ZJ 5.2 1996

Oma ajopeli esiteltynä, oli sitten rakennettu tai rakenteilla.
kapteenimahtava
Viestit: 53
Liittynyt: 06.04.2024. 16:16
Paikkakunta: KOKKOLA

Re: ZJ 5.2 1996

Viesti Kirjoittaja kapteenimahtava » 12.10.2025. 8:53

Eipä hirveästi tehty tai edes ajettu autolla. Huono pusla sarja edelleen auton alla. Suzuki Vitaran puslat odottaa hyllyssä asennusta Jeepiin, jos parin viikon sisään saisi laitettua.
Käytetyt nastarenkaat tuli hankittua kokoa 265/70/R16, pitäis olla hankaamatta orkkis vanteilla.

Sain sentään merkin laitettua peräkonttiin.
Saa nähdä kivitetäänkö, jos joskus pääsee kokoontumisajoihin.

Kuva
Jeep GC 5.2 1996

Avatar
Timo L
Viestit: 1502
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: ZJ 5.2 1996

Viesti Kirjoittaja Timo L » 12.10.2025. 10:29

kapteenimahtava kirjoitti:
12.10.2025. 8:53
Sain sentään merkin laitettua peräkonttiin.
Saa nähdä kivitetäänkö, jos joskus pääsee kokoontumisajoihin.
Kivitetään - tuo merkki on Dodgesta, eikä se ole oikeassa kohdassa. ..ja totta puhuen ihan mikä tahansa auto on parempi silloin kun siinä ei ole merkkejä ollenkaan :D
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

kapteenimahtava
Viestit: 53
Liittynyt: 06.04.2024. 16:16
Paikkakunta: KOKKOLA

Re: ZJ 5.2 1996

Viesti Kirjoittaja kapteenimahtava » 13.10.2025. 6:50

Timo L kirjoitti:
12.10.2025. 10:29

Kivitetään - tuo merkki on Dodgesta, eikä se ole oikeassa kohdassa. ..ja totta puhuen ihan mikä tahansa auto on parempi silloin kun siinä ei ole merkkejä ollenkaan :D
Tuli tämä mieleen :D https://www.tiktok.com/@pienilatopreeri ... 6724164869

Täytyyhän sen kuuronkin tietää mikä Jeepin konepellin alla on :)
Jeep GC 5.2 1996

kapteenimahtava
Viestit: 53
Liittynyt: 06.04.2024. 16:16
Paikkakunta: KOKKOLA

Re: ZJ 5.2 1996

Viesti Kirjoittaja kapteenimahtava » 03.11.2025. 10:51

Pikku ruosteita tullut siistittyä ovien ikkunoiden ylätiivisteiden alta ja konepellin sisäpuolelta. Hiomista, fosforihappoa ja päälle Maston Hammer maalia, täytyy kesällä siistiä käyttiksen (Volvo) lokarin kotelot oikeilla automaaleilla ja tuotteilla. Aiemmin käyttänyt vaan näitä halppis tuotteita enimmäkseen huonolla kokemuksella. Tähän sai luvan käydä tuo halppis maali.
Sisälokarin muovit otettu irti ja hiekat imuroitu pois, tällä viikolla pesu ja viikonloppuna ruostesuojaus omalla keitoksella.
Eli terva, polttoöljy ja 460 jäykkä laatikkoöljy sekoitus.
Haju sen verran jäykkä, ettei tuota viitti alkaa autotallissa sutimaan/ruiskuttaan ja joutuu lainata töistä kemikaalityvec.
Huomaa että auto on ollut vuodesta 2010 harraste-/kesäkäytössä, kun pohja ja sisälokarit ruosteettomat. Ainoat ruosteet on nuo ikkunan tiivisteiden alla ja konepellin sisäpuolen etuosassa.

Kuva

Tämän jälkeen auton tunnistaa kaupan parkkikselta ulkonäön lisäksi myös hajusta. :lol:
Jeep GC 5.2 1996

kapteenimahtava
Viestit: 53
Liittynyt: 06.04.2024. 16:16
Paikkakunta: KOKKOLA

Re: ZJ 5.2 1996

Viesti Kirjoittaja kapteenimahtava » 10.11.2025. 13:41

Nyt olisi Suzukin puslat puristettu tukivarsille.
Lokareita pestäessä löytyi ensimmäinen ruostereikä. Ei nyt varsinainen reikä kun takana on pelti. No joutuu kuitenkin laittaa peltipaikan ja ruostesuojata sitten lokarit. Talvirenkaatkin tuli tontille ja kaveri lupasi pyöräyttää ne orkkis 16" vanteille.
Nuo kun saa tehtyä, niin käyttis Volvo saa jäädä seisontaan ja jos Jeepillä ajelisi loppuvuoden.

Kuva
Jeep GC 5.2 1996

kapteenimahtava
Viestit: 53
Liittynyt: 06.04.2024. 16:16
Paikkakunta: KOKKOLA

Re: ZJ 5.2 1996

Viesti Kirjoittaja kapteenimahtava » 16.11.2025. 17:09

:D Oli kuin olikin reikä
Kuva

Fosforihapot & sinkit sisälle ja reikä umpeen.

Päälle sinkit ja 2k epoksit.

Kuva
Jeep GC 5.2 1996

kapteenimahtava
Viestit: 53
Liittynyt: 06.04.2024. 16:16
Paikkakunta: KOKKOLA

Re: ZJ 5.2 1996

Viesti Kirjoittaja kapteenimahtava » 18.11.2025. 13:56

Maalin kuivumisen lomassa vaihtaa nämä pois kuleksimasta.
Kuva

Kuva
Jeep GC 5.2 1996

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6453
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: ZJ 5.2 1996

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.11.2025. 15:04

Kiinan holkeilla, ei tuu kestämään... Mulla on suomessa sorvattuja (siis ei valettuja, messingistä sorvattuja) holkkeja HD-sarjassa... Ne kestää...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1502
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: ZJ 5.2 1996

Viesti Kirjoittaja Timo L » 18.11.2025. 21:44

JAMANT kirjoitti:
18.11.2025. 15:04
Kiinan holkeilla, ei tuu kestämään... Mulla on suomessa sorvattuja (siis ei valettuja, messingistä sorvattuja) holkkeja HD-sarjassa... Ne kestää...
Kiinan holkit on halpoja, mutta niitä tosiaankin saa vaihtaa kerran vuodessa.. ja huonoimmillaan ne halkeaa jo asentaessa. Mutta jonkin sortin harrastamistahan sekin on jos siitä tykkää :D
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

kapteenimahtava
Viestit: 53
Liittynyt: 06.04.2024. 16:16
Paikkakunta: KOKKOLA

Re: ZJ 5.2 1996

Viesti Kirjoittaja kapteenimahtava » 19.11.2025. 5:38

JAMANT kirjoitti:
18.11.2025. 15:04
Kiinan holkeilla, ei tuu kestämään... Mulla on suomessa sorvattuja (siis ei valettuja, messingistä sorvattuja) holkkeja HD-sarjassa... Ne kestää...
Nuo oli jo edellisen omistajan hankkimia osia mitkä tuli auton mukana.
Joo, mitä enemmän noita hypisteli sormissa, niin sitä vähemmän luottoa tuli noiden kestävyyteen.
Hyvä tietää et noita on parempi laatuisia saatavilla, täytyy tilata seuraavaksi.
Jeep GC 5.2 1996

kapteenimahtava
Viestit: 53
Liittynyt: 06.04.2024. 16:16
Paikkakunta: KOKKOLA

Re: ZJ 5.2 1996

Viesti Kirjoittaja kapteenimahtava » 22.11.2025. 9:37

Nyt talvirenkaat alla ja kotelot tervassa.

Kuva


Kuva


Kevyttä jäähdytysneste vuotoa jostain moottorin takaosasta. Oli tippoja turbiinin kohdilla.
Jeep GC 5.2 1996

kapteenimahtava
Viestit: 53
Liittynyt: 06.04.2024. 16:16
Paikkakunta: KOKKOLA

Re: ZJ 5.2 1996

Viesti Kirjoittaja kapteenimahtava » 28.11.2025. 6:37

Kokkolan kaupungin talvikunnossapidon ollessa sitä mitä se on jäi ajelut lyhyeen tältä erää.
Sen verran kolisee tuo etupää, että joutuu nähtävästi noille etutukivarsille tehdä toimenpiteitä.
Ja etuperän shimmitkin saapui.

Kotia kulkeutui tuollaiset loppuun ajetut 33" 12.5" R15 kumit. Ajatuksena olisi koittaa mahtuisiko nuo pyörimään auton alla.
Tietääkö tietäjät, että onko 33" rengas liian iso vakio välitykselle?

Kuva
Jeep GC 5.2 1996

Kirjoita vastaus