2.5l CRD Cherokee kytkimen ja vaihdelaatikon uusiminen!
2.5l CRD Cherokee kytkimen ja vaihdelaatikon uusiminen!
Minulla on otsikossa mainittu Jeeppi itselläni (manuaali) ja aikaisemmin täällä kyselinkin, sen vaihteistosta, kun tuntui olevan jäykkä. Vaihdatin sinne Jamantin suosittelemat öljyt ja ongelma ehkä hivenen helpottui, ja vaihteiden vaihto muuttui kevyemmäksi ja mutkattomammaksi...
Nyt kuitenkin, kun olen tuolla kohta reilu vuoden päivät ajellut ja kilometrejä on autolle kertynyt jo n. 250tkm, niin alkaa tuntua, että kytkin ja vaihdelaatikko kaipaisi uusimista.
Kytkimestä on tullut jäykkä ja vaihteiston synkronointi ei taida enää pelittää niin kuin voisi olettaa sen toimivan.
Mistä saisin nämä tarvittavat osat edullisimmin? Tiedän että työhän siinä sitten maksaa, kun itse en osaa laittaa, mutta ainahan voi osilla koittaa säästää. Pienellä paikkakunnalla kun asun, niin meillä on vain yksi ja ainoa varaosaliike ja näin ollen heillähän on hinnat "pilvissä".
Ja vielä kysymys tähän loppuun. Katsastusmies mainitsi, että jossain on öljyvuotoa (moottori) ja sitä selviteltiin. Syyksi osoittautui Stefa, josta tiputtaa tipan pari päivässä. Pitääkö paikkansa että tätä vikaa ei saa korjattua muuten kuin purkamalla koko vaihteiston samalla?
Nyt kuitenkin, kun olen tuolla kohta reilu vuoden päivät ajellut ja kilometrejä on autolle kertynyt jo n. 250tkm, niin alkaa tuntua, että kytkin ja vaihdelaatikko kaipaisi uusimista.
Kytkimestä on tullut jäykkä ja vaihteiston synkronointi ei taida enää pelittää niin kuin voisi olettaa sen toimivan.
Mistä saisin nämä tarvittavat osat edullisimmin? Tiedän että työhän siinä sitten maksaa, kun itse en osaa laittaa, mutta ainahan voi osilla koittaa säästää. Pienellä paikkakunnalla kun asun, niin meillä on vain yksi ja ainoa varaosaliike ja näin ollen heillähän on hinnat "pilvissä".
Ja vielä kysymys tähän loppuun. Katsastusmies mainitsi, että jossain on öljyvuotoa (moottori) ja sitä selviteltiin. Syyksi osoittautui Stefa, josta tiputtaa tipan pari päivässä. Pitääkö paikkansa että tätä vikaa ei saa korjattua muuten kuin purkamalla koko vaihteiston samalla?
No eipä sitä Jeepin nykymoottoreissa sitä takastefaa pysty vaihtamaan muuten kuin irroittamalla vaihteiston ja kytkimen ja vauhtipyörän!! Kun akselitiiviste on ympyrä ja akseli menee sen läpi!! Vanhoissa moottoreissa on kaksi osaiset tiivisteet eli AMC-pohjaiset V8:t ja kuutoset (4.2 ja 4.0 ainakin), Moparin koneissa ja VM:n dieseleissä on ihan kunnon stefat, joiden ainoat heikkoudet on just noi, vaatii tekniikan purkamista ja että NE VUOTAA...
Osien halpuuteen en pysty vaikuttamaan, ei ne ilmaisia ole meillekään ja rahdit maksaa ja tulli haluaa omansa samoin kuin valtio ALV:n muodossa... ja ei tän kiinteistön vuokrakaan halpaa ole ja lämmitys ja sähkö ja varastointi (kaikkea ei tartte tilata erikseen, vaan varastoidaan)... Vähän taas vuodatusta, mutta parempaan en pysty

Osien halpuuteen en pysty vaikuttamaan, ei ne ilmaisia ole meillekään ja rahdit maksaa ja tulli haluaa omansa samoin kuin valtio ALV:n muodossa... ja ei tän kiinteistön vuokrakaan halpaa ole ja lämmitys ja sähkö ja varastointi (kaikkea ei tartte tilata erikseen, vaan varastoidaan)... Vähän taas vuodatusta, mutta parempaan en pysty


Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Näinhän se menee, mutta heitä jtn hinta-haarukkaa kytkinpaketille ja mahdollisesti vaihdelaatikon-osille. Sillä tästä selvitään
Mikään ei ole ilmaista ja kaikki maksaa... Sen tähden kyselenkin, että mitä maksaa?
(valitettavasti olen niin tauno, etten osaa tuolta teidän sivuilta sopivaa omaan autooni katsoa ja näin selvitä siitä
, jos et täällä kerro, niin linkkaa edes)

(valitettavasti olen niin tauno, etten osaa tuolta teidän sivuilta sopivaa omaan autooni katsoa ja näin selvitä siitä

Riippuu paljolti kytkimen hinnat siitä, onko vakio vai kaksoismassavauhtipyörällä varustettu kytkin??
Koneen takastefat löytyy tuosta ryhmästä: http://www.jamant.fi/moottorin-osat-25t ... c-309.html ei pitäis olla vaikea löytää!! Vaihteiston osista en osaa sanoa mitään, ennekuin tietää, mitä sinne tarvitaan!! Osa osista on sellaisia, että jos uusia osia haluaa, niin ne saadaan oikeastaan vain merkkiorganisaatiosta...
Koneen takastefat löytyy tuosta ryhmästä: http://www.jamant.fi/moottorin-osat-25t ... c-309.html ei pitäis olla vaikea löytää!! Vaihteiston osista en osaa sanoa mitään, ennekuin tietää, mitä sinne tarvitaan!! Osa osista on sellaisia, että jos uusia osia haluaa, niin ne saadaan oikeastaan vain merkkiorganisaatiosta...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Itse tuon projektin tein omaani. Olisi ylimääräinen 240tkm ajettu loota/jakoloota paketti kunnostettavaksi jos haluaa valmiin paketin tehdä valmiiksi jonka vain heittää paikalleen niin ei auto joudu seisoskelee osia odotellessa. Niin tein omaani.
Uusiksi meni kaikki takastefasta kardaaniin asti
Vikaa lootassa ei kauheasti ole. 5 vaihde kahisee ja jakolaatikon takakardaanin lähdössä on välystä sen verran että 80-90km/h nopeudessa tulee mukavat värinät.
Laatikko on 2002 KJ Cherokee 2.5CRD autosta NV3550 (NV3500) ja NP231 jakolaatikko.
Uusiksi meni kaikki takastefasta kardaaniin asti

Vikaa lootassa ei kauheasti ole. 5 vaihde kahisee ja jakolaatikon takakardaanin lähdössä on välystä sen verran että 80-90km/h nopeudessa tulee mukavat värinät.
Laatikko on 2002 KJ Cherokee 2.5CRD autosta NV3550 (NV3500) ja NP231 jakolaatikko.
Autossani valuttaa öljyä takastefa? , ja nyt metsästän uutta...
Valitettavasti kun olen mitään autoista tietämätön, ja paikallinen varaosaliikekään ei osannut auttaa minua ongelmassani...
Niin millainen (voisiko joku linkata suoran linkin) tuo kyseinen osa on? Ja jos jopa jostain saa linkattua niin että sieltä voi tämän osan suoraan tilata, niin kiitos!!!
Valitettavasti kun olen mitään autoista tietämätön, ja paikallinen varaosaliikekään ei osannut auttaa minua ongelmassani...
Niin millainen (voisiko joku linkata suoran linkin) tuo kyseinen osa on? Ja jos jopa jostain saa linkattua niin että sieltä voi tämän osan suoraan tilata, niin kiitos!!!
Ilmeisesti lähetit mulle jo tiedustelun, et vaan laittanu kaikkia tietoja!! Kyllä mulla on tarvittavat osat!!kepa kirjoitti:Autossani valuttaa öljyä takastefa? , ja nyt metsästän uutta...
Valitettavasti kun olen mitään autoista tietämätön, ja paikallinen varaosaliikekään ei osannut auttaa minua ongelmassani...
Niin millainen (voisiko joku linkata suoran linkin) tuo kyseinen osa on? Ja jos jopa jostain saa linkattua niin että sieltä voi tämän osan suoraan tilata, niin kiitos!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1