GC ZJ V8 vm 95-96 vaihteiston mysteeriö

Tänne tarinaa ja kysymyksiä koko voimansiirrosta (vaihteisto, jakolaatikko, kardaanit, akselit)...
pfihlman
Viestit: 27
Liittynyt: 19.10.2009. 10:44
Paikkakunta: Klaukkala

GC ZJ V8 vm 95-96 vaihteiston mysteeriö

Viesti Kirjoittaja pfihlman » 01.09.2011. 12:14

Terve, Löytyisikö apuja seuraavaan ongelmaan: Normi ajossa laatikko ei vaihtanut enään kolmoselta ylöspäin. Nollasin tietokoneen ja sitten toimi normaalisti. Huollosta päästyä kolmosesta ylöspäin vaihtoi vasta yli 3000rpm:n jälkeen ja sitten ei enään vaihtanut kuin kolmoselle ja heitti väkisin päälle overdrive off-asentoon, vaikka sammutti moottorin ja uudelleen käyntiin. Tämän jälkeen kun kokeilin hidasta puolta ja normisti pitkälle puolelle, varoitusteksti Transoverhetaing ja pelkkä 1-3 vaihteet toimi tosin vasta isoilla yli 3000 kieroksilla. Onko mekaaninen vai jokin muu vika, onko jollain olut vastaavaa probleemaa? Mitä neuvoksi? Hidas puoli ja pakki toimi normisti. Aikaisemmin oli ongelmia kytkeä hidas puoli päälle.
Kaikki tieto ja ehdotukset huomioidaan mitä kiitollisimmin.
-filu-

Näköjään hankalampi juttu:( juuri tänään uudelleen ajoon ja 4km matkalla toimi hyvin ja takas tullessa vaihtaminen vasta 3000 jälkeen isommalle. Onko suodattimella ja öljyjen vaihdolla mitään tekemistä asian kanssa?
CURRENT: WG (WJ) 2004 CRD
PREVIOUS: ZJ 95-96 ltd V8

pfihlman
Viestit: 27
Liittynyt: 19.10.2009. 10:44
Paikkakunta: Klaukkala

Laatikko ongelma

Viesti Kirjoittaja pfihlman » 03.09.2011. 0:52

Näillä mennän mitä on jaettu. Koettelee vaan ei hylkää.
CURRENT: WG (WJ) 2004 CRD
PREVIOUS: ZJ 95-96 ltd V8

Ralusa2006
Viestit: 148
Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Ralusa2006 » 05.09.2011. 14:26

Jos täältä ei apuja löydy niin kokeiles etsiä USA foorumeilta; www.jeepforum. com ja www.nagca.com.

Omassa WJ:ssäni teki hieman samantyylistä ja siinä viaksi osoittautui vaihteistossa oleva venttiilikopan kansi joka oli vääntynyt aikas pahasti. Vian korjaus ihan tee-se-itse linjalla löyty noilta sivuilta kun aikansa etsi. Samalla löyty virityssarja joka paransi vaihteiston toimintaa muutoinkin.

Sulla kun on kyseessä eri malli niin varmaan ihan muusta kyse mutta etsi noilta sivuilta. Tuolla suuressa maailmassa kun Jeep otanta on vähän isompi ku täällä

pfihlman
Viestit: 27
Liittynyt: 19.10.2009. 10:44
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja pfihlman » 06.09.2011. 7:08

Kiitän ohjeistuksesta. Tais loota tehdä sen viimeisen ja rupesi luistamaan oikein urakalla. Hyppii ja pomppii kun kierrokset lävähtää yli 5000 ja sit ottaa hetkeksi kiinni jne. Pieni puoli kyllä meni päälle. Tällä hetkellä parkissa Jamantin takapihalla odottaen kohtaloaan. Ei kellään olis lootaa tarjolla?
CURRENT: WG (WJ) 2004 CRD
PREVIOUS: ZJ 95-96 ltd V8

Urkki
Viestit: 113
Liittynyt: 01.05.2008. 20:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Urkki » 18.09.2011. 17:35

Onkos auto kastunut jossain kunnolla? Mullahan oli jotain vastaavia oireita kahlaamisen jälkeen, ja yllättäen kaikki parani, kun tietsikka sai Jamantilla lämpöhoitoa riittävän pitkään. ZJ:n automaatti kun on sähköisesti ohjattu, ja jos se ns. äly saa vettä, ajatukset alkaa poiketa totutusta...

Urkki

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.09.2011. 17:46

Vaihdettiin laatikko Joukalta ostettuun ja nyt taas toimii!! Taitaa vaan olla vanhassa laatikossa tunnit täynnä!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

pfihlman
Viestit: 27
Liittynyt: 19.10.2009. 10:44
Paikkakunta: Klaukkala

Vaihtolaatikko

Viesti Kirjoittaja pfihlman » 19.09.2011. 7:19

Jees, Joukan laatikko vie eteenpäin. Pikkasen on nytkähdystä kun lähtee valoista 1-2/ kolmoselle mentäessä luistaa tai jotain, ottaisko turbiini kiinni jo alemmilla vaihteilla, oisko seisomisesta johtuvaa vai kickdown vivusta vaiko venttiilivika?
Tuntuu samalta kuin löis kytkimen pohjaan liikkeelle lähdön jälkeen ja sit vapautus ja ykkönen vielä silmässä. Eli nytkähtää. Vähän kuin arpoisi minkä vaihteen laittaisi päälle ykkösen jälkeen.
Pääasia että lähtee ja kulkee ;). Pitää katsoa mitä vanhalle lootalle tekee ja kuka/missä. Ehdotuksia otetaan vastaan.
Kiitos Vielä Jamantille ripeästä hommasta että sain auton liikkeelle ja Joukalle laatikosta.
CURRENT: WG (WJ) 2004 CRD
PREVIOUS: ZJ 95-96 ltd V8

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 19.09.2011. 9:36

helsingin automatic center

Tuolta on saanu ainakin hyvää palvelua osien suhteen.. En ole vielä yhtään lootaa korjauttanu tuolla mutta taitaa kokemusten valossa olla ainoa jota vielä uskaltaa mainostaa täs PK-seudulla mun tiedossa olevista automaattipajoista..

Ja veljen autoon (passat) laittovat tuol pohjoisessa automaattipajalla jonkun lisäaineen lootaan niin 340tkm ajetusta laatikosta hävis epämääräiset oireet.

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 19.09.2011. 13:04

Kauno Koskinen Hartolasta korjaa vanhojen jenkkien automaattilodjuja, miksei jeepinkin..? :wink:
-Ei ole omia kokemuksia, mutta isotpojat kertoi.... :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Kirjoita vastaus