Alkuperäinen vai jälkiasennus ajonesto?
Alkuperäinen vai jälkiasennus ajonesto?
Aivan kuten monella muullakin niin omassa ZJ -93 Gran Cherogeessa ei lähde ajonesto kaukosäätimillä pois päältä (keskuslukitus ei siis aukea kaukosäätimillä). Vasemmat vilkut vaan välähtelee kun jotakin lukkoja avaimella kääntelee tai sisältä keskuslukon nappuloita lipsuttelee (ajoneston merkkivalo rattikotelon päällä vilkkuu myös). Mittaristoon syttyy "virrat päällä" vain muistaakseni turvavyövalo, eikä startti pyöri. Sulakkeet tarkistettu, kaukosäädinten paristot vaihdettu ja konepellin katkaisija tarkastettu (kaukosäätimet on muuten erinäköisiä molemmat). Lisäksi käynnistysakku vaihdettu (oli huono). Mistä ihmeestä tietää, että onko alkuperäinen vai jälkiasennettu ajonesto? Ja jos on alkuperäinen, niin onko ainoa vaihtoehto romuttamo? Jos jälkiasennettu, niin minnehän ne estolaitteet on yleensä asennettu ja missä on kaukosäädinten vastaanotin? Voiko autoa hinata 50km jos laittaa laatikon P-asentoon ja jakolaatikon N-asentoon? Tässäpä näitä pakkaskysymyksiä...
Re: Alkuperäinen vai jälkiasennus ajonesto?
Jälkiasenteiset yleensä estää tuon startin herätteen ja alkuperäiset antaa moottorin hörähtää ja sammuttaa.
Jälkiasenteiset hälyt on yleensä siellä kuljettajan jalkotilassa.
Jälkiasenteiset hälyt on yleensä siellä kuljettajan jalkotilassa.
kozel@ircnet
Re: Alkuperäinen vai jälkiasennus ajonesto?
Ok, jokin oranssi boxi siellä kuskin puolella olikin, jossa oli 8kpl abikoliittimiä ja jonkinsortin summerikin. Olisikohan se oikea laatikko? Entä miten on tuon hinauksen kanssa?
Re: Alkuperäinen vai jälkiasennus ajonesto?
Mites se nykyään on, saako enää narun kanssa hinata mitään? Kun joku vihjas ettei saa enää, eli narun kanssa olis kaikki hinaaminen laitonta. Vai ymmärsinkö väärin.
ZJ:tä ei voi hinata hinurilla/dollyllä, jos on viskokytkin-jakolaatikko, jos on osa-aikainen nelikko, eli löytyy 2WD -asento, sitten voi, mutta hitaasti ja vain lyhyen matkan, vaihteen valitsin N-asennossa. Melkein aina suosittelisin että hinurin lavalla kaikki Grand Cherokeet!!
ZJ:tä ei voi hinata hinurilla/dollyllä, jos on viskokytkin-jakolaatikko, jos on osa-aikainen nelikko, eli löytyy 2WD -asento, sitten voi, mutta hitaasti ja vain lyhyen matkan, vaihteen valitsin N-asennossa. Melkein aina suosittelisin että hinurin lavalla kaikki Grand Cherokeet!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Alkuperäinen vai jälkiasennus ajonesto?
Terve vielä, ohjekirjassa kerrotaan, että hinaaminen ei ole hyvä juttu, mutta jos kuitenkin joutuu hinaamaan niin käsketään laittamaan vaihdevalitsin P-asentoon ja jakolaatikko N-asentoon. Liekköhän tällä tavalla onnistuisi hitaalla vetovauhdilla?
Re: Alkuperäinen vai jälkiasennus ajonesto?
Joo, narulla tai puomilla, mutta dollylla tai hinurin grillissä ei, kun se voimalinja ei vapauta etu/takakardaania toisistaan viskokytkin -mallissa ja jos takapyörät pyörii, niin pitää eturenkaidenkin päästä pyörimään ja dollylla/hinurin perässä ei natsaa...martta65 kirjoitti:Terve vielä, ohjekirjassa kerrotaan, että hinaaminen ei ole hyvä juttu, mutta jos kuitenkin joutuu hinaamaan niin käsketään laittamaan vaihdevalitsin P-asentoon ja jakolaatikko N-asentoon. Liekköhän tällä tavalla onnistuisi hitaalla vetovauhdilla?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1