vinssipuskuri Kj: hin

Mätänikö helmat, menikö sarana ovesta väljäksi, hajosiko lasi/peili/valaisin, koriin liittyvät kyselyt tänne.....
MakeTT
Viestit: 40
Liittynyt: 09.04.2008. 17:34
Paikkakunta: Vantaa

vinssipuskuri Kj: hin

Viesti Kirjoittaja MakeTT » 07.02.2010. 23:03

Ovat näköjään nuo muovipuskurit todella surkeita. Oikea puoli etupuskurista meni aivan muruiksi -6 asteen pakkasessa lumipenkkaa kevyesti koskettaen. Autokeskus antoi nähtyään vaurion 1000e kustannusarvion, joka voi muuttua kumpaankin suuntaan, jopa paljonkin. Selviää vasta puskuria purettaessa.

Arb: n vinssipuskuri maksaa 1400-1500 euroa. Tämä alkaa nyt jonkin verran kiinnostaa. Olisiko jollakulla kokemuksia tällaisesta omassa tai kaverin KJ: ssa? Tai olisiko joku toinen vaihtoehto olemassa?

Kommentteja kaivataan mieluusti!
KJ 2.4 -06

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 09.02.2010. 22:33

Huomasin ainakin että jenkkilässä saa sitä KJ:n etupuskurin keskiosaa hintaan 79dollaria kun se suomessa maksaa 605eur.

http://www.partstrain.com/ShopByDepartm ... EP/LIBERTY

Samalla sivulla on jotain rosteriputkistakin tehtyä puskuria..

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 15.02.2010. 21:00

Mites toi katastus setä on mieltä esim tollaisesta ARB:n puskurista?

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 20.06.2010. 1:09

ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 14.01.2011. 11:01

Onkos jollain jo tietoa, miten käy katsastusmiehen syynissä, jos tuollaisen ARB puskurin tai vaikka custom -teetetyn puskurin kanssa ilmestyy leimapaikalle? Onko olemassa ihan fakta tietoa ja linkkiä vaikka pykäläviidakkoon? Itse en ole löytänyt vielä.

Tuollaisen tyyppisen puskurin kun saisi Libertyyn, kuin tuossa Patriotissa (hivelee minun silmiä) --> Kuva
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.01.2011. 11:06

2008 Wrangleriin muutoskatsastettiin joulukuun 23. päivänä vinssipuskuri, tosin otteeseen tuli vain maininta "Varusteet: Vinssi"!! Eli periaatteessa pitäis onnistua!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 14.01.2011. 11:22

JAMANT kirjoitti:2008 Wrangleriin muutoskatsastettiin joulukuun 23. päivänä vinssipuskuri, tosin otteeseen tuli vain maininta "Varusteet: Vinssi"!! Eli periaatteessa pitäis onnistua!!
uuh, eli toivon kipinä syttyi. Pitää ottaa rohkeasti lusikka kauniiseen käteen ja mennä konttorilta kysymään, millaisilla reunaehdoilla asiaa voisi viedä eteenpäin.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.01.2011. 11:41

Ja jos ei siellä onnistu, niin täällä hoidetaan...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 14.01.2011. 14:25

JAMANT kirjoitti:Ja jos ei siellä onnistu, niin täällä hoidetaan...
No niin, kohta se toivon kipinä puhkeaa jo liekkeihin :wink:
Luulen, että tulee kukkarolle vaarallinen kevät, kun rupean laskemaan yhteen kaikkea KJ:hin asennettavaa palikkaa.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 14.01.2011. 14:53

17 §
Puskurit sekä alleajo- ja sivusuojat
1. Auton puskurit saa vaihtaa toisen mallisiksi tai poistaa, jolloin myös mahdolliset terävät kiinnikkeet ja muutostyöstä mahdollisesti aiheutuvat terävät rakennekohdat on poistettava.

2. Autossa vaadittavia alleajo- ja sivusuojia ei saa poistaa.

3. M1- ja N1-luokan ajoneuvojen etupuskurin täydentäminen tai korvaaminen karjapuskurilla on sallittu ainoastaan M1G- ja N1G- luokan ajoneuvoille.



Tämähän rupeaa jo näyttämään lupaavalta. Eikös KJ luokitella M1G -luokkaan, tai ainakin saa luokiteltua?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6442
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 14.01.2011. 14:55

Joo, mutta ota myös huomioon, mitä tuossa sinisellä lukee: http://www.jamant.fi/vinssipuskuri-xjmj ... -1000.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 14.01.2011. 15:54

JAMANT kirjoitti:Joo, mutta ota myös huomioon, mitä tuossa sinisellä lukee: http://www.jamant.fi/vinssipuskuri-xjmj ... -1000.html
Oi voi...heti kun intoutuu, niin tuntuu pahalta taas lannistua :cry:
Onko puskuri ja karjapuskuri tulkittu samaksi asiaksi?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 14.01.2011. 22:12

Sori nyt jo etukäteen, mutta tuossakin puskurin katsastuksessa on paljon kyse siitä miten asian esittää. Mä katsastin kohtuullisen jykevän kunnolla runkoon pultatun "valoraudan" ihan vain sanomalla että se on ollut aina siinä, siinä on auton vetopiste(pakollinen), en ole itse sitä eilen laittanut ja vaikka peli oli tuontiauto ekassa katsastukessa ei tullut mitään mutinaa, viime viikolla se tytteli joka sen osti leimasi sen uudelleen ja soitti et ei mitään pulmia ollu.
Pihallinen Jeeppejä

Harri
FJDC Hallitus
Viestit: 131
Liittynyt: 02.06.2008. 17:48
Paikkakunta: Iittala

Viesti Kirjoittaja Harri » 15.01.2011. 9:39

Mä etsin viime vuonna Grandiin (-97) vinssipuskuria. Löysin Jenkeistä hyvän ja "halvan". Onneksi otin kuvan tulosteena ulos ja kävin konttorilla kysymässä tyyliin "mitäs te täällä tuumaatte, jos tuollaisen asentaisin M1G luokan maasturiin?"

Vastaus oli lyhyt ja selvä, asenna vaan jos siinä on E-hyväksyntä. Jos ei ole, niin asenna vaan ja met otatamme pois...

Näin taas Hämeenlinnassa. Kysyin muuten kahdelta kilpailevalta konttorilta ja vastaus oli sama. Siispä päädyin puskurin sisään tehtyyn vinssin kiinnityssysteemiin, josta on kuvia täällä toisaalla otsikolla Vinssi Grandiin...

Ei ole helppo juttu tuo puskurin vaihto. Vaikuttaa taas siltä, että eri konttoreilla asioihin suhtaudutaan täysin eri tavalla. Ongelmaahan ei ole, jos mitään ei satu mutta kenellä on vastuu vahinkotapauksissa jos vakuutusyhtiö toteaa auton lainvastaiseksi? Konttori tuskin kantaa vastuuta.
Harri

Avatar
Sam66
Viestit: 297
Liittynyt: 11.03.2009. 9:30
Paikkakunta: Nurmijärvi Uusimaa p. 045 111 3645

Viesti Kirjoittaja Sam66 » 15.01.2011. 12:38

Harri kirjoitti:Mä etsin viime vuonna Grandiin (-97) vinssipuskuria. Löysin Jenkeistä hyvän ja "halvan". Onneksi otin kuvan tulosteena ulos ja kävin konttorilla kysymässä tyyliin "mitäs te täällä tuumaatte, jos tuollaisen asentaisin M1G luokan maasturiin?"

Vastaus oli lyhyt ja selvä, asenna vaan jos siinä on E-hyväksyntä. Jos ei ole, niin asenna vaan ja met otatamme pois...

Näin taas Hämeenlinnassa. Kysyin muuten kahdelta kilpailevalta konttorilta ja vastaus oli sama. Siispä päädyin puskurin sisään tehtyyn vinssin kiinnityssysteemiin, josta on kuvia täällä toisaalla otsikolla Vinssi Grandiin...

Ei ole helppo juttu tuo puskurin vaihto. Vaikuttaa taas siltä, että eri konttoreilla asioihin suhtaudutaan täysin eri tavalla. Ongelmaahan ei ole, jos mitään ei satu mutta kenellä on vastuu vahinkotapauksissa jos vakuutusyhtiö toteaa auton lainvastaiseksi? Konttori tuskin kantaa vastuuta.
Ihan oikeassa oot tuosta vastuuasiasta ja kyllä se tuntuu olevan paljon konttorista kiinni, oli kysymys renkaista, korotuksista tai vinssistä. Jotenkin tuntuu kuitenkin että vanhempiin autoihin on helpompi tehdä isompia muutoksia kuin uusiin. On hyvä että on tällainen foorumi käytössä joka keskittyy asiaan monelta kantilta. Meikäläinen ei ole hyvä esimerkki tavasta toimia, mutta kerron kyllä mikä on onnistaunut ja mikä ei. Loppuu se hulluntuurikin joskus, vai loppuuko?? :lol:
Pihallinen Jeeppejä

Kirjoita vastaus