Helpoimmalla ja halvimmalla pääsee, kun töpseli irti ja ohitusvastus tilalle... Löytyy hyllystä töpseliin sopivaa liitintä vastuksella...Hunter kirjoitti:Timo L "Swirl ongelma on ihan tuttu juttu mersupiireissä, mutta on helppo vika korjata kunhan sen tekee ennenkuin iso ongelma tulee "
Eli käytännössä ottaen mitä pitäisi tehdä 3,0 swirl asialle? Ohjelmoida pois vai jotain muuta?
2.8 CRD
Re: 2.8 CRD
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: 2.8 CRD
No onko 3.6 sama kuin 3.7?JAMANT kirjoitti:Ei ole sama kone, ei edes lähelle!! Idea?? Ei näissä tehtaiden hommissa mitään ideaa ole, eikä logiikkaa....Jorma kirjoitti:Lisäänpä minäkin kysymyslistaan jos joku tietää: Onko Jeepin 3.7 ja 3.8 sama kone? Jos ei ole niin mikä idea on ollut tehdä kaksi erilaista samankokoista kuutosta? Vai onko 3.8 uudempi versio 3.7 'sta?
esim. https://www.blocket.se/stockholm/Jeep_w ... ca=1_8&w=3
Re: 2.8 CRD
Missä Jeepissä on 3.6??JiiPee kirjoitti:No onko 3.6 sama kuin 3.7?JAMANT kirjoitti:Ei ole sama kone, ei edes lähelle!! Idea?? Ei näissä tehtaiden hommissa mitään ideaa ole, eikä logiikkaa....Jorma kirjoitti:Lisäänpä minäkin kysymyslistaan jos joku tietää: Onko Jeepin 3.7 ja 3.8 sama kone? Jos ei ole niin mikä idea on ollut tehdä kaksi erilaista samankokoista kuutosta? Vai onko 3.8 uudempi versio 3.7 'sta?
esim. https://www.blocket.se/stockholm/Jeep_w ... ca=1_8&w=3
Ai noin uudessa!! Ei ole sama... 3.7 on OHC-kone, toi 3.6 on DOHC-kone!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: 2.8 CRD
Miten 2.8 CRD:ssä on kestäneet turbot? Millä kilometreillä mennyt vaihtoon?
-03 KJ 2.8CRD A
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22.12.2016. 17:35
- Paikkakunta: Konnevesi
Re: 2.8 CRD
Omalla ajettu 270 000 ja ei vielä ole mennyt... Tai tiedä jos aikaisemmin vaihettu joskus... Mutta en ole ainakaan ole mistään lukenut että olisi mitään ongelmaa turboissa... Toisin kuin vagilla
Jeep Cherokee 2.8CRD
Yeti chiptune Stage 1... eiku 2
Yeti chiptune Stage 1... eiku 2
Re: 2.8 CRD
Turbon kesto on paljon kiinni siitäkin miten sillä on ajettu.. muistettu jälkikäytöt sun muut yms..
kozel@ircnet
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 22.12.2016. 17:35
- Paikkakunta: Konnevesi
Re: 2.8 CRD
Jep, eli ihan rauhassa vähän aikaa käyttää ennenkuin lähtee ja sitten vähän aikaa käyttää ennenkuin sammuttaa.
En ainakaan omassa ole huomannut tuota niin pahaa karstoittumisongelmaakaan kui vagilaisissa vaikka automaatti ja suurin osa on tuota matka-ajoa sekä hitaasti metsäteitä.
Öljy on myös tärkeässä osassa. Eli ei kannata mitään halpispaskaa ja tuhkapöllyä käyttää
En ainakaan omassa ole huomannut tuota niin pahaa karstoittumisongelmaakaan kui vagilaisissa vaikka automaatti ja suurin osa on tuota matka-ajoa sekä hitaasti metsäteitä.
Öljy on myös tärkeässä osassa. Eli ei kannata mitään halpispaskaa ja tuhkapöllyä käyttää
Jeep Cherokee 2.8CRD
Yeti chiptune Stage 1... eiku 2
Yeti chiptune Stage 1... eiku 2
Re: 2.8 CRD
Miten lienee nuo etu- ja jälkikäteen käyttämiset turbon suojelemiseksi. Uskoisin, että jos kovalla käytöllä on, niin on hyvä antaa palautua ajon jälkeen, tai viimeisten kilometrien aikana. Mitä muut on mieltä? Muutama turboauto on ollut ja ihan normaalisti niillä olen ajellut.
"on tärkeää että auton moottoriöljy on lämmintä ennen kuin moottorista otetaan täysiä tehoja ulos." ja "kovassa käytössä ahdin saattaa kuumentua niin, että moottorin yhtäkkisen sammutuksen jälkeen sen laakereilla oleva öljy saattaa palaa kiinni." http://www.is.fi/autot/art-2000001227207.html
"on tärkeää että auton moottoriöljy on lämmintä ennen kuin moottorista otetaan täysiä tehoja ulos." ja "kovassa käytössä ahdin saattaa kuumentua niin, että moottorin yhtäkkisen sammutuksen jälkeen sen laakereilla oleva öljy saattaa palaa kiinni." http://www.is.fi/autot/art-2000001227207.html
Re: 2.8 CRD
Kaverilla on pajero missä sanotaan tyyppiviaksi turbo ja kansivikoja. Sillä on uudesta asti ollu se ja turbotimerin kanssa. Ajettu jotain 600tkm ihan käyttöautona ja ei oo kertaakaan konetta tarvinnu aukoa..bilbo4u kirjoitti:Miten lienee nuo etu- ja jälkikäteen käyttämiset turbon suojelemiseksi. Uskoisin, että jos kovalla käytöllä on, niin on hyvä antaa palautua ajon jälkeen, tai viimeisten kilometrien aikana. Mitä muut on mieltä? Muutama turboauto on ollut ja ihan normaalisti niillä olen ajellut.
"on tärkeää että auton moottoriöljy on lämmintä ennen kuin moottorista otetaan täysiä tehoja ulos." ja "kovassa käytössä ahdin saattaa kuumentua niin, että moottorin yhtäkkisen sammutuksen jälkeen sen laakereilla oleva öljy saattaa palaa kiinni." http://www.is.fi/autot/art-2000001227207.html
kozel@ircnet
Re: 2.8 CRD
Tässä ketjussa on puhuttu uusista moottorissa niin ostin Wranglerin 3.8 bensa. Katotaan mitä tuleman pitää!!
Re: 2.8 CRD
Hei
Sattumalta huomasin tämän vanhan topicin. Hieman kiinnostais tuollainen 4 ovinen Wrangler... riippuen vähän kumman auton tarpeen nyt sitten korvaisikin niin bensa tai dieseli... Jos ajattelis ensin bensaa, niin kuinka kulutuksen ja käyttöominaisuuksien suhteen 3.8 VS 3.6? 3.8 mallit alkais olla jo kohtuu hintaisia, mutta olisko käytössä kuitenkin 3.6 malli satsauksen arvoinen?
Sitten dieselinä. Tuo VM mersumiestä hirvittää... mutta olisko nämä uudemmat painokset kuitenki kelvollisia käyttöauton koneita? Mersun CDI dieseleillä ajaneena ne on ollut ainakin varsin luotettavia pelejä. Suuttimen pohjatiivisteitä olen rivi 5 koneeseen vaihdellut muutaman. Sillä rullasin jotain 340tkm. Nyt V6 ja vielä ei tekniikkapuolelle ole tarvinnut kajota ja mittarissa 230tkm. Näitä ennen oli 170CDI jolla päästelin ilman rnsimmäistäkään ongelmaa 350tkm...
G mersua mieli tekisi, mutta hinnat on niin pilvissä, että ei varmaan tässä elämässä. Wrangler kuitenkin mielyttäis silmää hyvinkin ja varmaan pärjäis samat mettäautotoet mitä nykyisellä KJ jeepilläkin...
Sattumalta huomasin tämän vanhan topicin. Hieman kiinnostais tuollainen 4 ovinen Wrangler... riippuen vähän kumman auton tarpeen nyt sitten korvaisikin niin bensa tai dieseli... Jos ajattelis ensin bensaa, niin kuinka kulutuksen ja käyttöominaisuuksien suhteen 3.8 VS 3.6? 3.8 mallit alkais olla jo kohtuu hintaisia, mutta olisko käytössä kuitenkin 3.6 malli satsauksen arvoinen?
Sitten dieselinä. Tuo VM mersumiestä hirvittää... mutta olisko nämä uudemmat painokset kuitenki kelvollisia käyttöauton koneita? Mersun CDI dieseleillä ajaneena ne on ollut ainakin varsin luotettavia pelejä. Suuttimen pohjatiivisteitä olen rivi 5 koneeseen vaihdellut muutaman. Sillä rullasin jotain 340tkm. Nyt V6 ja vielä ei tekniikkapuolelle ole tarvinnut kajota ja mittarissa 230tkm. Näitä ennen oli 170CDI jolla päästelin ilman rnsimmäistäkään ongelmaa 350tkm...
G mersua mieli tekisi, mutta hinnat on niin pilvissä, että ei varmaan tässä elämässä. Wrangler kuitenkin mielyttäis silmää hyvinkin ja varmaan pärjäis samat mettäautotoet mitä nykyisellä KJ jeepilläkin...
Pelkkiä Mersuja nyt...
Ex. KJ Cherokee 3,7
Ex. KJ Cherokee 3,7
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 09.01.2022. 12:33
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: 2.8 CRD
Päivää
Jeep Cherokee KK 2.8 CRD Limited 4x4, 147 kw.
Valmistusvuodet -07-11.
Tuossakin ilmeisesti VM moottori ??
Vuosimallin 2010 olis tarjolla, ajettu 130 tuhatta km, tosi siisti päällisinpuolin, tuskin on metsässä käynytkään ?
Mitähän tuosta pitäs osata tarkastella jos ostohousut laittas jalkaan ?
Jeep Cherokee KK 2.8 CRD Limited 4x4, 147 kw.
Valmistusvuodet -07-11.
Tuossakin ilmeisesti VM moottori ??
Vuosimallin 2010 olis tarjolla, ajettu 130 tuhatta km, tosi siisti päällisinpuolin, tuskin on metsässä käynytkään ?
Mitähän tuosta pitäs osata tarkastella jos ostohousut laittas jalkaan ?
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 09.01.2022. 12:33
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: 2.8 CRD
Tommonen.
https://www.youtube.com/watch?v=YbgxCubWuBk
Aika harvinainen taitaa suomessa olla.
VM kone siinä kuulemma on, 2.8 diesel ja vuosimalli onkin 2011.
Toi moottori arveluttaa ?
Onko kenelläkään mitään kokemusta ko. Jeepistä ?
https://www.youtube.com/watch?v=YbgxCubWuBk
Aika harvinainen taitaa suomessa olla.
VM kone siinä kuulemma on, 2.8 diesel ja vuosimalli onkin 2011.
Toi moottori arveluttaa ?
Onko kenelläkään mitään kokemusta ko. Jeepistä ?
Re: 2.8 CRD
Hyvä kone se on, sama kone kuin JK-Wranglerissä. Tai on niitä VM:llä paskempiakin koneita, kuten muillakin...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1