Eli 4.0 L6 -89 / Renixin ykköspytyn mäntä hajosi ja lopun voikin arvata. Kappaleet löytyi öljypohjasta...
Pihassa olisi myös vuosimallia 1992 Ho L6 cherokee. Kävi mielessä että jos vaihtaisi koneen tuosta 92:sta tuohon 89:siin.
Onko kukaan tuollaista vaihtoa tehnyt ? Mielipiteitä ja huomioita mahdollisista ongelma kohdista otetaan mielellään vastaan.
Käykö pelkkä kone suoraan paikoilleen ? Imusarjahan noissa on erinlainen . Pelkkä koneen vaihto vai koko tekniikka ? ( Renix vs. Ho) Olikos se nyt moparin oma....
Mäntä hajosi
Re: Mäntä hajosi
AMC:n koneita ne on molemmat, sekä Renix että H.O. Moottorin ohjaus ja anturit on sitten eri Renix/H.O. ja ne ei oo helposti vaihtokelpoisia. Kaikki osat ei sovi keskenään... Periaatteessa lohko on sama, edellyttäen että lämpöanturille siellä kuskin puolen koneenkorvakon yläpuolella on reikä, jonne sen saa asennettua tarkistankin kohta onko, yksi H.O -kone tuolla pukissa. Jos H.O-koneeseen otat kannen Renixistä, sitten alkaa jo onnistumaan...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Mäntä hajosi
On siellä se reikä, mutta tulpattuna, eikä taida se tulppa kyllä enää irrota... Että pikkasen hankalaa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Mäntä hajosi
Tuosta renixin kannen kunnosta ei vielä ole tietoa ,kun ei vielä irti. Kiertokanki näyttäisi suoralta, pytyssä, venttiileissä, kannessa ei silmin havaittavia hakkaumia tai naarmuja. Tämä näin altapäin tutkittuna. Tuo lämpöanturin tulpattu reikä pitää tarkistaa Ho koneesta ja sen irtoaminen.
Anturit arvasinkin olevan mahdollinen ongelmakohta.
Ajattelin, että siirtäisi koko koneen Ho versiosta tuohon hajonneen renix version tilalle.( jos kansi yms.liian huonossa hapessa rikkoutuneessa.)
- Eli ymmärsinkö oikein...Ho:ssa kunnossa oleva kone käy tuon rikkoutuneen renix version tilalle jos lämpöanturin saa asennettua ? ( imusarjan kiinnitys ?)
Anturit arvasinkin olevan mahdollinen ongelmakohta.
Ajattelin, että siirtäisi koko koneen Ho versiosta tuohon hajonneen renix version tilalle.( jos kansi yms.liian huonossa hapessa rikkoutuneessa.)
- Eli ymmärsinkö oikein...Ho:ssa kunnossa oleva kone käy tuon rikkoutuneen renix version tilalle jos lämpöanturin saa asennettua ? ( imusarjan kiinnitys ?)
Re: Mäntä hajosi
No periaatteessa sama lohko 87-06 (paitsi ei WJ, jossa korvakkeiden paikat on eri kohdissa), kannet samat 87-90 sitten eri 91-95 ja taas eri 96-98/99 (-99 asti vain XJ ja olikohan TJ, WJ ei ollenkaan), sitten taas omansa (99-)/98-06. Periaatteessa Renixin tilalle sopii se H.O., mutta sitten apulaitteiden soveltammisessa voi tulla ongelmia tai joutuu muuttelemaan tai sitten ei... Kun siihen H.O.-koneeseen ei sovi Renixin imusarja ym. Mutta kokeilemalla se selviää, eipä tuossa helppoja vaihtohtoja oikeen ole, jos ei Renixin konetta helpolla löydy... Kuten ei siinä H.O.-koneessa jota itse vaihdan H.O.-koneen tilalle, kun halpa vaihdokki on melkeen yhtä huono kuin se leikannut kone, mutta olihan se kuulema halpa...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1