ZJ 5.2 -96 virranjakajan/CPS säätö

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Mika
Viestit: 14
Liittynyt: 01.09.2011. 11:20
Paikkakunta: Liminka

ZJ 5.2 -96 virranjakajan/CPS säätö

Viesti Kirjoittaja Mika » 13.03.2013. 10:10

Heps

Löytyykö kellään kerholaisella Oulunseudulla laitteistoa, millä voisi tuon CPS:n säädön tarkastaa, kohtuullista korvausta vastaan tietenkin? Eli kyseessä siis "fuel sync" niinkuin ameriikan pojat siitä puhuu.

Vai olisiko jollain tiedossa millä sen saisi riittävän kohdalleen ilman erikoishärveleitä?

Samaten kiinnostaisi tietää, että jos joku on käyttänyt hieman vakiota kireämpää nokkaa niin onko sen vuoksi sitten pitänyt käyttää hieman aikaisempaa CPS ajoitusta?

--Mika

jeeplaplander
Viestit: 30
Liittynyt: 20.05.2011. 22:45
Paikkakunta: Rovaniemi

ruiskutushetki

Viesti Kirjoittaja jeeplaplander » 15.03.2013. 22:23

Käsittääkseni ei ole yhtään vaikeampi säätää kuin vanhaan Angliaan sytytys:Siis kampiakselin merkit yläkuolokohtaan(TDC) jakajassa merkki 1. sylinterille(ainoa merkki jakajassa) pari napautusta jakoavaimella jakajaan myötäpäivään (ennakkoa 2-4astetta) Pitäis olla siinä. Ruiskutushetki ei ole niin tarkka(tarkoitan moottorissa,muuten kyllä).Minulla on varaa olla kyllä väärässäkin käsityksissäni.

Mika
Viestit: 14
Liittynyt: 01.09.2011. 11:20
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Mika » 15.03.2013. 22:59

No näin minäkin annoin itseni ymmärtää että ei ole niin hiuksien halkomista. Ameriikan palstoilta löytyi ohje, että laitetaan kampiakseli hihnapyörässä olevaan v8 merkkiin ja sitten etsitään yleismittarin avulla CPS:n signaalin reuna niin sitten ollaan suunnilleen seudulla. Sitten testerillä CKS ja CPS suhde tarkalleen kohdalleen.

Näissä moparin kaseissa on kuulemma juurikin poikkeuksellista tuo ruiskun ohjaaminen eli tarkoitus on ohjata ruikkaus vielä kiinni olevan kuuman imuventtiilin päälle ja sillä tavoin saada polttoaine kaasuuntumaan ennen sylinteriin imaisemista. Nuo vakio suuttimet kun ei vähääkään pöllyytä tuota polttoainetta vaan sieltä tulee vain sellainen noro.

Myöhäinen ruiskutus kuulemma juurikin saa aikaan matalaa tyhjäkäyntiä sekä jopa sammuilemista risteykseen tultaessa.

Itsellä nyt nokassa hieman enemmän asteita ja nostoa, joten otin nyt pikkuisen ennakkoa tuohon CPS:n asentoon sekä kompuutterin softassa on myöskin huomioitu tuo nokka. Nyt tuntuu kyllä jo pelaavan mainiosti ja sanotaanko, että nuhainen 318 on herännyt vähintäänkin tähän päivään.

--Mika

Mika
Viestit: 14
Liittynyt: 01.09.2011. 11:20
Paikkakunta: Liminka

Viesti Kirjoittaja Mika » 23.03.2013. 22:20

Yksinpuheluna,

tilasin sitten ameriikan ihmeiden diagnoositesterin, jolla tuon fuelsyncin pystyy asettamaan - samalla sitten kyllä tulee zj aikakauden muukin diagnoosi saapuville. Tuolla fuelsyncillä on kumminkin palstojen mukaan kuulemma niin paljon vaikutusta kulutukseen ja tehoihin, että pakkohan tuo on katsoa.

--Mika

BeePee
Viestit: 3
Liittynyt: 02.06.2013. 21:43
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja BeePee » 31.07.2013. 0:08

Mitäs tälle prokkikselle kuuluu? Onnistumisen riemua vai leuka rinnassa uusia pettymyksiä odotellen? :)

Kirjoita vastaus