa sai kurkistamaan että mikä sen voisi aiheuttaa. Yllätyin vain sitä, että molemmilla etukulmilla tilanne on tuollaisen näköinen. Takana ei vuotoja näy, joten lienevät sitten kunnossa.

Tähän taudin kuvaan kuulunee myös se, että renkaan osuessa monttuun kolahtaa ja rattia ravistaa / täräyttää.

- mika

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Iskarit vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 07.08.2012. 7:43

Jep loppu ovat. Lyövät käsille montuissa.
Kannanttaa vaihtaa ne suht koht pian, ei meinaan tee hyvää pallonivelille eikä puslille moinen kolina.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Iskarit vaihtoon.

Viesti Kirjoittaja codemk » 07.08.2012. 21:27

Sitten eikun vaihtoon. Kiitokset vielä kerran konsultaatiosta.

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja codemk » 15.09.2014. 6:36

Millainen operaatio on vaihtaa etuiskarit itse WH malliin? Tarvitseeko jotain spesiaalia varata esimerkiksi työkalujen suhteen?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.09.2014. 11:22

Jousipuristimen tarvii, muuta erikoisempaa ei muistaakseni.... Perustyökaluilla onnistuu....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja codemk » 15.09.2014. 14:50

Ok, kuinkahan järeä jousipuristin täytyisi olla, että tuosta kunnialla selviäisi? Onko kellään tullut vastaan hyviä ohjeita tähän liittyen internetin ihmeellisestä maailmasta?

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Iskunvaimennin kysymys

Viesti Kirjoittaja codemk » 18.04.2015. 20:17

Nyt kun iskareiden vaihto on pakkona edessä, niin kyselen vielä, että onko tullut vastaan sivustoja, joilta vaihtoa voisi ennakoiden katsoa? Tarkoitus olisi vaihtaa etuiskarit.

Mistäpäin aloitetaan McPherson -tyyppisten vaihto, sori tyhmät kysymykset, mutta ei ihan ekalla kertaa keksinyt mistäpäin aloittaisi kun renkaan irroitin edestä pois... Joten viitsisikö joku laittaa vaikka työvaiheet listattuna? :roll:

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Re: Iskunvaimennin kysymys

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 18.04.2015. 20:52

juutuupissahan noita on vaikka kuinka. Tuossakin näkyy kuinka irroitetaan tolpat https://www.youtube.com/watch?v=sIJC3VYYmqw
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Iskunvaimennin kysymys

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.04.2015. 21:23

Tuu maanantaina katsomaan, kun vaihdan yhdet ja seuraavan viikon keskiviikkona vaihdan seuraavat.... :wink: :wink:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Jooseppi
Viestit: 41
Liittynyt: 19.01.2013. 23:02
Paikkakunta: Helsinki

Re: Iskunvaimennin kysymys

Viesti Kirjoittaja Jooseppi » 19.04.2015. 13:29

http://www.jeepforum.com/forum/f67/how- ... a-1073341/
Itse irroitin iskarin cleviksestä (haarukka) ja jätin alatukivarteen kiinni. Helpompi takaisin laittaessa tunkata tukivarresta clevis takaisin iskariin.
edit. Vanhoihin vakio jousiin riittää kynsi malliset puristimet, mutta jäykempiin ja korottaviin vaihtaessa pitää satsata kunnon jousipuristimeen.
WJ Grand cherokee 4.7 limited 99
ex. WH Grand cherokee 07 laredo crd
ex. Kj Cherokee 04 Limited crd

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Iskunvaimennin kysymys

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 20.04.2015. 17:13

JAMANT kirjoitti:Tuu maanantaina katsomaan, kun vaihdan yhdet ja seuraavan viikon keskiviikkona vaihdan seuraavat.... :wink: :wink:
Tämän päivän vaihto tehty, samalla vauhdilla vaihdoin alapallot, kun oli niissäkin kuulema ollut välystä....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

codemk
Viestit: 81
Liittynyt: 06.08.2012. 10:43
Paikkakunta: Espoo

Re: Iskunvaimennin kysymys

Viesti Kirjoittaja codemk » 20.04.2015. 23:36

Kiitokset kaikille vinkeistä ja avuntarjoamisesta.
Kuskin puoli tuli hoitoon tänään, huomenna toinen puoli. Oletteko ottaneet jäähdytysnestesäiliön kokonaan irti vai siirtäneet nesteineen sivuun?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Iskunvaimennin kysymys

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.04.2015. 8:26

codemk kirjoitti:Kiitokset kaikille vinkeistä ja avuntarjoamisesta.
Kuskin puoli tuli hoitoon tänään, huomenna toinen puoli. Oletteko ottaneet jäähdytysnestesäiliön kokonaan irti vai siirtäneet nesteineen sivuun?
Siirtänyt vain ylös...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus