Mikähän pommi autosta tulee jos ei vaihda bensaletkuja yms. taitaa tulla kalliiksi..?
eFlexFuel
Re: eFlexFuel
Siinä videolla kyseenalaistettiin "bensalinjojen" kestävyys...?
Mikähän pommi autosta tulee jos ei vaihda bensaletkuja yms. taitaa tulla kalliiksi..?
Mikähän pommi autosta tulee jos ei vaihda bensaletkuja yms. taitaa tulla kalliiksi..?
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: eFlexFuel
Kannattaa ottaa huomioon että muutostukea maksetaan budjetin puitteissa. Voi monelta jäädä tuet saamatta.
Re: eFlexFuel
-Tuli käväistyä siellä automessuilla isolla kirkolla,komea oli Jeeppi osasto.Mielenkiinnon varasti kuitenkin Eflexfuelin osasto nyt alkaa tehdä mieli tuota sarjaa kun vielä valtionkin saa tukemaan.
Siellä ei paikanpäällä selvinnyt sopiiko ZJ 5.2, sähköpostiin oli tullut vahvistus että sopii,kertokaahan nyt oliko se toimiva ratkaisu vai joko kaikki autot on myyty eteenpäin tai romutettu joka niitä on asentanut.
Siellä ei paikanpäällä selvinnyt sopiiko ZJ 5.2, sähköpostiin oli tullut vahvistus että sopii,kertokaahan nyt oliko se toimiva ratkaisu vai joko kaikki autot on myyty eteenpäin tai romutettu joka niitä on asentanut.
Re: eFlexFuel
Paljonkos toi eflexfuel- sarja maksaa kasikoneeseen?
Tuli vain mieleen, kun tuolla jenkkilän puolella on tehty e85 muutoksia moottorinohjaussofta päivittämällä ja isommat suuttimet koneeseen. Ja ne siis on sitten ihan oikeasti ohjelmoituja softia, eikä mitään ns. huijausbokseja niinkuin tuollainen eflexfuelin sarja on. Vaikka tuo sarja toimisikin, niin siinä ei silti tehdä auton omalle moottorinohjaussoftalle mitään -> se ei silloin todellakaan ole mikään optimoitu ratkaisu hommaan.
Lisäksi jos suuttimia ei vaihdeta isompaan, niin ihan 100% fakta on että se viinan pienempi energiasisältö tekee sen että suuttimet saa olla auki melkolailla paljon. Suuttimet on suunniteltu tietylle optimaaliselle duty cycle alueelle. Se vaan ei ole ihan oikea ratkaisu että jos lientä tarvitaan koneelle koko ajan viinalla reilusti enemmän vs. bensa, niin kasvatetaan vaan syötön pulssinleveyttä että toivottavasti saadaan tarpeeksi ainetta. Ei toimi suuttimet oikein, ja voi pidemmän päälle jopa heikentää kestävyyttä. Tietysti voi nostaa bensapainetta jos vaan pumpun tuotto riittää, mutta sekään ei onnistu sen enempää PCM:n ohjelmoinnilla kuin huijausboksilla.
Tuli vain mieleen, kun tuolla jenkkilän puolella on tehty e85 muutoksia moottorinohjaussofta päivittämällä ja isommat suuttimet koneeseen. Ja ne siis on sitten ihan oikeasti ohjelmoituja softia, eikä mitään ns. huijausbokseja niinkuin tuollainen eflexfuelin sarja on. Vaikka tuo sarja toimisikin, niin siinä ei silti tehdä auton omalle moottorinohjaussoftalle mitään -> se ei silloin todellakaan ole mikään optimoitu ratkaisu hommaan.
Lisäksi jos suuttimia ei vaihdeta isompaan, niin ihan 100% fakta on että se viinan pienempi energiasisältö tekee sen että suuttimet saa olla auki melkolailla paljon. Suuttimet on suunniteltu tietylle optimaaliselle duty cycle alueelle. Se vaan ei ole ihan oikea ratkaisu että jos lientä tarvitaan koneelle koko ajan viinalla reilusti enemmän vs. bensa, niin kasvatetaan vaan syötön pulssinleveyttä että toivottavasti saadaan tarpeeksi ainetta. Ei toimi suuttimet oikein, ja voi pidemmän päälle jopa heikentää kestävyyttä. Tietysti voi nostaa bensapainetta jos vaan pumpun tuotto riittää, mutta sekään ei onnistu sen enempää PCM:n ohjelmoinnilla kuin huijausboksilla.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: eFlexFuel
Ostin just omaan Jeep Libertyyn ton boxin ja kansipahvi meni jo ennen kuin kerkesin sen asentamaan? Säikähtiköhän? 
No nyt joutuu ensin kansipahvin vaihtamaan ennen kuin pääsee tuo asentamaan ja siihen voi mennä tovi.
t. Ismo Ämmä
No nyt joutuu ensin kansipahvin vaihtamaan ennen kuin pääsee tuo asentamaan ja siihen voi mennä tovi.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: eFlexFuel
Pyyntihän n.350 € mutta omilla alennuksilla meni alle kolmen reilusti .Saas nähdä koska tulee maksettukin jo on tais tulla pieni piikki kysyntään messujen ansiosta kun toimitusaika voi venyä.
Nyt vaan valtion paperia täyttämään että saa sen 200 tulee pksi maksuun aika kivasti ellei sitten porsi koko kone.
Nyt vaan valtion paperia täyttämään että saa sen 200 tulee pksi maksuun aika kivasti ellei sitten porsi koko kone.
-
Ralusa2006
- Viestit: 148
- Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
- Paikkakunta:
Re: eFlexFuel
Mihin malliin (ZJ/WJ)? Ei sulla linkkiä olisi? Kiinnostaisi kanssa tuo modaus mutta ihan periaatteessa mietityttää että onko nuo ulkoiset boxit kovin optimaalisia. Ei vaan taida saada valtion piikkiin noita virityssoftia...Timo L kirjoitti:Paljonkos toi eflexfuel- sarja maksaa kasikoneeseen?
Tuli vain mieleen, kun tuolla jenkkilän puolella on tehty e85 muutoksia moottorinohjaussofta päivittämällä ja isommat suuttimet koneeseen. Ja ne siis on sitten ihan oikeasti ohjelmoituja softia, eikä mitään ns. huijausbokseja niinkuin tuollainen eflexfuelin sarja on. Vaikka tuo sarja toimisikin, niin siinä ei silti tehdä auton omalle moottorinohjaussoftalle mitään -> se ei silloin todellakaan ole mikään optimoitu ratkaisu hommaan.
.
Re: eFlexFuel
Linkkejä oli tuolla alkupäässä.
https://holvi.com/shop/FuelFlexFinland/
Tossa vielä joku tutkimus asian tiimoilta.
https://www.mtk.fi/jasenyys/jasenedut/e ... rjattu.pdf
t. Ismo Ämmä
https://holvi.com/shop/FuelFlexFinland/
Tossa vielä joku tutkimus asian tiimoilta.
https://www.mtk.fi/jasenyys/jasenedut/e ... rjattu.pdf
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: eFlexFuel
Nojuu, tuo selvittikin vähän paremmin kun luki tuon MTK:n tutkimuksen ja selvityksen asiasta.
Teoriassa siis ihan toimiva systeemi, kunhan seuraa esim. sen Android- soveluksen avulla että duty cycle ei nouse liian korkeaksi. Jos nousee, niin sitten isommat suuttimet tilalle. Isommissa suuttimissa taasen on sitten se puoli, että ne ei pysty pelkällä bensalla ajaessa pitämään suutinta välttämättä riittävän lyhyen aikaa auki, eli ongelmaksi voi vastaavasti tulla se että tyhjäkäynnillä bensaa palaa liikaa ja päästöjä tulee enemmän. Noh, Jeeppeihin on saatavilla aika läjä suuttimia erilaisilla tuotoilla joten siinä mielessä ei pitäisi olla ongelmaa.
Ei ole mitään linkkiä e85- softamuutoksille, koska jos ne tehdään hyvin niin se tehdään autokohtaisesti ohjelmoijan toimesta. Tarttee sen ohjelmointilaitteen ja laajakaistalambdan että saa tehtyä dataloggauksen ajotilanteista, joiden mukaan softa kirjoitetaan ja muutetaan. Suomessa tuntuu olevan &%¤%&( huonosti osaamista Jeeppien/ Dodgen JTEC ja JTEC+ boksien ohjelmointeihin, kun taas Chevyn bokseja tehdään vähän joka kyläpajassa ja autotallissa. Ei niitä (oikeasti hyviä) JTEC/..+ ohjelmoijia tosin ole jenkeissäkään montaa.
Custom- softa ohjelmointilaitteineen ja laajakaistalambdoineen yms. maksaa ~700-800€, että eihän se ihan halpaa lystiä ole.
Teoriassa siis ihan toimiva systeemi, kunhan seuraa esim. sen Android- soveluksen avulla että duty cycle ei nouse liian korkeaksi. Jos nousee, niin sitten isommat suuttimet tilalle. Isommissa suuttimissa taasen on sitten se puoli, että ne ei pysty pelkällä bensalla ajaessa pitämään suutinta välttämättä riittävän lyhyen aikaa auki, eli ongelmaksi voi vastaavasti tulla se että tyhjäkäynnillä bensaa palaa liikaa ja päästöjä tulee enemmän. Noh, Jeeppeihin on saatavilla aika läjä suuttimia erilaisilla tuotoilla joten siinä mielessä ei pitäisi olla ongelmaa.
Ei ole mitään linkkiä e85- softamuutoksille, koska jos ne tehdään hyvin niin se tehdään autokohtaisesti ohjelmoijan toimesta. Tarttee sen ohjelmointilaitteen ja laajakaistalambdan että saa tehtyä dataloggauksen ajotilanteista, joiden mukaan softa kirjoitetaan ja muutetaan. Suomessa tuntuu olevan &%¤%&( huonosti osaamista Jeeppien/ Dodgen JTEC ja JTEC+ boksien ohjelmointeihin, kun taas Chevyn bokseja tehdään vähän joka kyläpajassa ja autotallissa. Ei niitä (oikeasti hyviä) JTEC/..+ ohjelmoijia tosin ole jenkeissäkään montaa.
Custom- softa ohjelmointilaitteineen ja laajakaistalambdoineen yms. maksaa ~700-800€, että eihän se ihan halpaa lystiä ole.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
Ralusa2006
- Viestit: 148
- Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
- Paikkakunta:
Re: eFlexFuel
Ok. Tarttee ruveta harkitsemaan tuota flexfuel sydeemiä, ei niinkään ympäristön vuoksi vaan ihan kustannussyistä.
Tuo ohjelmointivahtoehto lienee sen verran pitkä projekti oppimiskäyrineen ettei ainakaan itsellä aika ja into riitä. Ja tuskin sillä verovähennnyksiä ois saanut kuitenkaan.
Tuo ohjelmointivahtoehto lienee sen verran pitkä projekti oppimiskäyrineen ettei ainakaan itsellä aika ja into riitä. Ja tuskin sillä verovähennnyksiä ois saanut kuitenkaan.
Re: eFlexFuel
Terve, flexfuel auojen todellisia kulutuksia pääsee vertaamaan USA.n ympäristönsuojeluministeriön sivustolta fueleconomy piste gov. Sivujen käytöstä vielä, että "personilize" kohdasta voit muuttaa litraa/100 km käyttöösi.
Kun haet vaikkapa Alko-Chryslerin kulut, niin voit ottaa viereen "compare side by side" bensiini-Chryslerin kulutuksen. Sitten laskimella toteamaan homman taloudellinen puoli. Järki tulee hommaan ainakin vähemmän fossiilisen poltosta, vaikka hiilidioksidipäästöt lisääntyvät noin 30% heikompitehoisen polttoaineen takia.
Itselläni on luotettava VM-diesel-Jeeppi nykyisin, mutta takana on 59 kokeilua muilla merkeillä ja voimanlähteillä. Suosittelen hyvää raktorikauppakassia etsivälle omaa Cherokee pakua.
Kun haet vaikkapa Alko-Chryslerin kulut, niin voit ottaa viereen "compare side by side" bensiini-Chryslerin kulutuksen. Sitten laskimella toteamaan homman taloudellinen puoli. Järki tulee hommaan ainakin vähemmän fossiilisen poltosta, vaikka hiilidioksidipäästöt lisääntyvät noin 30% heikompitehoisen polttoaineen takia.
Itselläni on luotettava VM-diesel-Jeeppi nykyisin, mutta takana on 59 kokeilua muilla merkeillä ja voimanlähteillä. Suosittelen hyvää raktorikauppakassia etsivälle omaa Cherokee pakua.
Jeep on aito jeeppi.
Re: eFlexFuel
Viinabensan co2 päästöt menis joka tapauksessa ilmakehään eli ovat ns hiilineutraaleja.Tracker kirjoitti:Järki tulee hommaan ainakin vähemmän fossiilisen poltosta, vaikka hiilidioksidipäästöt lisääntyvät noin 30% heikompitehoisen polttoaineen takia.
Re: eFlexFuel
No niin empä päässyt etanolia tankkaamaan ,sarja tuli ja kytketty kiinni ongelmia oli eniten pa.linjaan kytkettävän etanolanturin kytkentäpaikassa siihen ainoaan sopivaan lähes virranjakajan päälle sen sain asennettua kunhan vaan hommasin sopivat 8mm liittimet sarjan mukana tuli 10mm jotka ei v8 linjaan sopineet .Aika hyvin siihen sen kyllä sain kiinni lopuksi .Seuraavaksi rosvoliittimet suuttimiin ja koekäyttö .
Heti korvaan kuuli että ei käy tasaisesti ,chek valo syttyi ja obd lukija näyttää suutinlinjan avoin eli yksi linja pimeenä,kokeilin vaihtaa toiseen suuttimeen ja vika vaan siirtyi siihen.
Saas nyt nähdä mitä tulee kommenttia kun laitoin mailia valmistajalle olisko laitteessa vika vai eikö vaan sovi.
Helppohan se oli palauttaa normaaliksi liittimet takaisin eikä vikavalo enää syttynyt ....Harmittaa kyllä
Heti korvaan kuuli että ei käy tasaisesti ,chek valo syttyi ja obd lukija näyttää suutinlinjan avoin eli yksi linja pimeenä,kokeilin vaihtaa toiseen suuttimeen ja vika vaan siirtyi siihen.
Saas nyt nähdä mitä tulee kommenttia kun laitoin mailia valmistajalle olisko laitteessa vika vai eikö vaan sovi.
Helppohan se oli palauttaa normaaliksi liittimet takaisin eikä vikavalo enää syttynyt ....Harmittaa kyllä
Re: eFlexFuel
Mihin Jeep malliin yritit sovittaa systeemiä...?jeepsaab kirjoitti:No niin empä päässyt etanolia tankkaamaan ,sarja tuli ja kytketty kiinni ongelmia oli eniten pa.linjaan kytkettävän etanolanturin kytkentäpaikassa siihen ainoaan sopivaan lähes virranjakajan päälle sen sain asennettua kunhan vaan hommasin sopivat 8mm liittimet sarjan mukana tuli 10mm jotka ei v8 linjaan sopineet .Aika hyvin siihen sen kyllä sain kiinni lopuksi .Seuraavaksi rosvoliittimet suuttimiin ja koekäyttö .
Heti korvaan kuuli että ei käy tasaisesti ,chek valo syttyi ja obd lukija näyttää suutinlinjan avoin eli yksi linja pimeenä,kokeilin vaihtaa toiseen suuttimeen ja vika vaan siirtyi siihen.
Saas nyt nähdä mitä tulee kommenttia kun laitoin mailia valmistajalle olisko laitteessa vika vai eikö vaan sovi.
Helppohan se oli palauttaa normaaliksi liittimet takaisin eikä vikavalo enää syttynyt ....Harmittaa kyllä
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: eFlexFuel
Tuohon 5,2 grandi -96 katotaan nyt mitä eflexfuelin miehet vastaa ei vaan taida postejaan lukea vko.loppuisin.
