Patriot mykistyi?
Patriot mykistyi?
Kele! Jeeppi suuttui kun pistin myyntiin. Jätti 30 pakkasessa kaupan pihalle.
Starttasi kerran ja lopetti kesken startin. Sitten aivan mykkä.
Virrat tulee päälle. Startti ei naksahda.
Akun lataus. Starttasi kerran, mutta ei kiertänyt kuin 3000rpm eikä ahtanut. Sammutus.
vika koodit:p0045 ahtimen ahtopaineen ohjaus A virtapiiri avoin.
P2425 pakokaasujen takaisinkierrätyksen jäähdytysventtiilin ohjaus virtapiiri avoin
P0403 pakokaasujen takaisin kierrätyksen ohjaus virtapiiri.
Startti ei edes Naksahda. Vikakoodit ei nollaannu.
Tehtyjä hommia:
Uusi optiman akku.
Akun ja laturin piuhat katsottu.
Etupyörän kotelosta ei löydetty mitään ihmeellistä.
Olisko apuja mitä katsoa seuraavaksi?
Starttasi kerran ja lopetti kesken startin. Sitten aivan mykkä.
Virrat tulee päälle. Startti ei naksahda.
Akun lataus. Starttasi kerran, mutta ei kiertänyt kuin 3000rpm eikä ahtanut. Sammutus.
vika koodit:p0045 ahtimen ahtopaineen ohjaus A virtapiiri avoin.
P2425 pakokaasujen takaisinkierrätyksen jäähdytysventtiilin ohjaus virtapiiri avoin
P0403 pakokaasujen takaisin kierrätyksen ohjaus virtapiiri.
Startti ei edes Naksahda. Vikakoodit ei nollaannu.
Tehtyjä hommia:
Uusi optiman akku.
Akun ja laturin piuhat katsottu.
Etupyörän kotelosta ei löydetty mitään ihmeellistä.
Olisko apuja mitä katsoa seuraavaksi?
Ex- Jeep Cherokee limited 4,0 1997.
Jeep Patriot 2,0crd 2008.
Jeep Patriot 2,0crd 2008.
Re: Patriot mykistyi?
Koita ottaa pois myynnistä? 

"A turbo is God's way of saying there isn't enough cylinders"
Re: Patriot mykistyi?
ECM-vikaa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Patriot mykistyi?
Tätä vähän pelkäsinkin. Meneekö koko mokkula vaihtoon?
Ja onko menny yleisesti näitä rikki?
Herättelin toiveita kytkimen tunnistimesta, tahi releistä.
Ja onko menny yleisesti näitä rikki?
Herättelin toiveita kytkimen tunnistimesta, tahi releistä.
Ex- Jeep Cherokee limited 4,0 1997.
Jeep Patriot 2,0crd 2008.
Jeep Patriot 2,0crd 2008.
Re: Patriot mykistyi?
Mun eka postaus katos bittiavaruuteen, en jaksanu kirjoittaa koko juttua sitten uudestaan...Shotgun kirjoitti:Tätä vähän pelkäsinkin. Meneekö koko mokkula vaihtoon?
Ja onko menny yleisesti näitä rikki?
Herättelin toiveita kytkimen tunnistimesta, tahi releistä.
Siis Moparit toimii noin, mulla on nytkin takapihalla yksi 2002 Chrysler Grand Voyager, joka ei starttaa, jos starttaa lähtee käyntiin, mutta sammuu noin 20-60 sekunnin kuluttua ja sitten ei taaskaan starttaa... ECM-vika. Ja se Patriot joka loppuvuodesta lähti paaliin, sama juttu...
Tutkia se pitäis ja kokeilla. Mulla on käytettyjä osia CRD-Patriotista joilla vois kokeilla, löytyykö/korjautuuko, ´mutta ei ole varmuutta, mitkä kaikki niistä tietsikoista on pimeänä, niin en lähetä. Missäspäin tuo nyt on, kun ei oo paikkakuntatietoa näkyvillä missään....?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Patriot mykistyi?
Niin ja todennäköisesti, jos otat starttireleen pois ja yhdistät hyppylangalla nastat 30 ja 87 sieltä pohjasta, hyvin starttaa. Mutta ECM ei ohjaa jostain syystä relettä, jolloin se ei starttaa. Mutta tietysti jos ohitat releen, ei se silti käynnisty, se vain starttaa, eli starttauspiiri on kunnossa, ohjaus vain puuttuu...
Voihan se olla joku anturivikakin, relevika, joku muu, mutta siinähän se ongelma on. Jonkun pitää sitä tutkia, mun arvaukset on vain kokemuksen tuomia arvauksia, joka auto ja vika on yksilö, voi se olla syy tuohon jossain ihan muualla (Mars väärässä kohdassa suhteessa Jupiteriin??)...

Voihan se olla joku anturivikakin, relevika, joku muu, mutta siinähän se ongelma on. Jonkun pitää sitä tutkia, mun arvaukset on vain kokemuksen tuomia arvauksia, joka auto ja vika on yksilö, voi se olla syy tuohon jossain ihan muualla (Mars väärässä kohdassa suhteessa Jupiteriin??)...


Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Patriot mykistyi?
Johtosarjavikoja noissa tuntuu olevan. Kannattaa katsoa myös moottorin ja korin välinen maadoitus.
Se että ei kierrä yms. vaikuttaa ihan normaalilta vikatilalta ja poistuu usein kun saa listassa ilmenevät vikakoodit pois.
Itse lähtisin sillä että testilamppu tms. startin herätteeseen (Esim. 5W hehkulamppu) ja sama sinne starttireleen kantaan. Siitä sitten lähtee haarukoimaan. Eli toimimattomat komponentit jotka on helppo testata vaikka pöydällä on hyvä testata ja sitten lähteä etsimään syvemmältä vikaa.
Testeri, kytkentäkaaviot yms on iso apu jo tuollaisen kanssa. Hetki meni siltikin kaverin kanssa kun patriotissa oli yks väyläjohto menny poikki lasinpesurinsäiliön takaa.
Mikäli ecun vaihtoa tulee eteen niin noissa CRD koneissa on BOSCH moottorinohjaus ja niistä on yleensä ollu suht helppoa kloonata
ajonesto tai poistaa se niin ei tarvitse merkkiorganisaatiota vaivata sitten sen koodauksen suhteen. Yleensä tämä vielä onnistuu käytettyjen moottorinohjainten kanssa joka ei ole aina niin taattua merkkipuolen laitteiden kanssa.
Se että ei kierrä yms. vaikuttaa ihan normaalilta vikatilalta ja poistuu usein kun saa listassa ilmenevät vikakoodit pois.
Itse lähtisin sillä että testilamppu tms. startin herätteeseen (Esim. 5W hehkulamppu) ja sama sinne starttireleen kantaan. Siitä sitten lähtee haarukoimaan. Eli toimimattomat komponentit jotka on helppo testata vaikka pöydällä on hyvä testata ja sitten lähteä etsimään syvemmältä vikaa.
Testeri, kytkentäkaaviot yms on iso apu jo tuollaisen kanssa. Hetki meni siltikin kaverin kanssa kun patriotissa oli yks väyläjohto menny poikki lasinpesurinsäiliön takaa.
Mikäli ecun vaihtoa tulee eteen niin noissa CRD koneissa on BOSCH moottorinohjaus ja niistä on yleensä ollu suht helppoa kloonata
ajonesto tai poistaa se niin ei tarvitse merkkiorganisaatiota vaivata sitten sen koodauksen suhteen. Yleensä tämä vielä onnistuu käytettyjen moottorinohjainten kanssa joka ei ole aina niin taattua merkkipuolen laitteiden kanssa.
kozel@ircnet
Re: Patriot mykistyi?
Kiitoksia vastauksista. Pitää ruveta tutkimaan kun saan kuumeen talttumaan. Ukkokin meni rikki kun hyöri jeepin kimpussa 2 iltaa pakkasessa.
Ex- Jeep Cherokee limited 4,0 1997.
Jeep Patriot 2,0crd 2008.
Jeep Patriot 2,0crd 2008.
Re: Patriot mykistyi?
Ei meinaa kuume talttua. Onko tietoa Joensuun suunnalla järkevää pajaa joka ymmärtää jeepin sielunelämän päälle?
IN tek voisi ecm:ää vilkaista. Mutta pitäisi ensin varmistaa ettei ole pienempi vika.Jottei uusi heti kun virtaa tarjoaa?
Vai pitääkö vaan ottaa ja haalata jamantin suuntaan?
IN tek voisi ecm:ää vilkaista. Mutta pitäisi ensin varmistaa ettei ole pienempi vika.Jottei uusi heti kun virtaa tarjoaa?
Vai pitääkö vaan ottaa ja haalata jamantin suuntaan?
Ex- Jeep Cherokee limited 4,0 1997.
Jeep Patriot 2,0crd 2008.
Jeep Patriot 2,0crd 2008.
Re: Patriot mykistyi?
Joensuun seudulla on kaksi paikkaa joissa osataan korjata ajotietokoneita jossain määrin, toista en juuri nyt muista ja toinen on Satuma Oy. Korjaamon omistava kaveri ei mainosta missään kun on jo muutenkin täystyöllistetty. Joensuun merkkihuolloista mm. Hartikainen ja Laakkonen vievät ajotietokoneet + elektroniikkapiirit suosiolla tälle kaverille korjattavaksi, on nimittäin entiseltä ammatiltaan ohjelmistoinsinööri. Kannattaa ainakin kokeilla josko osaisi tehdä jotain Jeeppi ongelmalle, puh. 040 717 8276. Sen verran vielä että siinä on oikea yrittäjäperhe, samassa pihapiirissä vaimo pyörittää omaa yritystään ja pariskunnalla on yhteiset kotisivut. 

ZJ 4.0 -96
Re: Patriot mykistyi?
Päivitystä väliin. Viimeviikolla käytettiin ecu In- Tekillä. Driverin vaihto ja ecu paikoilleen. Nyt saatiin vikakoodit nollattua ja laakista käyntiin. Huusin hurraata ja laittelin muovit kiinni. Seuraava starttaus ja tuttu klick eikä mitään tapahdu. Sitten taas loppui se klick äänikin taas.
Eikun startin irroitukseen ja Ampin penkkiin startti. Ja sielähän startti pyöri iloisesti.
Startti paikoilleen ja click. Itsellä kun on tuo sähkö osaaminen lähes nolla.Niinpä otin yhteyden sinne Satuma Oyn kaveriin.
Lupasi tutkia asiaa. (Tässä välissä tilailin yönpimeinä tunteina Saksan ebäystä startin ja virtalukonpohjan) No aamulla trailerin hakuun sitten. Huomasin transitin kanssa 4 asteen risteykseen kiinni jäädessäni, että ei passaa varmaan trailerille autoa enää laittaa, tahi loppuu eteneminen. Soitin kaverin Tuaregin kanssa hätiin. Ajattelinpa samalla kokeilla nykäistä patriootin käyntiin niin ei tarvitse traileri hommia kokeilla. Metrin nyky ja auto käynnissä.
Nokka kohti Satumaa ja auto pelaa normaalisti, eikä joulukuusia syty mittaristoon. Samalla kun soviteltiin autoa halliin, tuumasin että nyt se varmaan toimii taas. Ja &%"½ kolme starttausta putkeen eikä mitään vikaa. Jätin auton jäähtymään josko klickailu jatkuisi huomenna! Sitten niitä kaikkia maadotuksia tutkimaan. Ja startin saapumistakin. Alkaa olla kohta shamaanin vuoro koitella. Ja tuntuupa taas hiukka yksinkertaiselle olo. Jatketaan ensiviikolla.
Eikun startin irroitukseen ja Ampin penkkiin startti. Ja sielähän startti pyöri iloisesti.
Startti paikoilleen ja click. Itsellä kun on tuo sähkö osaaminen lähes nolla.Niinpä otin yhteyden sinne Satuma Oyn kaveriin.
Lupasi tutkia asiaa. (Tässä välissä tilailin yönpimeinä tunteina Saksan ebäystä startin ja virtalukonpohjan) No aamulla trailerin hakuun sitten. Huomasin transitin kanssa 4 asteen risteykseen kiinni jäädessäni, että ei passaa varmaan trailerille autoa enää laittaa, tahi loppuu eteneminen. Soitin kaverin Tuaregin kanssa hätiin. Ajattelinpa samalla kokeilla nykäistä patriootin käyntiin niin ei tarvitse traileri hommia kokeilla. Metrin nyky ja auto käynnissä.
Nokka kohti Satumaa ja auto pelaa normaalisti, eikä joulukuusia syty mittaristoon. Samalla kun soviteltiin autoa halliin, tuumasin että nyt se varmaan toimii taas. Ja &%"½ kolme starttausta putkeen eikä mitään vikaa. Jätin auton jäähtymään josko klickailu jatkuisi huomenna! Sitten niitä kaikkia maadotuksia tutkimaan. Ja startin saapumistakin. Alkaa olla kohta shamaanin vuoro koitella. Ja tuntuupa taas hiukka yksinkertaiselle olo. Jatketaan ensiviikolla.
Ex- Jeep Cherokee limited 4,0 1997.
Jeep Patriot 2,0crd 2008.
Jeep Patriot 2,0crd 2008.
Re: Patriot mykistyi?
Katsoppa se paksu + kaapeli joka menee välillä akku-startti-laturi.
Tutun crd patriotissa oli hapettunu jostain sieltä akun suunnilta alkoi pienistä ongelmista ja ei lopulta lähteny ollenkaan käyntiin.
Kaapeli oli lähes poikki vaikka näytti ehjältä ennen purkamista. Muistaakseni oli akun alla se vikapaikka.
Toinen mikä on tullut vastaan niin moottorin maadoitus. Tekee samaa ongelmaa ja tuntuu olevan säästön paikka autoissa. Joko hapettunu itse kaapeli tai sitten se kaapelin kiinnitys. Kerran yksi ducato hyytyi ihan lennosta kaupan parkkiin. Maadoitus oli kiinni yms ja kaikki näytti olevan kunnossa. Siellä oli vaan hapettumaa maadoituskaapelin alla. Tämä maadoituskaapeli on helppo testata sillä kun laitat akkukaapelin akun - navan ja moottorin rungon väliin.
+ kaapelin suhteen sama testaus pätee mutta hankalampaa laittaa se kaapelipihti sinne startin päähän ilman oikosulkuvaaraa.
KJ teki mulla kaikkee kuummaa vikakoodia ihan randomilla. Apu tähän oli uusi 16mm2 maakaapeli akun navasta laturin kiinnityspultin alle ja sitten samalla laitoin 10mm2 kaapelin välille akku-laturi ja näin siihen tuli looppi välille akku-startti-laturi-akku joka tuplasi sekä latauskaapelin ja starin kaapelin halkaisijan. Alkuperäistä moottorin maadoituskaapelia en ole vielä löytäny tuosta autosta.
Kummittelevat vikakoodit on nyt kadonnu ja lataus parempi sekä starttaa paljon iloisemmin kovillakin pakkasilla. koeajoa ollu ny sen 100tkm päivityksen jälkeen.
Tutun crd patriotissa oli hapettunu jostain sieltä akun suunnilta alkoi pienistä ongelmista ja ei lopulta lähteny ollenkaan käyntiin.
Kaapeli oli lähes poikki vaikka näytti ehjältä ennen purkamista. Muistaakseni oli akun alla se vikapaikka.
Toinen mikä on tullut vastaan niin moottorin maadoitus. Tekee samaa ongelmaa ja tuntuu olevan säästön paikka autoissa. Joko hapettunu itse kaapeli tai sitten se kaapelin kiinnitys. Kerran yksi ducato hyytyi ihan lennosta kaupan parkkiin. Maadoitus oli kiinni yms ja kaikki näytti olevan kunnossa. Siellä oli vaan hapettumaa maadoituskaapelin alla. Tämä maadoituskaapeli on helppo testata sillä kun laitat akkukaapelin akun - navan ja moottorin rungon väliin.
+ kaapelin suhteen sama testaus pätee mutta hankalampaa laittaa se kaapelipihti sinne startin päähän ilman oikosulkuvaaraa.
KJ teki mulla kaikkee kuummaa vikakoodia ihan randomilla. Apu tähän oli uusi 16mm2 maakaapeli akun navasta laturin kiinnityspultin alle ja sitten samalla laitoin 10mm2 kaapelin välille akku-laturi ja näin siihen tuli looppi välille akku-startti-laturi-akku joka tuplasi sekä latauskaapelin ja starin kaapelin halkaisijan. Alkuperäistä moottorin maadoituskaapelia en ole vielä löytäny tuosta autosta.
Kummittelevat vikakoodit on nyt kadonnu ja lataus parempi sekä starttaa paljon iloisemmin kovillakin pakkasilla. koeajoa ollu ny sen 100tkm päivityksen jälkeen.
kozel@ircnet
Re: Patriot mykistyi?
Jihuu,! Taas on patriootti kinoksia nielemässä. Kiitokset kaikille avustaneille, Jamantti , Kozel ja Sikli eritoten. Eli vikaa oli ecm, startti ja kaapeli. Nyt on sitten uusittu kaikki akkua myöden. Ja kylläpä jeeppi starttaa uljaasti.
Ecm korjaukseen löytyi apu In-tek Joensuusta. Loistava palvelu ja tietotaito.
Sähköt selvitteli Satuma Oy Hammaslahdesta. On pätevä ja avulias kaveri.
Näitä voipi suositella.
Ecm korjaukseen löytyi apu In-tek Joensuusta. Loistava palvelu ja tietotaito.
Sähköt selvitteli Satuma Oy Hammaslahdesta. On pätevä ja avulias kaveri.
Näitä voipi suositella.
Ex- Jeep Cherokee limited 4,0 1997.
Jeep Patriot 2,0crd 2008.
Jeep Patriot 2,0crd 2008.