Kertokaahan kanssajeepistit mitä olen jättänyt vielä tekemättä, kohta mainitun yhden asian lisäksi.
1993 4.0 ZJ Limited kyseessä ja autossa on jonkinlainen automaatti-ilmastointi lämpötilasäädöllä (joku voisi kertoa ameriikkalaisen nimen, helpottaisi googlailua). Lämppäri puhaltaa ok ja lämpötilaa voi olla säätelevinään, mutta samanlaista haaleaa ilmaa tulee säädöstä huolimatta.
Nyt tarkistettu: nesteet, niiden määrä ja ilmailtu sen minkä voinut. Lämppärin meno- ja paluuletku on Kuumia molemmat, eli neste kyllä kiertänee kennossa. Irroitin säätöläpän moottorin ja käänsin käsin läppää molempiin ääriasentoihinsa. Tällä ei ollut vaikutusta ilman lämpötilaan. Lisäksi läpän säädin todettu toimivaksi (rattaat ehjät ja akselin liikkeen näkee lämpötilaa säädettäessä).
Tekemättä on lämppärin kennon huuhtelu. Tähän pyytäisinkin apua, jospa joku osaisi kertoa meno- ja paluuletkujen sisähalkaisijat, niin voisi huuhteluletkunpätkät hankkia liittimineen ja ujosti painevedellä pöheltää vastakarvaan.
ZJ ei puhalla lämmintä kabiiniin
ZJ ei puhalla lämmintä kabiiniin
Grand Cherokee WJ -99 4.7 Quadra Trac II
Ei se siitä.
Ei se siitä.
Re: ZJ ei puhalla lämmintä kabiiniin
Mulla oli jeepissä sama homma, meinas viime talvena paleltua koppiin. Mulla oli ennen huuhtelu kennolle menevä letku kuuma ja takasi tuleva letku vain lämmin.
Tempasin letkut irti ja paineilma kompurasta minimipaineet, alle 1bar, varovasti sitten vastakarvaan painetta sisään. Kunnon pörähdys vaan kuulu ja tuli kourallinen sammosta saakelin jankkia purkkiin. Tein astianpesuaine sekoituksen kuumaan veteen ja kaadoin kennon molemmille puolille sitä, annoin vaikuttaa 2h ja huuhtelin pois. Laskin lopuksi kuumaa vettä molempiin suuntiin ni hyvähän siitä lopulta tuli. Edelleen tulee lämmintä kabiiniin vaikka vois sen uusiksikin varalta tehdä ennen talvea..
Se letkun sisähalkaisija on ehkä joku 8-10mm muistaakseni, siihen sopii just semmoinen puutarhaletkun junttura.. Sen paineen kanssa kannattaa olla varovainen, se alkuperäinen kenno taitaa olla kuparikenno joten voi pärskähtää hajalle jos liikaa painetta tarjoaa..
Tempasin letkut irti ja paineilma kompurasta minimipaineet, alle 1bar, varovasti sitten vastakarvaan painetta sisään. Kunnon pörähdys vaan kuulu ja tuli kourallinen sammosta saakelin jankkia purkkiin. Tein astianpesuaine sekoituksen kuumaan veteen ja kaadoin kennon molemmille puolille sitä, annoin vaikuttaa 2h ja huuhtelin pois. Laskin lopuksi kuumaa vettä molempiin suuntiin ni hyvähän siitä lopulta tuli. Edelleen tulee lämmintä kabiiniin vaikka vois sen uusiksikin varalta tehdä ennen talvea..
Se letkun sisähalkaisija on ehkä joku 8-10mm muistaakseni, siihen sopii just semmoinen puutarhaletkun junttura.. Sen paineen kanssa kannattaa olla varovainen, se alkuperäinen kenno taitaa olla kuparikenno joten voi pärskähtää hajalle jos liikaa painetta tarjoaa..
Chrysler 300, 383-4bbl -66
Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89
Toyota Hiace 2.4D -86
Chrysler LeBaron 2.2 Turbo GTC -89
Toyota Hiace 2.4D -86