Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
Keimo
Viestit: 215
Liittynyt: 29.01.2016. 17:51
Paikkakunta: Heinola

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Viesti Kirjoittaja Keimo » 08.02.2016. 12:42

Ai niitä on sellasia sekotusmallejakin, että on osa jalopuusomisteista mutta ei koko sarjaa..

Olihan mulla tossa kännyssä kuva siitä nappulan sisustasta. Eli se ohjaava resistanssi löytyy katkaisijan reunimmaisten pinnien väliltä.
Jeepitön Jeeppi-intoilija

GeneralJ
Site Admin
Viestit: 279
Liittynyt: 03.06.2015. 21:52
Paikkakunta: Lahti

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Viesti Kirjoittaja GeneralJ » 16.02.2016. 16:58

Eilen pimeässä tuskastuin sisävalaistuksen heikkoon valaisutehoon erityisesti tavaratilan osalta. Tänään kun sitten päivitin koko sisävalaistuksen Phillipsin 4000K:n ledeihin, niin huomasin että takaluukkuunhan voisi iskeä alaosaan sisäpuolelle jonkin tehokkaan valon erillisellä katkaisimella.

Koska aina pitää olla vähän jotain taktista, niin nyt täytyy jostain etsiä sellainen kahdella ledillä (punainen ja valkoinen) oleva uppoasennettava valaisin mikä toimisi on-off-on kytkimellä. Toiseen suuntaan saisi valkean valon päälle ja toiseen suuntaan sitten punaisen.

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 17.02.2016. 15:36

No mutta, täällähän on jollain kovasti mieltä lämmittävää rakentelua käynnissä. :)
GeneralJ kirjoitti: paljonko virtaa nuo CB-radiot yleensä haukkaa? Yritin googletella, mutta kovin vähän löytyi mitään mainintoja. Ei varmaankaan kannata ottaa virtoja siihen ryöstämällä jostain tupakansytyttimestä vaan suoraan akulta sulakkeella varustettuna?
Jos ihan laillisen tehoisen radion meinasit asentaa niin ei hurjasti. Radiopiireissä suosittelevat nimenomaan tuota suoraan akulta virran ottamista sähköhäiriöiltä välttymiseksi.
GeneralJ kirjoitti:CB-radion sijoituksen osalta on vähän probleemaa. WJ:ssä jälkiasennusradion kohdalle kyllä mahtuisi kaksi DIN-kokoista laitetta eli ylemmäksi vaikka CB ja alapuolelle itse cd-soitin. Tämä vain vaatii sovitepalan, jota en ole löytänyt mistään. Toisaalta nykyiset CB-radiot alkaa olla niin pieniä, että sen voi sjoittaa melkein mihin tahansa, mutta jotenkin en haluaisi pultata sitä esimerkiksi kojelaudan päälle.
Huomioithan että yleensä radion sisäänrakennettu kaiutin puskee ääntä koneen pohjasta. Eli jos upotat radion kojelautaan niin kaiutin on siellä jossain syvyyksissä - ei välttämättä kuulu kovin hyvin. Ellet toki valitse sellaista radiota missä on kaiutin etupaneelissa. Ja radion kokohan on kovasti riippuvainen siitä minkä valitset... :)

Siksi toisekseen, ihan hyvältä se siinä kojelaudan päälläkin näyttää. ;)

Kuva
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

GeneralJ
Site Admin
Viestit: 279
Liittynyt: 03.06.2015. 21:52
Paikkakunta: Lahti

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Viesti Kirjoittaja GeneralJ » 17.02.2016. 17:47

WJ:ssä jos radion heittää kojelaudan päälle, niin se ei ole edes näköesteenä vaan peittää lähinnä vain näkymää konepellille. Näytti olevan tarjontaa myös sellaisista, joihin saa erilliskaiuttimen tai toisena vaihtoehtona kaiutin olisi mikissä. Erilliskaiutin olisi parempi, sillä sen voisi asentaa ratin vasemmalle puolelle uppoasennuksena ...siellä kun kanssa on tilaa.

WJ on kyllä ihan ihme laitos kun tilaa näyttää riittävän joka puolella kun vähän verhoilua raottaa. Konehuone on sitten asia erikseen vaikka onhan sielläkin tilaa, mutta ei nyt niin hirveästi että esimerkiksi toiselle rele-sulakeboksille ja toiselle akulle tilaa helposti löytyisi.

GeneralJ
Site Admin
Viestit: 279
Liittynyt: 03.06.2015. 21:52
Paikkakunta: Lahti

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Viesti Kirjoittaja GeneralJ » 18.02.2016. 21:21

Tänään sain vähän mittailtua puskuria ja sitä miten sitä nyt trimmaisi kun nuo etukulmat vakiopuskurissa tulee aika alas ja lähelle rengasta. Etusumuvalot saa lähteä toistaiseksi pois, mutta johdot jätän jos jossain vaiheessa koko puskurin vaihtaa tai jälkiasennan jotkin erilaiset sumarit.

Milläs vehkeelle WJ:n muovipuskuria kannattaa alkaa pilkkomaan - puukkosaha, pistosaha, kulmahiomakone vai joku käsityökalu?

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 18.02.2016. 22:30

Pistosaha on hyvä riittävän karkealla terällä niin ei sula kiinni.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

GeneralJ
Site Admin
Viestit: 279
Liittynyt: 03.06.2015. 21:52
Paikkakunta: Lahti

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Viesti Kirjoittaja GeneralJ » 28.02.2016. 17:28

Hiihtoloma alkoi, joten nyt on pikkaisen aikaakin laittaa tuohon. Nähtävästi myös 10 000 km tuli omistuksessa täyteen ja aika tarkalleen 9kk, joten se olisi tuollaiset 13,3tkm vuodessa. Vähemmän metrejä kuin oletin, tosin koko syksy ja talvi ollut niin kiirettä ettei ole tuolla ehtinyt paljoa ajella.

Tarkoitus olisi ennen viikonlopun talvitreffejä leikellä etupuskuria, vaihtaa etu- ja takaperän öljyt ja samalla maalata niiden kannet sekä vaihtaa jarrunesteet, takajarrupalat ja etujarrujen liukuholkit ja jotain muutakin piti vielä tehdä mutten muista mitä ...toivottavasti ei ollut mitään tärkeätä mitä unohdin :mrgreen: Sähköjuttuja alan tekemään sitten kun on vähän kuivempaa.

GeneralJ
Site Admin
Viestit: 279
Liittynyt: 03.06.2015. 21:52
Paikkakunta: Lahti

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Viesti Kirjoittaja GeneralJ » 29.02.2016. 21:13

Tulipa tänään lapioitua parkkipaikkaa lumesta ja jäästä, että huomenna voisi jotain edes tehdä. Kiroan pakkasen...

Noh, samalla tuli kokeiltua miten nuo sakkelit (3,25t) istuu eteen ja taakse. Takana näyttää siltä kuin kuuluukin, tosin vetopisteen aukko on vähän nafti. Sakkelin tappi on +19mm ja aukko 20mm. Edessä sen sijaan WJ:n orkkisvetopiste eli tuollainen pyöreätä metallia oleva epäilyttävän heikon näköinen esitys yhdistettynä sakkeliin ei oikein toimi. Kyseessä ei taida olla vetopiste vaan sidontapiste kuljetuksia varten.

Kuva

Sakkeli mahtuu vain näin eli kierretään vasemmalta puolelta ja silloinkin painaa tapin pää puskuria. Tietysti toisin päinhän tuon voi laittaa eli tappi vetoliinaa päin, mutta eikös sen vetoliinan pitäisi olla juurikin tuossa pyöreähkössä päässä eikä tapissa kiinni vai onko sillä väliä?

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 29.02.2016. 22:07

Terve.
Eiköhän tuo lenkki ole tarkoitteu hoitamaan vetopisteen virkaa.
Koitappa pykälää pienmpää sakkelia ja U-sakkeli olisi aavistuksen kapeampin kuin tuo kuvassa oleva D-sakkeli.
Voipi käyttää kuinka päin paremmin sopii.
U-sakkelit pitävät paremmin muotonsa maksimi vedoissa kuin D-sakkelit.

Voit myös vetää tuosta lenkistä metsään lähtiessä valmiiksi läpi sopivan vetoliinan ja näin jää sakkeli pois kokonaan eikä tule niin helposti jälkiä puskuriinkaan. Vetolinaa ei tarvitse myöskään kaivella niin syvältä mudasta jos keula uppoaa.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

GeneralJ
Site Admin
Viestit: 279
Liittynyt: 03.06.2015. 21:52
Paikkakunta: Lahti

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Viesti Kirjoittaja GeneralJ » 02.03.2016. 15:09

Aloin vaihtamaan jarrunesteitä. Ensiksi sulattelin parkkipaikalta jäätä, jotta auto ei liukuisi kun tunkkaan sitä ylös. Pukit alle ja oikeanpuoleinen takarengas pois. Sitten selvisi, että Teveksen ilmausruuvi onkin tuumakokoinen eli rengas takaisin kiinni ja autolla työkalukauppaan. Löytyi oikea kiintoavain ja sitten takaisin parkkipaikalle, auto ylös, rengas pois ja aukaisemaan ilmausruuvia ...no ei s###tana aukea vaikka lämmittelen jne. Hylkään homman ja siirryn takajarrupalojen vaihtoon ...no voi piru, Teveksen irroittamiseen ei käykään 6mm, 8mm tai tuumakokoiset kuusiokoloavimet vaan tarvitsenkin 7mm kuusiokoloavaimen jota ei löydy työkalupakista eli nyt seuraavaksi kahvit juotuoani laitan taas renkaan kiinni, raahaan tunkin kerrostalon varastoon ja ajan jälleen työkalukauppaan. &%"½.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 02.03.2016. 16:31

GeneralJ kirjoitti:Aloin vaihtamaan jarrunesteitä. Ensiksi sulattelin parkkipaikalta jäätä, jotta auto ei liukuisi kun tunkkaan sitä ylös. Pukit alle ja oikeanpuoleinen takarengas pois. Sitten selvisi, että Teveksen ilmausruuvi onkin tuumakokoinen eli rengas takaisin kiinni ja autolla työkalukauppaan. Löytyi oikea kiintoavain ja sitten takaisin parkkipaikalle, auto ylös, rengas pois ja aukaisemaan ilmausruuvia ...no ei s###tana aukea vaikka lämmittelen jne. Hylkään homman ja siirryn takajarrupalojen vaihtoon ...no voi piru, Teveksen irroittamiseen ei käykään 6mm, 8mm tai tuumakokoiset kuusiokoloavimet vaan tarvitsenkin 7mm kuusiokoloavaimen jota ei löydy työkalupakista eli nyt seuraavaksi kahvit juotuoani laitan taas renkaan kiinni, raahaan tunkin kerrostalon varastoon ja ajan jälleen työkalukauppaan. &%"½.
Ens kerralla, ennenkuin teet mitään, soita ja kysy, mitä avaimia tarvitsen... :mrgreen: :mrgreen: Olisin voinu kertoa... Ilmausruuveja on sekä 10mm kannalla ja sitten on 3/8" kokoisia, ja satulat on yleisemmin kiinni käsittämättömällä 7mm kuusiokololla... Mutta ei aina, mullakin on näköjään takasatulaan sekä 7mm kuusiokololla että 6mm kuusiokololla olevia ohjuritappeja (just huomasin eron, kun tuohon Chrysleriin etsin yhtä uutta ohjuria)...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

pstj
Viestit: 69
Liittynyt: 28.09.2014. 23:01
Paikkakunta: Päijät-Häme
CONTACT:

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Viesti Kirjoittaja pstj » 02.03.2016. 21:00

GeneralJ kirjoitti:...ja ajan jälleen työkalukauppaan. &%"½.
Se hyvä puoli Jeepillä ajelussa on, että melko kattava työkaluvalikoima kertyy kuin itsestään :mrgreen:
Grand Cherokee WJ -99 4.7 Quadra Trac II
Ei se siitä.

GeneralJ
Site Admin
Viestit: 279
Liittynyt: 03.06.2015. 21:52
Paikkakunta: Lahti

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Viesti Kirjoittaja GeneralJ » 04.03.2016. 22:07

Lopulta löytyi kaikki tarvittavat työkalut ja sain jarrunesteet vaihdettua. Yksin tuon homman tekeminen onnistuu ihan helposti kunhan on kärsivällinen.

Kiintoavain ja letkun toinen pää ilmausruuviin kiinni, toinen pää letkusta pulloon ja letku sitten niin, että se lähtee ilmausruuvista ylöspäin jottei ilma letkua pitkin palaa vahingossakaan jarrusatulaan.

Kuva

Sen jälkeen vain konepellin alta jarrunesteen paisuntasäiliön korkki auki, auto käyntiin ja pari rauhallista polkaisua jarrupolkimesta. Sen jälkeen jarru pohjaan esimerkiksi kiilaamalla se lumilapion avulla.

Kuva

Tämän jälkeen kipitellään takaisin jarrusatulan luokse ilmausruuvia aukaisemaan. Kun jarrunesteen virtaus letkussa hidastuu, niin ilmausruuvi kiinni ja kipitetään takaisin kuskin paikalle ottamaan lapio kiilaamasta jarrupoljinta, pari rauhallista polkaisua ja sitten uudelleen lapio uudelleen painamaan jarrupolkimen pohjaan. Toistetetaan kunnes jarruneste tulee letkusta kirkkaana sekä välillä tarkistaen ettei jarrunesteen pinta paisuntasäiliöstä pääse putoamaan liiaksi.

Tuli muuten aluksi niin hyytynyttä ja mustaa jarrunestettä noista satuloista ulos, että cokispulloon laitettuna olisi mennyt täydestä limusta. Nyt on jarrutuntumakin vähän erilainen eikä sellainen juusto.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Viesti Kirjoittaja kozel » 05.03.2016. 21:06

Tuohon hommaanhan on sellaisia työkaluja kanssa jotka laitetaan jarrunestesäiliön korkin tilalle ja paineistaa jarrujärjestelmän. Tulee aika vaivattomasti nesteet ulos kun avaa ilmausruuvin.
kozel@ircnet

Avatar
Jorma
Viestit: 389
Liittynyt: 26.10.2008. 9:42
Paikkakunta: Oulu

Re: Overland meets Jeep WJ (4.7L Limited 2002)

Viesti Kirjoittaja Jorma » 07.03.2016. 17:47

Onko niitä kannellisiin säiliöihin sopiviakin? Olen nähnyt vain sellaisia jotka käy pyöreän "korkin" tilalle.
XJ--4.0 Renix--AW4--NP242

Kirjoita vastaus