Nykin Cherokee XJ -90
Lukot akseleille
Talven aikana ei hirveesti ole tapahtunut, mutta sentään akseleiden "lukkopolitiikka" on nyt kunnossa:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 2de0498f00
Ja kun rekisterikilven pisti aivan törkeään paikkaan, niin on näkyvillä...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... c5dce9140e
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 2de0498f00
Ja kun rekisterikilven pisti aivan törkeään paikkaan, niin on näkyvillä...
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... c5dce9140e
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Kattotelineitä tekeillä
Nyt on katolla koesovituksessa puolet kattotelineiden aihioista.
Kunhan kaikki on paikallaan, pitää tehdä hienosäätöä ja alkaa rakentamaan pitkittäistukia.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... fce8ebfa7f
Kunhan kaikki on paikallaan, pitää tehdä hienosäätöä ja alkaa rakentamaan pitkittäistukia.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... fce8ebfa7f
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Paljonkos XJ:ssä on tuo maksimi kattokuorma? Tilailen vaan justiinsa turkkilevyä omaan safari-telineeseen ja vaihtoehdot on 19 tai 24kg/levy... Mitään suurempaa tuolla ei ole tarkoitus kuljettaa, lähinnä Hi-Liftiä, lapiota, jne.JAMANT kirjoitti:Ootko muuten laskenu, mitä tuo painaa?? Kattokuorman maksimi lähestyy...
Tiedot on hiukan huteria tuolta osalta
68 kiloa ilmoitetaan "jossakin" oman hentoisen kattoreelinkitelineen kantavuudeksi.
Se ei ehkä ole se tieto mitä etsitään...
Sitten jos muuta tietoa ei löydy, niin max. 10% ajokin omapainosta.
Se olisikin jo ihan kelpolukema.
Mistäs oot turkkilevyä tilaamassa?
Ja minkälaista/kokoista?

68 kiloa ilmoitetaan "jossakin" oman hentoisen kattoreelinkitelineen kantavuudeksi.
Se ei ehkä ole se tieto mitä etsitään...
Sitten jos muuta tietoa ei löydy, niin max. 10% ajokin omapainosta.
Se olisikin jo ihan kelpolukema.
Mistäs oot turkkilevyä tilaamassa?
Ja minkälaista/kokoista?
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Toi XJ:n alkuperinen kattoteline/kiskot ja niiden kiinnitys kattopeltiin on varmasti osasyy alhaiseen kattokuormaan...
Oma teline perustuu neljään Mount Blancin kattotelineeseen ja siitä tulee lähes koko katon pituinen. Mount Blancin alkuperäiset "poikkiruoteet" korvasin 30x20 suorakaideputkella sekä hitsasin vielä parit profiilit auton pituussuuntaisesti, eli nyt tuo on yksi yhtenäinen teline. Tämän päälle tulee sitten 4.0/5.5mm Al-turkkilevystä kansi ja koko komeutta kiertämään 40x20 profiili pystyyn reunaksi.
Katon ja tellineen väliin mahtuu pienet LED-työvalot hyvin suojaan
Vielä ei ole kuin tuo pohjaristikko tehtynä, mutta jos sitä tässä keväällä saisi jälleen etenemään...
Turkkilevyn tilasin oikean kokoiseksi leikattuna meidän työmaan alihankkijalta
Oma teline perustuu neljään Mount Blancin kattotelineeseen ja siitä tulee lähes koko katon pituinen. Mount Blancin alkuperäiset "poikkiruoteet" korvasin 30x20 suorakaideputkella sekä hitsasin vielä parit profiilit auton pituussuuntaisesti, eli nyt tuo on yksi yhtenäinen teline. Tämän päälle tulee sitten 4.0/5.5mm Al-turkkilevystä kansi ja koko komeutta kiertämään 40x20 profiili pystyyn reunaksi.
Katon ja tellineen väliin mahtuu pienet LED-työvalot hyvin suojaan

Vielä ei ole kuin tuo pohjaristikko tehtynä, mutta jos sitä tässä keväällä saisi jälleen etenemään...
Turkkilevyn tilasin oikean kokoiseksi leikattuna meidän työmaan alihankkijalta

Tuo sun rakenne on melkein identtinen oman ajatukseni kanssa
Loput materiaalit vaan on vielä hankkimatta.
Telineet on kyllä jo kaikki paikallaan, mutta vielä niitä ei ole kytketty yhteen.
Mun telinepaketista voi kyllä halutessaan karsia puolet pois, on niitä niin paljon
Työvaloista kannattaa tehdä helposti poistettavat, jos sattuu tarkka katsastussetä...
Olen pohtinut, että eikö mikään huputtaminen kelpaisi, mutta ei kuulemma käy, jos pykälien mukaan mennään. Tietysti voisi muuttaa biilin pakettiautoksi...

Loput materiaalit vaan on vielä hankkimatta.
Telineet on kyllä jo kaikki paikallaan, mutta vielä niitä ei ole kytketty yhteen.
Mun telinepaketista voi kyllä halutessaan karsia puolet pois, on niitä niin paljon

Työvaloista kannattaa tehdä helposti poistettavat, jos sattuu tarkka katsastussetä...
Olen pohtinut, että eikö mikään huputtaminen kelpaisi, mutta ei kuulemma käy, jos pykälien mukaan mennään. Tietysti voisi muuttaa biilin pakettiautoksi...
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Joo, henkilöautossa ei saa olla työvaloja ja ha/pa saa olla vain max 2 peruutusvaloa, ei saa olla peruutuspiipparia (niinkuin kuormureissa), ihme touhua, kun turvallisuus on kiellettyä!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Niinpä, erikoisia ovat lainsäätäjien mietteet... Olisivat sallineet nuo työvalot x1G-luokan ajoneuvoihin, eikä "vain" M1x luokan
Luokkien merkinnät heitetty ulkomuistista, joten ei välttämättä oikein...
Mä laitan katolle pari-kolme läpivientiliitintä telineen sähköille ja koko teline jätetään tallille katsastuksen ajaksi.
Pakuksi muuttaminen ei oman auton kohdalla ole vaihtoehto, kun välillä tarvitaan tuota henkilökuljetuskapasiteettia ja käyttiksenä toimii kaksipaikkainen paku.

Mä laitan katolle pari-kolme läpivientiliitintä telineen sähköille ja koko teline jätetään tallille katsastuksen ajaksi.
Pakuksi muuttaminen ei oman auton kohdalla ole vaihtoehto, kun välillä tarvitaan tuota henkilökuljetuskapasiteettia ja käyttiksenä toimii kaksipaikkainen paku.
Kattotelineet kehittyy.
Keulan ilme muuttui taas.
Hiukan roiskesuojaa vinssille ja rekisterikilpi järkevämpään paikkaan.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 7e6a62c0b1
Kattotelinekkin alkaa jo muistuttamaan telinettä.
Nyt pitäisi päättää laittaako siihen levyn, vai ainoastaan pari ptkittäistukea keskelle, alapuolelle.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... fb59b4b73a
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 5e2d38cd49
Nyt telineellä on painoa miltei 19 kiloa, joten paljon "lihavammaksi" sitä ei viitsisi tehdä.
Seuraavaksi jalkojen kiinnitys poikkiputkiin pitäisi muuttaa tuon "puristuspultti" tyyppisen sijaan kunnolliseen läpipulttaukseen.
.
.
.
.
.
.
Hiukan roiskesuojaa vinssille ja rekisterikilpi järkevämpään paikkaan.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 7e6a62c0b1
Kattotelinekkin alkaa jo muistuttamaan telinettä.
Nyt pitäisi päättää laittaako siihen levyn, vai ainoastaan pari ptkittäistukea keskelle, alapuolelle.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... fb59b4b73a
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 5e2d38cd49
Nyt telineellä on painoa miltei 19 kiloa, joten paljon "lihavammaksi" sitä ei viitsisi tehdä.
Seuraavaksi jalkojen kiinnitys poikkiputkiin pitäisi muuttaa tuon "puristuspultti" tyyppisen sijaan kunnolliseen läpipulttaukseen.
.
.
.
.
.
.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Kesä mennyt rauhallisesti
Kesän aikana ei ole juuri muuta tullut tehtyä kuin ajeltua...
No.... startti vaihtui uuteen, kun vanha vaan päätti ajan olevan jo täysi.
IAC-ventiilin, eli "tyhjäkäynnin säätömoottoriin" putsasin ja voitelin ihan huvin vuoksi ja yllätyin miten käyntiinlähtö, sekä tyhjäkäynti muuttuivat.
Taitaa takerrella melkein jokaisessa kiesissä, kun nyt kuulee jo startattaessa, onko se ok vai ei
Ennen lähti "vaan käyntiin", nyt on hiukan innostuneemman tuntuinen käynnistys
Niin ja leimalla käyty menestyksekkäästi jo toisen kerran tänävuonna.
Nyt olikin tarkka leimaus, mutta ei mitään epäasiallista toimintaa.
Eikä ollut mitään pelleilyä munkaan puolelta, ihan niillä renkailla kuin aina alla ja RE85:ttä tankkissa. Tosin vain noin 60%.
Pistän aina parin kuukauden välein sekaan satsin bensaa, jos vaikka on riski, että pelkällä pontikalla suuttimet tukkeutuu. En tosin itse usko siihen.
.
.
.
.
No.... startti vaihtui uuteen, kun vanha vaan päätti ajan olevan jo täysi.
IAC-ventiilin, eli "tyhjäkäynnin säätömoottoriin" putsasin ja voitelin ihan huvin vuoksi ja yllätyin miten käyntiinlähtö, sekä tyhjäkäynti muuttuivat.
Taitaa takerrella melkein jokaisessa kiesissä, kun nyt kuulee jo startattaessa, onko se ok vai ei

Ennen lähti "vaan käyntiin", nyt on hiukan innostuneemman tuntuinen käynnistys

Niin ja leimalla käyty menestyksekkäästi jo toisen kerran tänävuonna.
Nyt olikin tarkka leimaus, mutta ei mitään epäasiallista toimintaa.
Eikä ollut mitään pelleilyä munkaan puolelta, ihan niillä renkailla kuin aina alla ja RE85:ttä tankkissa. Tosin vain noin 60%.
Pistän aina parin kuukauden välein sekaan satsin bensaa, jos vaikka on riski, että pelkällä pontikalla suuttimet tukkeutuu. En tosin itse usko siihen.
.
.
.
.
Chero XJ -90 2d 4.0/AW4/NP242 "MUSTI" 3" 31x10,5 - 4.56 välitykset.
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs
Eaton E-Locker + Detroit Locker
Ironman 12000Lbs