3.0 crd tehot häviää
Re: 3.0 crd tehot häviää
Tuskin toimii ilman MAP:ia ollenkaan, kun menee vikatilaan. Ei nykyautoista voi ottaa mitään irti ja kokeilla että miten toimii, vikatilaan menee ja koodia pukkaa. Voi vain etsiä datasta tai vikakoodeista tai manuaalisesti mekaanista vikaa (eli ahtoletku halki tai irti) tai vaihtaa osia kunnes korjaantuu tai vika muuttuu...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: 3.0 crd tehot häviää
Okei. Pintakaasutellaan sitten toistaiseksi ja katotaan josko jossain välissä asia selviäisi. Ehkä eri testeri seuraava askel...
Re: 3.0 crd tehot häviää
Normiajossa toimii edelleen niin ettei huomaa...ripeät kiihdytykset jolloin alkaa nykiä esim ohituksissa. Eilen vedin taas venettä jolloin oireet tulevat helpommin. Eli kun taakkaa/kuormitusta enemmän niin tulee nykäys. Ajoin hiljaisuudessa jolloin kuulin kiihdytyksen aikana/samaan aikaan kuin alkoi nykiminen sihauksia, ehkä jotenkin kirskahtaen. Aivan kuin olisi dumppi... Eli mahtaako jossain olla ahtovuoto... Tekeekö vuoto tuollaiset terävät nykäykset vai olisiko silloin vain tehon häviäminen oirena?
Vaiko turbo?
Ajettu rapia 180tkm...
Kulutuslukemat käsittääkseni aika ok.
80 vajaa 8l
100 ajettaessa litran verran enemmän.
Keskikulutus matkapainotteisessa ajossa 9-10lt.
Vaiko turbo?
Ajettu rapia 180tkm...
Kulutuslukemat käsittääkseni aika ok.
80 vajaa 8l
100 ajettaessa litran verran enemmän.
Keskikulutus matkapainotteisessa ajossa 9-10lt.
Re: 3.0 crd tehot häviää
Toisen merkkisen Commonrail-dieselin parissa joskus tullut vietettyä aikaa, mutta ehkä nämä sopii myös Jeeppiin...
- Yleensä isolla vaihteella kiihdytettäessä ilmaantuvat nykimiset/tehon häviämiset johtuu ahtopaineiden "karkaamisesta" eli paineet yli sallitun ja ECU katkaisee/vähentää syötön määrää. Syynä esim. jumivat VNT-siivet tai niiden ohjaus.
- Ilmamäärämittarilla varustetuissa koneissa ahtovuodot ilmenee koneen "pehmeytenä" ja lopulta selkeästi näkyvänä savutuksena (mustaa). Tässä nämä uudemmat ehkä(?) osaa huomioida alhaisen MAP-arvon suhteessa korkeaan ILMI:n arvoon, jolloin savutusta ei ilmene?
- Dump valvea ei dieseleissä ole.
- Likainen MAP-anturi, painetieto ei täsmää koneeseen menevän ilman määrän kanssa.
- Temppuilevasta EGR:stä ei ole kokemuksia, kun omassa se oli kokonaan tulpattuna pois pelistä.
Toivottavasti näistä on jotain apua!
- Yleensä isolla vaihteella kiihdytettäessä ilmaantuvat nykimiset/tehon häviämiset johtuu ahtopaineiden "karkaamisesta" eli paineet yli sallitun ja ECU katkaisee/vähentää syötön määrää. Syynä esim. jumivat VNT-siivet tai niiden ohjaus.
- Ilmamäärämittarilla varustetuissa koneissa ahtovuodot ilmenee koneen "pehmeytenä" ja lopulta selkeästi näkyvänä savutuksena (mustaa). Tässä nämä uudemmat ehkä(?) osaa huomioida alhaisen MAP-arvon suhteessa korkeaan ILMI:n arvoon, jolloin savutusta ei ilmene?
- Dump valvea ei dieseleissä ole.
- Likainen MAP-anturi, painetieto ei täsmää koneeseen menevän ilman määrän kanssa.
- Temppuilevasta EGR:stä ei ole kokemuksia, kun omassa se oli kokonaan tulpattuna pois pelistä.
Toivottavasti näistä on jotain apua!
Kaikki maastoautot eivät ole Jeeppejä, eivätkä kaikki Jeepit ole maastoautoja...
Re: 3.0 crd tehot häviää
Siellä on ainakin neljä o-rengasta turbon ja imusarjan välissä (tai oikeastaan sen pisteen, mihin viimeinen ahtoletku kiinnittyy imuputkeen koneen edessä, sen imuputken ja varsinaisen imusarjan välissä on vielä kaksi o-rengasta) ja voishan se olla että sulla on joku niistä o-renkaista huonona ja vuotaa sihisemällä sieltä ja jossainkohtaa menee sen johdosta vikatilaan. Ja o-rengasvuotoa et kyllä konepeltiä avaamalla näe, se pitää etsiä...
Nimimerkillä: taas mesen koneen päällisiä purkava... (turbon lämmönvaihtimen o-renkaita vaihtelen)!!
Nimimerkillä: taas mesen koneen päällisiä purkava... (turbon lämmönvaihtimen o-renkaita vaihtelen)!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: 3.0 crd tehot häviää
Aikaa kulunut ja asiaa on funtsittu... Kun vika kuitenkin on ollut satunnainen eli ei päällä koko aikaa niin silloin on tuskin ns mekaaninen vika... Ei turbo tai ahtovuoto tai katti... Joku tunnistin tai anturi...? Ahtopaineen säädin joka kiinni turbossa tuntuu olevan usein syypää kun foorumeja lukee.
Mitähän kaikkia antureja ja tunnistimia löytyy jotka voivat kuvailemiani oireita aiheuttaa?
Mitähän kaikkia antureja ja tunnistimia löytyy jotka voivat kuvailemiani oireita aiheuttaa?
Re: 3.0 crd tehot häviää
Reissun jälkeen jeeppiä taas ihmetelty... Säätimen vipu ei liiku käynnistäessä,eikä kaasuttaessa. Ei kädellä kokeiltaessakaan.
Vikakoodit luettu boschilla...
2054 lin dataväylä, hehkutusaikaphjaus katkos
100 nokka-akselin asentoanturi väärä signaali
2398 ahtopaineen säätö säätöåoikkeama negatiivinen
1059 pakokaasun takaisinkierrätys maksimiarvo ylitetty
1974 ahtopainetunnostin toimintahäiriö
2029 hehkutulppa sylinteri 2 katkos
1033 ahtopaineen säätö oikosulku plusjännite
Olisko se painesäädin sit sökö vai voiko sen jumittamista aiheuttaa joku muu...?
Hellan valmistamia. Ilmeisesti tuolle garretin turbolle olemassa moneenkin autoon eri valmistenumerolla...? Mahtavatko mennä ristiin vai onko kranttu omasta numerostaan?
Vikakoodit luettu boschilla...
2054 lin dataväylä, hehkutusaikaphjaus katkos
100 nokka-akselin asentoanturi väärä signaali
2398 ahtopaineen säätö säätöåoikkeama negatiivinen
1059 pakokaasun takaisinkierrätys maksimiarvo ylitetty
1974 ahtopainetunnostin toimintahäiriö
2029 hehkutulppa sylinteri 2 katkos
1033 ahtopaineen säätö oikosulku plusjännite
Olisko se painesäädin sit sökö vai voiko sen jumittamista aiheuttaa joku muu...?
Hellan valmistamia. Ilmeisesti tuolle garretin turbolle olemassa moneenkin autoon eri valmistenumerolla...? Mahtavatko mennä ristiin vai onko kranttu omasta numerostaan?
Re: 3.0 crd tehot häviää
Vika löytyi ja korjattu.
Turbon sähköinen painesäädin irti ja auki. Siellä pari liitosta irronnut.
Oli muuten hankalassa paikassa alin pultti...
Samalla värkätty imuputken alle foliokuppi suojaamaan swirliä...
Jos näillä nyt hetki mentäisiin...
Turbon sähköinen painesäädin irti ja auki. Siellä pari liitosta irronnut.
Oli muuten hankalassa paikassa alin pultti...
Samalla värkätty imuputken alle foliokuppi suojaamaan swirliä...
Jos näillä nyt hetki mentäisiin...
-
- Viestit: 5
- Liittynyt: 24.11.2017. 16:50
- Paikkakunta: Kuopio
Re: 3.0 crd tehot häviää
Kaljatölkistä tulee parempi suojus.
Re: 3.0 crd tehot häviää
Hei!
Mulla on Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD vm. 2008. Autossa myös nykimistä kun painaa kaasua. Pintakaasulla menee ilman nykimistä kunnes menee vikatilaan ja auto voi sammua. Alkaa oireileen kun auto lämpenee noin vartin ajon jälkeen. Kylmänä toimii normaalisti ja lähtee hyvin käytiin.
Löysitkö nykimisongelmaan ratkaisua.
Mulla on Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD vm. 2008. Autossa myös nykimistä kun painaa kaasua. Pintakaasulla menee ilman nykimistä kunnes menee vikatilaan ja auto voi sammua. Alkaa oireileen kun auto lämpenee noin vartin ajon jälkeen. Kylmänä toimii normaalisti ja lähtee hyvin käytiin.
Löysitkö nykimisongelmaan ratkaisua.