vinssipuskuri Kj: hin
vinssipuskuri Kj: hin
Ovat näköjään nuo muovipuskurit todella surkeita. Oikea puoli etupuskurista meni aivan muruiksi -6 asteen pakkasessa lumipenkkaa kevyesti koskettaen. Autokeskus antoi nähtyään vaurion 1000e kustannusarvion, joka voi muuttua kumpaankin suuntaan, jopa paljonkin. Selviää vasta puskuria purettaessa.
Arb: n vinssipuskuri maksaa 1400-1500 euroa. Tämä alkaa nyt jonkin verran kiinnostaa. Olisiko jollakulla kokemuksia tällaisesta omassa tai kaverin KJ: ssa? Tai olisiko joku toinen vaihtoehto olemassa?
Kommentteja kaivataan mieluusti!
Arb: n vinssipuskuri maksaa 1400-1500 euroa. Tämä alkaa nyt jonkin verran kiinnostaa. Olisiko jollakulla kokemuksia tällaisesta omassa tai kaverin KJ: ssa? Tai olisiko joku toinen vaihtoehto olemassa?
Kommentteja kaivataan mieluusti!
KJ 2.4 -06
Huomasin ainakin että jenkkilässä saa sitä KJ:n etupuskurin keskiosaa hintaan 79dollaria kun se suomessa maksaa 605eur.
http://www.partstrain.com/ShopByDepartm ... EP/LIBERTY
Samalla sivulla on jotain rosteriputkistakin tehtyä puskuria..
http://www.partstrain.com/ShopByDepartm ... EP/LIBERTY
Samalla sivulla on jotain rosteriputkistakin tehtyä puskuria..
Onkos jollain jo tietoa, miten käy katsastusmiehen syynissä, jos tuollaisen ARB puskurin tai vaikka custom -teetetyn puskurin kanssa ilmestyy leimapaikalle? Onko olemassa ihan fakta tietoa ja linkkiä vaikka pykäläviidakkoon? Itse en ole löytänyt vielä.
Tuollaisen tyyppisen puskurin kun saisi Libertyyn, kuin tuossa Patriotissa (hivelee minun silmiä) -->
Tuollaisen tyyppisen puskurin kun saisi Libertyyn, kuin tuossa Patriotissa (hivelee minun silmiä) -->

Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
2008 Wrangleriin muutoskatsastettiin joulukuun 23. päivänä vinssipuskuri, tosin otteeseen tuli vain maininta "Varusteet: Vinssi"!! Eli periaatteessa pitäis onnistua!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
uuh, eli toivon kipinä syttyi. Pitää ottaa rohkeasti lusikka kauniiseen käteen ja mennä konttorilta kysymään, millaisilla reunaehdoilla asiaa voisi viedä eteenpäin.JAMANT kirjoitti:2008 Wrangleriin muutoskatsastettiin joulukuun 23. päivänä vinssipuskuri, tosin otteeseen tuli vain maininta "Varusteet: Vinssi"!! Eli periaatteessa pitäis onnistua!!
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
No niin, kohta se toivon kipinä puhkeaa jo liekkeihinJAMANT kirjoitti:Ja jos ei siellä onnistu, niin täällä hoidetaan...

Luulen, että tulee kukkarolle vaarallinen kevät, kun rupean laskemaan yhteen kaikkea KJ:hin asennettavaa palikkaa.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
17 §
Puskurit sekä alleajo- ja sivusuojat
1. Auton puskurit saa vaihtaa toisen mallisiksi tai poistaa, jolloin myös mahdolliset terävät kiinnikkeet ja muutostyöstä mahdollisesti aiheutuvat terävät rakennekohdat on poistettava.
2. Autossa vaadittavia alleajo- ja sivusuojia ei saa poistaa.
3. M1- ja N1-luokan ajoneuvojen etupuskurin täydentäminen tai korvaaminen karjapuskurilla on sallittu ainoastaan M1G- ja N1G- luokan ajoneuvoille.
Tämähän rupeaa jo näyttämään lupaavalta. Eikös KJ luokitella M1G -luokkaan, tai ainakin saa luokiteltua?
Puskurit sekä alleajo- ja sivusuojat
1. Auton puskurit saa vaihtaa toisen mallisiksi tai poistaa, jolloin myös mahdolliset terävät kiinnikkeet ja muutostyöstä mahdollisesti aiheutuvat terävät rakennekohdat on poistettava.
2. Autossa vaadittavia alleajo- ja sivusuojia ei saa poistaa.
3. M1- ja N1-luokan ajoneuvojen etupuskurin täydentäminen tai korvaaminen karjapuskurilla on sallittu ainoastaan M1G- ja N1G- luokan ajoneuvoille.
Tämähän rupeaa jo näyttämään lupaavalta. Eikös KJ luokitella M1G -luokkaan, tai ainakin saa luokiteltua?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Joo, mutta ota myös huomioon, mitä tuossa sinisellä lukee: http://www.jamant.fi/vinssipuskuri-xjmj ... -1000.html
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Oi voi...heti kun intoutuu, niin tuntuu pahalta taas lannistuaJAMANT kirjoitti:Joo, mutta ota myös huomioon, mitä tuossa sinisellä lukee: http://www.jamant.fi/vinssipuskuri-xjmj ... -1000.html

Onko puskuri ja karjapuskuri tulkittu samaksi asiaksi?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
Sori nyt jo etukäteen, mutta tuossakin puskurin katsastuksessa on paljon kyse siitä miten asian esittää. Mä katsastin kohtuullisen jykevän kunnolla runkoon pultatun "valoraudan" ihan vain sanomalla että se on ollut aina siinä, siinä on auton vetopiste(pakollinen), en ole itse sitä eilen laittanut ja vaikka peli oli tuontiauto ekassa katsastukessa ei tullut mitään mutinaa, viime viikolla se tytteli joka sen osti leimasi sen uudelleen ja soitti et ei mitään pulmia ollu.
Pihallinen Jeeppejä
Mä etsin viime vuonna Grandiin (-97) vinssipuskuria. Löysin Jenkeistä hyvän ja "halvan". Onneksi otin kuvan tulosteena ulos ja kävin konttorilla kysymässä tyyliin "mitäs te täällä tuumaatte, jos tuollaisen asentaisin M1G luokan maasturiin?"
Vastaus oli lyhyt ja selvä, asenna vaan jos siinä on E-hyväksyntä. Jos ei ole, niin asenna vaan ja met otatamme pois...
Näin taas Hämeenlinnassa. Kysyin muuten kahdelta kilpailevalta konttorilta ja vastaus oli sama. Siispä päädyin puskurin sisään tehtyyn vinssin kiinnityssysteemiin, josta on kuvia täällä toisaalla otsikolla Vinssi Grandiin...
Ei ole helppo juttu tuo puskurin vaihto. Vaikuttaa taas siltä, että eri konttoreilla asioihin suhtaudutaan täysin eri tavalla. Ongelmaahan ei ole, jos mitään ei satu mutta kenellä on vastuu vahinkotapauksissa jos vakuutusyhtiö toteaa auton lainvastaiseksi? Konttori tuskin kantaa vastuuta.
Vastaus oli lyhyt ja selvä, asenna vaan jos siinä on E-hyväksyntä. Jos ei ole, niin asenna vaan ja met otatamme pois...
Näin taas Hämeenlinnassa. Kysyin muuten kahdelta kilpailevalta konttorilta ja vastaus oli sama. Siispä päädyin puskurin sisään tehtyyn vinssin kiinnityssysteemiin, josta on kuvia täällä toisaalla otsikolla Vinssi Grandiin...
Ei ole helppo juttu tuo puskurin vaihto. Vaikuttaa taas siltä, että eri konttoreilla asioihin suhtaudutaan täysin eri tavalla. Ongelmaahan ei ole, jos mitään ei satu mutta kenellä on vastuu vahinkotapauksissa jos vakuutusyhtiö toteaa auton lainvastaiseksi? Konttori tuskin kantaa vastuuta.
Harri
Ihan oikeassa oot tuosta vastuuasiasta ja kyllä se tuntuu olevan paljon konttorista kiinni, oli kysymys renkaista, korotuksista tai vinssistä. Jotenkin tuntuu kuitenkin että vanhempiin autoihin on helpompi tehdä isompia muutoksia kuin uusiin. On hyvä että on tällainen foorumi käytössä joka keskittyy asiaan monelta kantilta. Meikäläinen ei ole hyvä esimerkki tavasta toimia, mutta kerron kyllä mikä on onnistaunut ja mikä ei. Loppuu se hulluntuurikin joskus, vai loppuuko??Harri kirjoitti:Mä etsin viime vuonna Grandiin (-97) vinssipuskuria. Löysin Jenkeistä hyvän ja "halvan". Onneksi otin kuvan tulosteena ulos ja kävin konttorilla kysymässä tyyliin "mitäs te täällä tuumaatte, jos tuollaisen asentaisin M1G luokan maasturiin?"
Vastaus oli lyhyt ja selvä, asenna vaan jos siinä on E-hyväksyntä. Jos ei ole, niin asenna vaan ja met otatamme pois...
Näin taas Hämeenlinnassa. Kysyin muuten kahdelta kilpailevalta konttorilta ja vastaus oli sama. Siispä päädyin puskurin sisään tehtyyn vinssin kiinnityssysteemiin, josta on kuvia täällä toisaalla otsikolla Vinssi Grandiin...
Ei ole helppo juttu tuo puskurin vaihto. Vaikuttaa taas siltä, että eri konttoreilla asioihin suhtaudutaan täysin eri tavalla. Ongelmaahan ei ole, jos mitään ei satu mutta kenellä on vastuu vahinkotapauksissa jos vakuutusyhtiö toteaa auton lainvastaiseksi? Konttori tuskin kantaa vastuuta.

Pihallinen Jeeppejä