TJ Wrangler "No Bus" sähköongelma.

Tänne asiaa ja kysymyksiä Jeepin sähköistä....
finjeep
Viestit: 15
Liittynyt: 09.07.2014. 21:20
Paikkakunta: Ireland

TJ Wrangler "No Bus" sähköongelma.

Viesti Kirjoittaja finjeep » 21.07.2017. 19:39

Hep.

Nyt tarvittaisiin apuja 2000 Sahara TJ Wranglerin sähkövikaan.

Akku OK.
Pyörittää starttia. Kierroslukumittari ei liiku.
Bensapumppu ei käynnisty.
Mittariston mitkään viisarit eivät liiku. Varoitusvalot kyllä syttyvät ja sammuvat testien jälkeen.
Palamaan jää "Check Engine" ja avaimen kuva ympyrässä, jossa viiva poikittain.
Kilometrimittariin tulee hetken päästä "No Bus".
Kokeiltu kahta OBD lukulaitetta. Molemmat ilmoittavat "connection error". No ei ihme, kun "No Bus".
Muut sähköt vaikuttaisivat olevan OK.

Mittariston liittimet todettu puhtaiksi.
Akku täynnä.
Sulakkeet todettu ehjiksi.
Bensapumpun rele todettu toimivaksi. ( vaihdettu päikseen torven releen kanssa )
ECM:n liittimet ( boxi akun takana ) todettu puhtaiksi.
Jne.

Onko ECM kärvähtänyt ?
Toisaalta mittariston valotestit menevät läpi. ( Airbag, jne )
Mitähän tässä voisi vielä kokeilla ?


Kiitokset vinkeistä jo näin etukäteen :)

Tuukka

MSiekkinen
Viestit: 106
Liittynyt: 22.12.2016. 17:35
Paikkakunta: Konnevesi

Re: TJ Wrangler "No Bus" sähköongelma.

Viesti Kirjoittaja MSiekkinen » 22.07.2017. 13:48

http://www.jeepforum.com/forum/f11/no-b ... cs/1086227

Näyttää olevan eri tapoja hoitaa homma... Esim nyrkinisku dashboardii ym... Kannattaa lukaista läpi tuosta linkistä.

TPS kanssa voi aiheuttaa.
Jeep Cherokee 2.8CRD

Yeti chiptune Stage 1... eiku 2 :lol:

finjeep
Viestit: 15
Liittynyt: 09.07.2014. 21:20
Paikkakunta: Ireland

Re: TJ Wrangler "No Bus" sähköongelma. Korjattu !

Viesti Kirjoittaja finjeep » 22.07.2017. 16:03

Kiitos vinkistä ja linkistä !

Google näytti jälleen kyntensä :D
Seuraavaa selvisi...

Mikäli mittaristo on "pimeä" ja "No Bus" mutta auto toimii muutoin, on vika yleensä mittariston liittimessä.
Tämä on yleinen vika.
Mikäli auto taasen ei käynnisty ja mittaristo on pimeänä sekä "No Bus", on vika yleensä jossain 5v anturissa.
( TPM, CPS, jne...) Minkä tahansa 5v anturin ollessa "oikarissa", estää se ECM:n käynnistymisen, jolloin
kytkettäessä virrat, mittarit pysyvät paikoillaan, OBD ei toimi ( No Bus ), bensapumppu ei anna primeria jne jne. Siis pyörittää, mutta ei starttaa.

Kannattaakin siis aloittaa vian etsintä irrottamalla liitin kerrallaan 5v antureista ja aina välissä käymällä katsomassa, josko viisarit heilahtaisivat virtoja kytkettäessä.
Yleisin anturi, joka kyseisen ongelman aiheuttaa, on kuskin puolella, moottorin takana oleva CPS, kampiakselin asentotunnistin.
Siispä...
Irrotin kyseisen liittimen ja Vuola, ECM heräsi henkiin. Bensapumppu antoi primerin ja mittarit alkoivat toimia :D
Joku suositteli hankkimaan alkuperäisen anturin. Aftermarket tuotteissa kuulemma luvattoman paljon ongelmia.

Että tämmöstä tällä kertaa.

Hauskaa Jeeppeilyä kaikille.
Tuukka

MSiekkinen
Viestit: 106
Liittynyt: 22.12.2016. 17:35
Paikkakunta: Konnevesi

Re: TJ Wrangler "No Bus" sähköongelma.

Viesti Kirjoittaja MSiekkinen » 22.07.2017. 18:32

Hyvä että vika löytyi ja jeeppeily pääsee taas vauhtiin. :D
Jeep Cherokee 2.8CRD

Yeti chiptune Stage 1... eiku 2 :lol:

Kirjoita vastaus