
Tämän sekä kaikkien muidenkin napojen uudelleenjuottamisen jäljiltä vilkut taas loimotti niin kuin kuuluukin. Jokohan rele alkais tottelemaan vai noinko sieltä taas kohta laukeaa joku juotos tai komponentti...
Kun nyt sitten sen flektinkin kanssa oli ongelmaa, niin päätin kaivaa esille jo aikaa sitten ostetut läpät ja heivata nekin paikalleen. Hanskaslokeron tiputus alas, ja sehän tippuu alas roikkumaan kun sieltä hanskashudlarin yläreunasta kaivaa tän näköiset kumitötsät veks jotka lähtee suoraan alaspäin vetämällä pois mestoilta:

Seuraavaks sitten läppien "left" puolen moottori veks joka on kiinni kahdella ristipääruuvilla kuten kuvasta näkyy:

Lämppärin kotelon puukotukseen tuumasin käyttää "hot knifeä" jotta purua ei syntyisi. Kävi multitoolillakin jynskyttäminen mielessä, mutta se puru, joten releen kolvaamiseen käytettyyn kamppeeseen leikkuuterä kiinni:

Sit tostanoin läppämoottorin takaa tolleennoinniin ja semmottist, noin keskellä tulevaa luukkun alareunassa sijaitseva metalliklipsikin on poistettu :

Kun luukku oli veistelty irti, niin yläreunasta taittoa apparin penkkiä päin ja sitten tuon palasen pääseekin nostamaan ylöspäin pois paikaltaan:

Ja kas meillä on holetsekki ekan läpän puikotusta varten:

Läppä lähtee pois jahka pihdeillä nyppää tuon valkoisen sovitteen ensi pois itseensä päin vetämällä, ja sen jälkeen läpän voi nostaa pois poterostaan.
Jos taaimmaisen läpän akseli on ehjä, niin sitä ei kannata alkaa murjomaan tai vääntämään pois paikaltaan koska silloin läppämoottorista tuleva akseli/sovite saattaa katketa ja sitten tulee äiti käteen. The Blen Dor Shopin korjaussatsissa tuli mukana hauenleuoilla ja painonapilla varustettu piuha, joten maakaapeli irti akusta ja kyseinen painonappi siihen akkunavan ja akkukengän väliin, sitten autoon sytytysvirrat päälle ja korjaussatsin painonapista maat ns tulille. Jahka läppä on kuvanmukaisessa asennossa ja lämppärikotelon keskiseinään on veistetty vastaavan oloinen reikä kuin kuvassa, niin läpän pääsee vetämään itseensä päin pois paikalta murjomatta läppämoottorilta tulevaa natsaa:

Tässäpä tuo taaimmainen läppä korjaussatsista, ja tokassa kuvassa näkyy vaste johonka se läppämosan natsakin tulee:


Tässä vielä kuva ilman vanhaa läppää, ja tuonne siis sujautetaan tuo yllä oleva läppä mestoille:

Ulompi läppä istuukin sitten yhteen sen taaimmaisen kanssa, ja tässä ulommassa on reiät läppämoottoriin tulevaa sovitetta varten:

Jahka läppä on paikoillaan, niin sovitteen piikkien reiät näkyy siitä reiästä josta orkkis läpän sovite nyppästiin pihdeillä pois:

Korjaussatsin sovite näyttää tältä:

Se painetaan paikalleen niin, että sivulle sojoittava stoppari on samoilla hoodeilla kuin valkoisen orkkis sovitteenkin stoppari (mikäli se nyt sattuu jäljellä olemaan):

Tässä kohtaa linttasin moottorin kiinni ja kattelin että molemmat läpät liikkuin niin kuin pitääkin:


Jahka totesin että homma rokkaa, niin sulattelin ulommaisen asennusluukun paikalleen. Väliseinämää ei internetsin mukaan tartte taikinoida paikalleen, enkä mäkään ihan heti keksi että mitenkä järjestelmä olisi merkittävästi huonompi ilman sitä. Tässä siis luukku sulateltuna kiinni, ei ole nätti eikä hermeettisesti suljettu mutta on kiinni:

Hermetiikka ja erotiikka ja ties mikä tuli sitten MS Polymeerimassan muodossa kun sellasta sattui olemaan näpäkästi ruutassa ladattuna:

Ei edelleenkään nätti, mutta ei varmasti vuoda.
Tämän session viimeinen etappi keskittyikin sitten kiertoilma läpän smyygailuun, jokuhan tällaisen un-circulatory patentin oli jo tehnyt eli läpän akseli itsessään tullut tiensä päähän jo joskus aiemmin:

Takaa paljastui tämmönen näky:

Joka puolestaan antoi olettaam että läppä on tippunut alas kokonaan ja makoilee flektin moottorin päällä ja siksi ei nyt sitten pasaatituulet enää puhaltaneet suuren serokeesin kabiinissa. Lämppärin mottihan lähtee kliffasti irti alaspäin sieltä apparin jalkatilasta, kolme olikos T20 torxia auki ja sitten itse koin ainakin helpommaksi hieman pyörittää moottoripakettia niin että sähköpiuhan liitin siirtyi osoittamaan apparin kick panelista rintapeltiä kohden. Näin ollen liittimen lukituksen sai painettua auki ja sai piuhat irti jonka jälkeen moottorin pääsi pudottamaan alaspäin. Hieman se kinnaa kick panelin yläreunaan ja johonkin isompaan piuhaan, mutta tulee kyllä ilman väkivaltaa alas. Puhelimesta smelfie kamera päälle ja tässä ikuistettuna juurikin lappeellaan makaava alas pudonnut ilmankierrätyksen läppä:

Parilla rautatangolla tuin sen sitten "raitisilma-asentoon" sieltä moottorinaukosta käsin koska eihän kukaan omia kierrätettyjä pierujaan jaksa haistella


Moottorinaukosta katottuna tämmöinen:

Ilman kierrätys ei nyt sitten ole enää käytössä, ja pääseehän pienoinen osa niitä omia ja muittenkin pieruja nyt sitten ilmankiertoon noista kahdesta nipparin reiästä muuuuuuutta ehkä mä nyt sitten vaan koitan kestää sen.
Sitten vaan hanskaslokero ylös paikalleen ja ne kumiset tötsät takaisin paikalleen. Ilmeisesti näissä kuuluisi hanskaslokeron oikeassa reunassa olla joku iskari joka hidastaa lokeron alastuloa, mutta edellinen seppä on sen ilmeisesti jonnekin matkan varrelle jättänyt. Mutta tällaista tällä kertaa, sitten jännätään että mitähän seuraavaksi
