Compassin varoitusvalo-ongelmia
Compassin varoitusvalo-ongelmia
Compassissa palavat mittaritaulussa jatkuvasti ABS, 4WD, ESP/BAS. Mistä valojen palaminen johtuu ja miten ne saadaan pois. Olen putsannut ABS sensorit etupäästä - ei vaikutusta.
Re: Compassin varoitusvalo-ongelmia
Vikakoodejen luku selventänee asiaa ja kertonee vian paikan.
t. Ismo Ämmä
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: Compassin varoitusvalo-ongelmia
Lukulaite ei antanut näistä mitään vikakoodeja. Hauskoja nämä tietokonepelit! Eli hakuammuntaa sinne tänne eikä lopulta minnekään.
Re: Compassin varoitusvalo-ongelmia
No sitten ei vaan vikakoodinlukija tai käyttäjä osannut, jos valot palaa, siihen on syy...Siankarlo kirjoitti:Lukulaite ei antanut näistä mitään vikakoodeja. Hauskoja nämä tietokonepelit! Eli hakuammuntaa sinne tänne eikä lopulta minnekään.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Compassin varoitusvalo-ongelmia
Jep! Turhat sähkölaitteet aiheuttavat pelkkiä ongelmia. Esim. ABS ja ESP ovat täysin turhia, omasta mielestäni jopa ajoa vaarantavia, laitteita. Jos ja kun nuo aikaa, vaivaa ja varsinkin hermoja järsivät turhakeviat löytyvät, niin sen jälkeen lähtee tietokonelelu myyntiin ja alkaa OIKEAN auton metsästys, joissa tuollaisista suolentukoksista ei ole kuultukaan. Vanhoissa vara &%¤%&( paljon parempi!
Re: Compassin varoitusvalo-ongelmia
No sitä olen yrittänyt selittää, kun asiakkaat sanovat että pitäis vaihtaa uudempaan Jeeppiin, olen sanonut että ei, kun sun pitäis vaihtaa vanhempaan Jeeppiin....
Eilen jouduin opettelemaan, miten öljynvaihdon ilmoitus nollataan 2012 -mallin Grand Cherokeesta, aika montaa eri vaihtoehtoa tuli kokeiltua, ennenkuin oikea tapa löytyi, bensakoneisissa tehdään eri lailla kuin dieseleissä... Päivitin tiedon nettikauppaan huoltovälinollaus-sivulle, ei tarvitse enää opetella, sieltä lunttaamalla onnistuu ensikerralla kerralla... Halvatun sähköautot, niiden kanssa ei voi neuvotella, niillä on panttivanki....
Eilen jouduin opettelemaan, miten öljynvaihdon ilmoitus nollataan 2012 -mallin Grand Cherokeesta, aika montaa eri vaihtoehtoa tuli kokeiltua, ennenkuin oikea tapa löytyi, bensakoneisissa tehdään eri lailla kuin dieseleissä... Päivitin tiedon nettikauppaan huoltovälinollaus-sivulle, ei tarvitse enää opetella, sieltä lunttaamalla onnistuu ensikerralla kerralla... Halvatun sähköautot, niiden kanssa ei voi neuvotella, niillä on panttivanki....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Compassin varoitusvalo-ongelmia
Näinhän se on, onneksi kaikki muut autoni ovat ajalta ennen OBD:ta. Seuraavaksi katselen varmaan kuskin maton alta ne pinkit johdot ja jos ei selviä, niin sitten keskikonsoli irti, siellä pitäisi olla härpäke, joka on myös näistä vastuussa.
Re: Compassin varoitusvalo-ongelmia
Juu.. Se o vaan et saat katsella helposti vaikka koko järjestelmän läpi noin silmämääräisesti ja valot palaa siltikin vaikka vikaa ei löydy..
Patriotistakin pitää nolata koodikin jos moisen palanut poltin on keskuselektroniikkaan aiheuttanut niin veikkaan et compassistakin pitää vika korjata ja sitten koodit pois ennen kuin vikavalot saa pimeäksi.
Toinen mikä on niin veikkaan että oot koittanu koodit lukea näillä halpis OBD lukijoilla jotka lukee vaan moottorinohjauksesta koodit. Hyvin yleistä moinen. Autossa on kuitenkin useampi ohjainlaite ja ne koodit pitää päästä lukemaan siitä oikeasta modulista.
Patriotistakin pitää nolata koodikin jos moisen palanut poltin on keskuselektroniikkaan aiheuttanut niin veikkaan et compassistakin pitää vika korjata ja sitten koodit pois ennen kuin vikavalot saa pimeäksi.
Toinen mikä on niin veikkaan että oot koittanu koodit lukea näillä halpis OBD lukijoilla jotka lukee vaan moottorinohjauksesta koodit. Hyvin yleistä moinen. Autossa on kuitenkin useampi ohjainlaite ja ne koodit pitää päästä lukemaan siitä oikeasta modulista.
kozel@ircnet
Re: Compassin varoitusvalo-ongelmia
Tämä pätee jo ZJ:ssäkozel kirjoitti:Toinen mikä on niin veikkaan että oot koittanu koodit lukea näillä halpis OBD lukijoilla jotka lukee vaan moottorinohjauksesta koodit. Hyvin yleistä moinen. Autossa on kuitenkin useampi ohjainlaite ja ne koodit pitää päästä lukemaan siitä oikeasta modulista.


Se on todellakin ihan totta että peruslukijat ei yleensä osaa muuta kuin moottorinohjauksen koodit. Saattaa tunnistaa että älylaatikoita on tusina, mutta osaa lukea vain yhtä.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: Compassin varoitusvalo-ongelmia
Se johtuu eu-direktiivistä, joka määrää että millä tahansa vikakoodinlukijalla pitää pystyä lukemaan päästöihin vaikuttavat vikakoodit! Mutta kun ei aina edes ammatilaiset tajua, että joka hommaan on oma tietokoneensa ja jos pääset vain moottorinohjaukseen, niin se ei kerro kaikkia auton vikoja, vain moottorinohjauksen....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Compassin varoitusvalo-ongelmia
Joopa. Luetutin koodit ja takavasen hammaskehä on rikki ja jakovaihteisto? (mikä, missä se on) ylikuumentunut. Koodin lukija jeppe kysyi oliko autolla hinattu esim. tiilikuormia tms. Vastasin, että kyllä vain on ja jokunen peräkärryllinen hiekkaa ym. Tästäkö siis kilahdus johtuu? Eikö normaalimaasturin tulisi itkemättä tuollaisesta selvitä, vai onko nykymaasturitietokonelelujen idea vain se, että niillä ajellaan ääliön näköisenä rantabulevardeilla kovat kaulassa ja toiset housuissa eikä autoa voi käyttää siihen, mihin sen toivoisi, luulisi, olevan suunniteltu eli veturina?
Re: Compassin varoitusvalo-ongelmia
Pitäis kestää kuorman vetoa!!Siankarlo kirjoitti:Joopa. Luetutin koodit ja takavasen hammaskehä on rikki ja jakovaihteisto? (mikä, missä se on) ylikuumentunut. Koodin lukija jeppe kysyi oliko autolla hinattu esim. tiilikuormia tms. Vastasin, että kyllä vain on ja jokunen peräkärryllinen hiekkaa ym. Tästäkö siis kilahdus johtuu? Eikö normaalimaasturin tulisi itkemättä tuollaisesta selvitä, vai onko nykymaasturitietokonelelujen idea vain se, että niillä ajellaan ääliön näköisenä rantabulevardeilla kovat kaulassa ja toiset housuissa eikä autoa voi käyttää siihen, mihin sen toivoisi, luulisi, olevan suunniteltu eli veturina?
Takanavassa ei ole näkyvää hammaskehää, se on integroitu laakeriin, johon anturi kiinittyy klipsiin, tuossa uutta napaa: http://jamant.fi/fi/tuote/2471525-napa- ... p5105770ae .
Jakovaihteistovikaa?? Oliskos koodia antaa, ei siellä jakolaatikkossa ole mitään anturia, takaperässä on kytkentä, joka ottaa sähköisesti tarvittaessa takapään vetämään...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Compassin varoitusvalo-ongelmia
Ei antanut mitään koodeja, sanoi jakovaihteiston ylikuumentuneen ja kehotti vaihtamaan sinne öljyt sekä fiksamaan tuon tunnistinmötikän. Se sai kili-kili valot häviämään, mutta noin puolen kilometrin jälkeen oli taas mittaristo joulukuusena. Ymmärsinkö oikein; pyörannapamötikkä pitää sisällään myös uuden laakerin ja pyörimisnopeustunnistimen tai mikä lienee ja sillä vika korjaantuu, mutta jouluvalot pitää sitten vielä ERIKSEEN koodata pois? Mitä haittaa tuosta on, vaikka ei "korjaisikaan" koska lakru ymmärtääkseni lienee kunnossa, paitsi katsastaja tietysti ruiskauttaa tahattomat ja antaa hylsyn, jos k....n rapsutusvalot palavat. Niin, neliveto ilmeisesti on nyt jatkuvasti päällä?
Re: Compassin varoitusvalo-ongelmia
Mistäs se jeppe sitten näki että se on ylikuumentunu jos se ei siitä koodillakaan kertonu.?Luetutin koodit ja takavasen hammaskehä on rikki ja jakovaihteisto? (mikä, missä se on) ylikuumentunut.
Viskolla tms toimivat voi ihan menettää ominaisuuksia ja luistaa jos on öljynvaihto menny pitkäksi..
kozel@ircnet
Re: Compassin varoitusvalo-ongelmia
Pyörännapa sisältää koko laakerin ja studit ja sen "hammaskehän" (voi olla tuossa magneetti), itse ABS-anturi ei tule mukana, se kiinittyy mukanaolevaan klipsiin, joka saa anturin asettumaan oikeaan asentoon...Siankarlo kirjoitti:Ei antanut mitään koodeja, sanoi jakovaihteiston ylikuumentuneen ja kehotti vaihtamaan sinne öljyt sekä fiksamaan tuon tunnistinmötikän. Se sai kili-kili valot häviämään, mutta noin puolen kilometrin jälkeen oli taas mittaristo joulukuusena. Ymmärsinkö oikein; pyörannapamötikkä pitää sisällään myös uuden laakerin ja pyörimisnopeustunnistimen tai mikä lienee ja sillä vika korjaantuu, mutta jouluvalot pitää sitten vielä ERIKSEEN koodata pois? Mitä haittaa tuosta on, vaikka ei "korjaisikaan" koska lakru ymmärtääkseni lienee kunnossa, paitsi katsastaja tietysti ruiskauttaa tahattomat ja antaa hylsyn, jos k....n rapsutusvalot palavat. Niin, neliveto ilmeisesti on nyt jatkuvasti päällä?
Ei nollaannu, vaikka vaihtais osis, vaatii testerillä nollaamisen ja ei kai se haittaa että ajaa leimalle asti valo palaen, ei toisn ABS:t toimi, kun on koodi päällä ja haittaako se, riippuu olosuhteista jossa ajat

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1