WJ vetokoukun kuulaa alemmaksi?
Lähetetty: 04.05.2018. 15:24
Aihetta on sivuttu ennenkin, eli tuppaa vetokuula olemaan turhan korkealla näissä maastureissa. Jenkkimallin neliöputkeen saisi helpostikin tarvittavan määrän pudottavan kuulapään, mutta mitenkäs asiaa pitäisi lähestyä tälläisellä meilläpäin yleisemmässä kiinteässä koukussa..
Eli omassa esimerkkitapauksessa autona on yhä edelleen vakiokorkuinen WJ. Kun perään laittaa vanhan Soliferin makuuvaunun ja suuntaa baanalle niin kärry on selkeästi nokka pystyssä. Koukku on Brink, linkki kuvaan (on sen verran iso kuva, etten viitsinyt tähän suoraan upottaa). Vielä hullummaksihan tilanne muuttuisi, jos tuota saisi aikaiseksi vähän korottaa.
Olisiko jostain mahdollista ostaa pidempikaulaista koukkua? Tuo koukunkaulan leveys ja reikäväli on tietysti joku valmistajakohtainen ja pahimmillaan tuotekohtainen, ettei muita sopivia ole oikein löydettävissä.. Vai olisiko?
Yksi vaihtoehto olisi tietysti vaihtaa runko jenkkimalliseksi, ja ymmärtääkseni näin vanhaan se olisi vielä ihan ok noin niinku sääntöjen puitteissakin. Mutta mitenkäs niissä menee nämä vetomassat ym. luokitukset? Ensimmäisillä hauilla osui kohdalle class III koukkuja, joiden vetomassat ymmärtääkseni jäävät pienemmiksi kuin nykyisen 3500kg..
Eli omassa esimerkkitapauksessa autona on yhä edelleen vakiokorkuinen WJ. Kun perään laittaa vanhan Soliferin makuuvaunun ja suuntaa baanalle niin kärry on selkeästi nokka pystyssä. Koukku on Brink, linkki kuvaan (on sen verran iso kuva, etten viitsinyt tähän suoraan upottaa). Vielä hullummaksihan tilanne muuttuisi, jos tuota saisi aikaiseksi vähän korottaa.
Olisiko jostain mahdollista ostaa pidempikaulaista koukkua? Tuo koukunkaulan leveys ja reikäväli on tietysti joku valmistajakohtainen ja pahimmillaan tuotekohtainen, ettei muita sopivia ole oikein löydettävissä.. Vai olisiko?
Yksi vaihtoehto olisi tietysti vaihtaa runko jenkkimalliseksi, ja ymmärtääkseni näin vanhaan se olisi vielä ihan ok noin niinku sääntöjen puitteissakin. Mutta mitenkäs niissä menee nämä vetomassat ym. luokitukset? Ensimmäisillä hauilla osui kohdalle class III koukkuja, joiden vetomassat ymmärtääkseni jäävät pienemmiksi kuin nykyisen 3500kg..