Nykin Cherokee XJ -90

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Lukot akseleille

Viesti Kirjoittaja Nyki » 02.02.2013. 14:06

Talven aikana ei hirveesti ole tapahtunut, mutta sentään akseleiden "lukkopolitiikka" on nyt kunnossa:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 2de0498f00

Ja kun rekisterikilven pisti aivan törkeään paikkaan, niin on näkyvillä...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... c5dce9140e
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Kattotelineitä tekeillä

Viesti Kirjoittaja Nyki » 21.02.2013. 20:12

Nyt on katolla koesovituksessa puolet kattotelineiden aihioista.

Kunhan kaikki on paikallaan, pitää tehdä hienosäätöä ja alkaa rakentamaan pitkittäistukia.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... fce8ebfa7f
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.02.2013. 21:35

Ootko muuten laskenu, mitä tuo painaa?? Kattokuorman maksimi lähestyy...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 22.02.2013. 18:20

JAMANT kirjoitti:Ootko muuten laskenu, mitä tuo painaa?? Kattokuorman maksimi lähestyy...
Ei noi paina kun reilut 14 kiloa. Siis kun kaikki ovat paikallaan.
Hentosia ovat.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja keltsi » 25.02.2013. 13:20

JAMANT kirjoitti:Ootko muuten laskenu, mitä tuo painaa?? Kattokuorman maksimi lähestyy...
Paljonkos XJ:ssä on tuo maksimi kattokuorma? Tilailen vaan justiinsa turkkilevyä omaan safari-telineeseen ja vaihtoehdot on 19 tai 24kg/levy... Mitään suurempaa tuolla ei ole tarkoitus kuljettaa, lähinnä Hi-Liftiä, lapiota, jne.

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 25.02.2013. 20:06

Tiedot on hiukan huteria tuolta osalta :oops:
68 kiloa ilmoitetaan "jossakin" oman hentoisen kattoreelinkitelineen kantavuudeksi.
Se ei ehkä ole se tieto mitä etsitään...

Sitten jos muuta tietoa ei löydy, niin max. 10% ajokin omapainosta.
Se olisikin jo ihan kelpolukema.

Mistäs oot turkkilevyä tilaamassa?
Ja minkälaista/kokoista?
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja keltsi » 26.02.2013. 9:11

Toi XJ:n alkuperinen kattoteline/kiskot ja niiden kiinnitys kattopeltiin on varmasti osasyy alhaiseen kattokuormaan...

Oma teline perustuu neljään Mount Blancin kattotelineeseen ja siitä tulee lähes koko katon pituinen. Mount Blancin alkuperäiset "poikkiruoteet" korvasin 30x20 suorakaideputkella sekä hitsasin vielä parit profiilit auton pituussuuntaisesti, eli nyt tuo on yksi yhtenäinen teline. Tämän päälle tulee sitten 4.0/5.5mm Al-turkkilevystä kansi ja koko komeutta kiertämään 40x20 profiili pystyyn reunaksi.

Katon ja tellineen väliin mahtuu pienet LED-työvalot hyvin suojaan :wink:

Vielä ei ole kuin tuo pohjaristikko tehtynä, mutta jos sitä tässä keväällä saisi jälleen etenemään...

Turkkilevyn tilasin oikean kokoiseksi leikattuna meidän työmaan alihankkijalta :lol:

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja Nyki » 26.02.2013. 18:15

Tuo sun rakenne on melkein identtinen oman ajatukseni kanssa
8)
Loput materiaalit vaan on vielä hankkimatta.
Telineet on kyllä jo kaikki paikallaan, mutta vielä niitä ei ole kytketty yhteen.
Mun telinepaketista voi kyllä halutessaan karsia puolet pois, on niitä niin paljon :lol:

Työvaloista kannattaa tehdä helposti poistettavat, jos sattuu tarkka katsastussetä...
Olen pohtinut, että eikö mikään huputtaminen kelpaisi, mutta ei kuulemma käy, jos pykälien mukaan mennään. Tietysti voisi muuttaa biilin pakettiautoksi...
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.02.2013. 18:52

Joo, henkilöautossa ei saa olla työvaloja ja ha/pa saa olla vain max 2 peruutusvaloa, ei saa olla peruutuspiipparia (niinkuin kuormureissa), ihme touhua, kun turvallisuus on kiellettyä!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
keltsi
Viestit: 333
Liittynyt: 09.07.2012. 10:06
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja keltsi » 27.02.2013. 9:07

Niinpä, erikoisia ovat lainsäätäjien mietteet... Olisivat sallineet nuo työvalot x1G-luokan ajoneuvoihin, eikä "vain" M1x luokan :cry: Luokkien merkinnät heitetty ulkomuistista, joten ei välttämättä oikein...

Mä laitan katolle pari-kolme läpivientiliitintä telineen sähköille ja koko teline jätetään tallille katsastuksen ajaksi.

Pakuksi muuttaminen ei oman auton kohdalla ole vaihtoehto, kun välillä tarvitaan tuota henkilökuljetuskapasiteettia ja käyttiksenä toimii kaksipaikkainen paku.

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Kattotelineet kehittyy.

Viesti Kirjoittaja Nyki » 24.03.2013. 15:45

Keulan ilme muuttui taas.
Hiukan roiskesuojaa vinssille ja rekisterikilpi järkevämpään paikkaan.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 7e6a62c0b1

Kattotelinekkin alkaa jo muistuttamaan telinettä.
Nyt pitäisi päättää laittaako siihen levyn, vai ainoastaan pari ptkittäistukea keskelle, alapuolelle.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... fb59b4b73a

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 5e2d38cd49

Nyt telineellä on painoa miltei 19 kiloa, joten paljon "lihavammaksi" sitä ei viitsisi tehdä.

Seuraavaksi jalkojen kiinnitys poikkiputkiin pitäisi muuttaa tuon "puristuspultti" tyyppisen sijaan kunnolliseen läpipulttaukseen.



.
.
.
.
.
.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Avatar
Nyki
Viestit: 89
Liittynyt: 25.07.2011. 18:18
Paikkakunta: Lohja
CONTACT:

Kesä mennyt rauhallisesti

Viesti Kirjoittaja Nyki » 08.08.2013. 20:02

Kesän aikana ei ole juuri muuta tullut tehtyä kuin ajeltua...

No.... startti vaihtui uuteen, kun vanha vaan päätti ajan olevan jo täysi.
IAC-ventiilin, eli "tyhjäkäynnin säätömoottoriin" putsasin ja voitelin ihan huvin vuoksi ja yllätyin miten käyntiinlähtö, sekä tyhjäkäynti muuttuivat.
Taitaa takerrella melkein jokaisessa kiesissä, kun nyt kuulee jo startattaessa, onko se ok vai ei :)
Ennen lähti "vaan käyntiin", nyt on hiukan innostuneemman tuntuinen käynnistys :)

Niin ja leimalla käyty menestyksekkäästi jo toisen kerran tänävuonna.
Nyt olikin tarkka leimaus, mutta ei mitään epäasiallista toimintaa.
Eikä ollut mitään pelleilyä munkaan puolelta, ihan niillä renkailla kuin aina alla ja RE85:ttä tankkissa. Tosin vain noin 60%.
Pistän aina parin kuukauden välein sekaan satsin bensaa, jos vaikka on riski, että pelkällä pontikalla suuttimet tukkeutuu. En tosin itse usko siihen.

.
.
.
.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs

Kirjoita vastaus