Tässä taas kauaa kerenny ajella ku tuntu siltä että joku on päin polkupyöränsatulan vastakappaletta. Perässä joku hieman kolisi röykyissä joten katiska talliin, fikkari handuun ja ihmettelemään. Noni, pusla löysällä tarvikemallin takatukivarresta ja kun sen nappas veks paikoiltaan niin pusla lähti ihan itsekseen erkanemaan paikalta:
Sormin sen sai painettua melkein takaisin hollilleen kas näin:
Noh, laitoin sitten piirun verran syvempään ja vaikkei lain kirjan mukaan saa tukivarsia hitsata, niin varmistin puslan paikalleen tohon tukivarren korvikkeeseen muutamaman hitsitäpän voimin puslaa sen kummemmin sulattelematta. Eka ajatus ennen koko puslajumppaa oli että noinkohan ne pysyy tollasissa peltilervoissa, mutta tuumailin että onhan niitten pysyttävä kun kerran pusliakin myydään erikseen. Oh well, tämä pusla ei ainakaan pysynyt mutta josko nyt pysyisi.
No kun nyt sitten tilanne oli tämä, ja vaikkei varmasti ole auttanut auton käytökseen tuokaan niin otin kärrin vielä toiste päin sisään vaikka sitä DW:tä ratkoessani sen n+100 kertaa katsoin ettei puslat olis eläneet tukivarsissa. No ei ne olleet nytkään, mutta mutta:
Eli apparin puolen akselinkiinnikkeen pusla oli selkeesti elänyt molempiin suuniin, ja ihan vähän tuo korvake silloin puslaa vaihtaessani vääntyi joten nyt sitten tein tollasen haarukan harjateräksestä joka on sen 21mm mikä tuon kiinnikkeen korvakkeiden välikin on vääntymättömässä tilassa. Kuva valehtelee pirusti koska toi akselin korvakehan näyttää tuossa että olisi täysin solmussa jota se ei oikeasti ole. No työkalun tekoon silti, ja tosta ekaks vähän muotoa:
Sitten toinen samanlainen päälle ja pikku hantaaki irroitusta jeesaamaan:
Paikallaan ollessaan näyttää kutakuinkin tältä:
Iskarin alakumin kun nappas veks niin ihan kivasti pääsi tolla isolla C-puristimella runttaamaan paikoilleen ilman kummempia vääntyilyjä:
Tuokin meni nyt kuitennii sen verta vähällä väkivallalla paikoilleen, että tarjosin pikku kiinnitystäpät tällekin. En tiedä onko tämä aiheuttanut DW:n vai onko DW herkistellyt toleranssit hieman turhan isoiksi, mutta nyt luusisi ainakin pysyvän paikallaan. Vaihtoa ei tule kummemmin hankaloittamaan kun hierasee ne heftit vaan veks ekaks.
Ja nyt sitten oma mielipide loppuun, että kannattaako noihin peltisiin tukivarsiin alkaa puslia vaihtamaan rahan säästö mielessä. Ei helveedassa kannata. Puslan laadulla ei sinäänsä tuntuisi olevan väliä, toi tukivarren pusla oli mallia halpa ja toi etuakselissa löystynyt oli Febi Bilsteineín tekeles Blue Print alamerkillä. Että jos alkaa vaihtelemaan niin ottaa kokonaiset tukivarret, tai sitten jos oikein oikein tekee niin ottaa säädettävät sellaiset niin pääsee hyvin mielin nostamaankin alustaa ja sen jälkeen hieromaan kulmia paremmin kohdilleen.
Ugh, jälkiviisaus on se helpoin viisaus. Ei olis pitäny yrittää päästä halvalla vaikka onkin pjaskakärryn akselit ja traktorinalusta. Se rankas silti
