Takaveto ZJ
Takaveto ZJ
Minulla on pihassa -97 Zj 4.0 koneella ja pelkällä takavedolla. Millaine harvinaisuus tämä mahtaa suomessa olla, onko tullut kellekään vaastaan ?
Re: Takaveto ZJ
En tiedä onko niitä virallisesti maahantuotu, mutta vahva veikkaus että ei ole. Muuttoauto/ tuontiauto melko varmasti. Esim. jenkeissä nuo on etenkin eteläisemmissä osavaltioissa varsin yleisiä. Sama pätee takaveto XJ:hin.. WK:takin on saanut takavetona ainakin Pohjois-Amerikassa, se ei ole ollut Euroopan tuontiohjelmassa ollenkaan.
Suomessa takavetojeepit on harvinaisia, ei niitä paljoa ole. Joku aika sitten oli nettiautossa yksi 3.7 WK Grand myynnissä takavetona.
Jos sinulla olisi '93 vuosimallin 5- vaihteinen bensa- manuaali kirkkaansinisenä, niin sitten se olisi jo oikeasti harvinainen ZJ ihan ylipäätään
Suomessa takavetojeepit on harvinaisia, ei niitä paljoa ole. Joku aika sitten oli nettiautossa yksi 3.7 WK Grand myynnissä takavetona.
Jos sinulla olisi '93 vuosimallin 5- vaihteinen bensa- manuaali kirkkaansinisenä, niin sitten se olisi jo oikeasti harvinainen ZJ ihan ylipäätään

Viimeksi muokannut 1 päivämäärä Timo L, muokattu yhteensä 18 kertaa
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Takaveto ZJ
On, sekä XJ, MJ, WJ, että ZJ, kaikkia 1-3 kappaletta taitaa olla, osaa tais olla enemmänkin...
Muuttoautoina USA:sta tai ruotsista harmaatuontina...
Muuttoautoina USA:sta tai ruotsista harmaatuontina...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Takaveto ZJ
Yhtään bensa-manuaali ZJ:tä en oo nähny, yksi KJ 3.7V6:sella ja manuaalilla oon nähny...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Takaveto ZJ
Jenkeissä olen itse nähnyt yhden, kun kurkin kadunvarressa rupisennäköisen ZJ:n sisälle. Ei niitä sielläkään paljoa ole, kaikki taisi olla '93 mallivuoden autoja, ja niitä tehtiin vain jokunen tuhat.JAMANT kirjoitti:Yhtään bensa-manuaali ZJ:tä en oo nähny, yksi KJ 3.7V6:sella ja manuaalilla oon nähny...
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Takaveto ZJ
Pikkasen houkuttais tehdä yksi manuaalivaihteinen ZJ!!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Takaveto ZJ
Eihän joku 5.2 tai 5.9 manuaali olisi yhtään hullumpiJAMANT kirjoitti:Pikkasen houkuttais tehdä yksi manuaalivaihteinen ZJ!!!


'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Takaveto ZJ
Tiedän kyllä että auto on muuttoauto Californiasta, ollut suomessa 10 vuotta.
Ihme kyllä,säilynyt ruosteettomana näin pitkään, vaikka ei oikeastaan minkäänlaista ruostesuojausta ole tehty.
Ihme kyllä,säilynyt ruosteettomana näin pitkään, vaikka ei oikeastaan minkäänlaista ruostesuojausta ole tehty.
-
- Viestit: 148
- Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
- Paikkakunta:
Re: Takaveto ZJ
Kaikki ns. Suomi autot on 4x4 eli ei ole ollut virallisella maahantuojalla valikoimassa. Jenkeissä pelkkä takaveto erittäin yleinen, WJtä oli yhteen aikaan eräässä kaupungissa jopa hankala löytää 4x4, takavetoisia oli kyllä pilvin pimein.
Liukkailla sun kannattaa varata painoa taakse, oma ZJ ei aikoinaan meinannu pysyä käsissä pelkällä takavedolla. Keulapainoinen ja tehoa kuitenkin melkolailla
Liukkailla sun kannattaa varata painoa taakse, oma ZJ ei aikoinaan meinannu pysyä käsissä pelkällä takavedolla. Keulapainoinen ja tehoa kuitenkin melkolailla
Re: Takaveto ZJ
USAn tehtaalta on tullut manuaaleja vain 4 litrasella koneella 1993-1994 ja takavetoiset myös vain kutoskoneella. Grazista taas ovat laittaneet dieselien perään manuaaleja pidempäänkin. Kasin perään swappeja ovat amerikassa tehneet paljon (en kyllä tajua miksiTimo L kirjoitti:Eihän joku 5.2 tai 5.9 manuaali olisi yhtään hullumpiJAMANT kirjoitti:Pikkasen houkuttais tehdä yksi manuaalivaihteinen ZJ!!!Tosin itse olen sen verran mukavuudenhaluinen, että automaatti on normi- ja metsäajossa houkuttelevampi

Jos harvinaisen haluaa niin 1993 alkupuolen malli AW4:lla?

Re: Takaveto ZJ
Juu, kuutosien perässä vain oli manuaaleja bensoissa. Mutta ne on nimenomaan ne harvinaisimmat. AW4 automaattejakaan tosin ei ole paljon, ja toisaalta olisi ollut parempi vaihtoehto kuin 42RE..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
- Paikkakunta: Petäjävesi
Re: Takaveto ZJ
En ymmärrä miksi hyvä jenkki pitäisi pilata manuaalilla..hitsaa kirjoitti:USAn tehtaalta on tullut manuaaleja vain 4 litrasella koneella 1993-1994 ja takavetoiset myös vain kutoskoneella. Grazista taas ovat laittaneet dieselien perään manuaaleja pidempäänkin. Kasin perään swappeja ovat amerikassa tehneet paljon (en kyllä tajua miksiTimo L kirjoitti:Eihän joku 5.2 tai 5.9 manuaali olisi yhtään hullumpiJAMANT kirjoitti:Pikkasen houkuttais tehdä yksi manuaalivaihteinen ZJ!!!Tosin itse olen sen verran mukavuudenhaluinen, että automaatti on normi- ja metsäajossa houkuttelevampi
), ei vissiin mitenkään mahdoton homma.
Jos harvinaisen haluaa niin 1993 alkupuolen malli AW4:lla?


No, jos siihen laittaisi jonkun kunnollisen manuaalin, eikä mitää ameriikan kuormurin lootaa.. Ehkä, VAHVA EHKÄ sitten.

Tuollanen -93 4.0+AW4:lla mulla oli aiemmin ja tykkäsin laatikosta paljon enemmän kuin toisessa samaan aikaan taloudessa vaikuttaneessa -94 4.0+RH42:sta..
AW4 oli jotenkin paljon luotettavamman oloinen käytökseltään.

Re: Takaveto ZJ
ZJ:ssä on kuutoskoneen perässä ollut aina sähköohjattu laatikko; '92 puolella tehdyiss' '93 mallivuoden autoissa AW4, ja sitä uudemmissa 42REGary Grand kirjoitti:Tuollanen -93 4.0+AW4:lla mulla oli aiemmin ja tykkäsin laatikosta paljon enemmän kuin toisessa samaan aikaan taloudessa vaikuttaneessa -94 4.0+RH42:sta..
AW4 oli jotenkin paljon luotettavamman oloinen käytökseltään.

Enpä minäkään ihan äkkiä manuaalia haluaisi, mutta jollain hyvin toimivalla & riittävän vahvalla japsilootalla V8- koneinen voisi olla aika vinkeä menemään

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 26.01.2009. 8:54
- Paikkakunta: Petäjävesi
Re: Takaveto ZJ
Totta!Timo L kirjoitti:ZJ:ssä on kuutoskoneen perässä ollut aina sähköohjattu laatikko; '92 puolella tehdyiss' '93 mallivuoden autoissa AW4, ja sitä uudemmissa 42REGary Grand kirjoitti:Tuollanen -93 4.0+AW4:lla mulla oli aiemmin ja tykkäsin laatikosta paljon enemmän kuin toisessa samaan aikaan taloudessa vaikuttaneessa -94 4.0+RH42:sta..
AW4 oli jotenkin paljon luotettavamman oloinen käytökseltään.
Enpä minäkään ihan äkkiä manuaalia haluaisi, mutta jollain hyvin toimivalla & riittävän vahvalla japsilootalla V8- koneinen voisi olla aika vinkeä menemään
RE:hän se taisikin olla -94:ssa kutosen perässä..

Ajatukset vaan pyöri tuon tallissa möllöttävän -95 5.2+RH46 paketin ympärillä..

Joka tapauksessa tykkäsin enemmän AW:sta, kuin kummastakaan noista Moparin omasta laatikosta.
Re: Takaveto ZJ
Ois se kivan näkönen vehje tuo v8 ja manuaali
https://www.youtube.com/watch?v=pc7MVMg-Yak

ZJ -96 4.0, Np242, panssarit, korotus
Suzuki Baleno 1.6
Suzuki Baleno 1.6