IAC on vaihdettu uuteen (ihan brand new mutta ikävä kyllä standard-merkkinen), entinenkään ei ollut mitenkään karstainen.
Joskus pudottaa kierrokset melko pian alas ja joskus ei sitten millään, saa ajaa vaikka 10km eikä kierrokset tipu.
Todella "hauska" rytkäistä vaihde päälle.
No joskus taas pelaa montakin starttia ettei jää kierrokset päälle.
Normaalilla tyhjäkäynnillä voi joskus alkaa kesken kaiken nostamaan kierroksia.
Välillä taas tulee semmoisia jonkun pytyn pudotuksia eli tipahtelee kierrokset, tätä voi tapahtua korkeilla kierroksilla tai sitten normaalin tyhjäkäyntikierrosten aikaan, ehkä myös vedossa, kun joskus ylämäkeen pienellä vedolla tuntuu nykäisyjä.
Tulpat, tulpanjohdot ja jakajan kansi vaihdettu uusiin, ei vaikutusta.
Pakokaasutestissä normaalisti käydessä menee katsastusvaatimuksista läpi ja sitten röpeltäessä ei mene mutta eipä antanut testaaja dokumenttia, mikä siellä oli vialla, imuvuotoon taisi jotain viitata. Semmoisen totesin kyllä itsekin 5-pytyn kohdalta mutta toisaalta ei se imuvuoto kovin suuri ole, kun tiivisteet näyttäisi olevan imusarjan välissä paikallaan ja joskus kuitenkin käy normaalisti. Jos vettä kaataa kannen/imusarjan reunaan 5-pytyn kohdalle, niin lämpimänä se alkaa rötäämään. Kylmänä ei reagoi mihinkään.
Lämmöt mittarin mukaan 100°C yleensä, välillä meinaa tyhjäkäynnillä nostaa yli, varsinkin röpeltäessä. Nätisti käydessä taas ehkä viisarin verran alle. Ajossa pysyy sen viisarin leveyden 100°C merkin alle.
Vesipumppu, syyläri ja termostaatti vaihdettu uusiin, sama tilanne oli vanhoilla.
Nesteitä häviää pikkuhiljaa mutta onhan se paisarikin halki siitä yläpuolelta, paisarin alta on aina märkä, ei sotke nesteitä öljyyn.
Kyllähän tämä kone huohottaakin melko reippaasti vaikka 260tkm on mittarin mukaan ajettu.
Ai niin, onko iacin asennolla väliä? Tässä se vanha oli liitin alaspäin ja samanlailla laitoin uuden, tuossa vastahankitussa varaosaaraadossa iac on liitin ylöspäin. Ei luulisi toimintaan vaikuttavan asennon.
Varaosaraadon kone käy nätisi ja se ei nosta mittarin mukaan lämpöjä missään vaiheessa sinne 100:n, tosin mittarien toleranssit voi olla mitä vaan.
Ainut vaan, että siinä koneessa takapäästä kuuluu ihmeellistä rahinaa/räminää/kolinaa, toivon, että se on vetolevystä/turbiinista johtuvaa ja itse kone (226tkm) ajettu on alakerran laakereiltaan kunnossa.

Seuraavaksi tietysti pitäisi jo varmaan kysyä vinkit koneen vaihtoon ja mistä tuota konetta kärsii nostaa...
