Sivu 1/1

WJ vetokoukun kuulaa alemmaksi?

Lähetetty: 04.05.2018. 15:24
Kirjoittaja Keimo
Aihetta on sivuttu ennenkin, eli tuppaa vetokuula olemaan turhan korkealla näissä maastureissa. Jenkkimallin neliöputkeen saisi helpostikin tarvittavan määrän pudottavan kuulapään, mutta mitenkäs asiaa pitäisi lähestyä tälläisellä meilläpäin yleisemmässä kiinteässä koukussa..

Eli omassa esimerkkitapauksessa autona on yhä edelleen vakiokorkuinen WJ. Kun perään laittaa vanhan Soliferin makuuvaunun ja suuntaa baanalle niin kärry on selkeästi nokka pystyssä. Koukku on Brink, linkki kuvaan (on sen verran iso kuva, etten viitsinyt tähän suoraan upottaa). Vielä hullummaksihan tilanne muuttuisi, jos tuota saisi aikaiseksi vähän korottaa.

Olisiko jostain mahdollista ostaa pidempikaulaista koukkua? Tuo koukunkaulan leveys ja reikäväli on tietysti joku valmistajakohtainen ja pahimmillaan tuotekohtainen, ettei muita sopivia ole oikein löydettävissä.. Vai olisiko?

Yksi vaihtoehto olisi tietysti vaihtaa runko jenkkimalliseksi, ja ymmärtääkseni näin vanhaan se olisi vielä ihan ok noin niinku sääntöjen puitteissakin. Mutta mitenkäs niissä menee nämä vetomassat ym. luokitukset? Ensimmäisillä hauilla osui kohdalle class III koukkuja, joiden vetomassat ymmärtääkseni jäävät pienemmiksi kuin nykyisen 3500kg..

Re: WJ vetokoukun kuulaa alemmaksi?

Lähetetty: 04.05.2018. 23:32
Kirjoittaja jeeplaplander
uuii. tietysti Soliferin jousitusta korottaa/renkaita isommiksi!!!!

Re: WJ vetokoukun kuulaa alemmaksi?

Lähetetty: 07.05.2018. 12:43
Kirjoittaja Machist
Tämä kiinnostaisi itseäkin..
Kärriä täytyy vetää myös muilla autoilla, joten siihen ei muutoksia voi tehdä.

Re: WJ vetokoukun kuulaa alemmaksi?

Lähetetty: 07.05.2018. 15:24
Kirjoittaja Keimo
Kieltämättä Solikan jousetkin voivat olla vajaassa neljässä vuosikymmenessä hiukan kuoleentuneet ja korottamalla siihen saisi tiettyä mökkitie-uskottavuutta. Mutta korotuksen vaikutus maantiekäytökseen tuollaisella kopilla voi olla jokseenkin negatiivinen. Isommat renkaat toki saattaisivat jopa parantaa.

Mutta lähtökohtaisesti kuitenkin olisi tarve saada kärry kuin kärry kulkemaan sopivassa asennossa Jeepin perässä ja pikaisesti mittaamalla siinä on koukku nyt noin kymmenen senttiä korkeammalla kuin pihan toisessa autossa (jossa koukku toki saattaa olla vastaavasti "normaalia" matalammalla, pitäisi tehdä useampi mittaus).

Re: WJ vetokoukun kuulaa alemmaksi?

Lähetetty: 13.05.2018. 6:23
Kirjoittaja knowledge
joo, 2" korotuksella ni wj jeeppi tonnin vene aisa pystyssä, sama auto, vakioalistalla 3500kg traileri perässä ni vähän on takaa jousetos..:D olisko ilmajouset vetomiehille?

Re: WJ vetokoukun kuulaa alemmaksi?

Lähetetty: 13.05.2018. 6:35
Kirjoittaja knowledge
[quote="knowledge"]joo, 2" korotuksella ni wj jeeppi tonnin vene aisa pystyssä, sama auto, vakioalistalla 3500kg traileri perässä ni vähän on takaa jousetos..:D olisko ilmajouset vetomiehille? nojoo liian isoja fileja ei pysty tänne liittää..

Re: WJ vetokoukun kuulaa alemmaksi?

Lähetetty: 13.05.2018. 6:39
Kirjoittaja knowledge
hyvin tuli 2651 beikku trailereineen tukholmasta kalellskäriin sieltä naantaliin ei ruuhkaa sunnuntaina ollu, ja jenkkitrailerin kyydissä, jeeppi wj 4,7 ni saakeli kyllä se mäkeen alko hakemaan pienempää.. :D ei ne vääntökoneita ole..

Re: WJ vetokoukun kuulaa alemmaksi?

Lähetetty: 13.05.2018. 6:44
Kirjoittaja knowledge
ja wj nyt vakiokorossa, jos joku haluu mittoja ni mitataan, tosin oli tonninen traileri vielä 50 korolla näytti ruotsalaisilta turisteilta solifereilta..:D mut toi 3500 ni aisapaino oli hyvä ja tuli suorana luotijunana koko yhdistelmä.. kuten sanoin, ilmajoiset jos paljon vetelee ja eri lasteja..