2.4L compass/patriot

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
partsi
Viestit: 12
Liittynyt: 08.08.2010. 12:52
Paikkakunta:

2.4L compass/patriot

Viesti Kirjoittaja partsi » 26.08.2010. 19:02

Olisiko kenelläkään tietoa, mistä mahtaisi löytyä otsikon moottorin teho/vääntö käyriä.

Avatar
A-V
Viestit: 105
Liittynyt: 04.05.2009. 14:22
Paikkakunta: Pori
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja A-V » 31.08.2010. 11:36

En käyristä tiedä, mutta parin vuoden käyttökokemuksena voin todeta, ettei kyseinen motti oikein sovellu sen kanssa tarjottavan variaattorilaatikon kanssa ellei todella nauti nelisylinterisen äänestä yli 4500-5000rpm kierroksilla.

Manuaalia koeajoin ja myöhemmin harmitti etten sitä ottanut.
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 31.08.2010. 16:30

Jaa meinaat että käsiveivattavan vaihteiston kanssa ei nelipyttyinen kone huuda kun sitä vauhtipoljinta polkee? :)
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

partsi
Viestit: 12
Liittynyt: 08.08.2010. 12:52
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja partsi » 31.08.2010. 17:42

Joo, itelläni on manuaalivaihde compass ja kyllähän se nyt jotenkin vääntää myös matalemmilla kierroksilla. Olisi vaan kiinnostanut käyrästöistä nähdä kuinka tasainen käyrä on vai onko siinä jotain huippuja, kun pitäisi välillä vedellä asuntovaunuakin. Kokeilemallahan se tietysti selviää, ei vaan ole vielä kerennyt.

Avatar
A-V
Viestit: 105
Liittynyt: 04.05.2009. 14:22
Paikkakunta: Pori
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja A-V » 01.09.2010. 8:10

tuossa tulikin mitä tarkoitin, eli 2.4L tuntuu olevan täysin kädetön kone alemmilla kierroksilla tuon variaattorin kanssa. Eli mitään ei tapahtunut ennenkä kierrokset nousi yli oman sietorajan. Manuaalin kanssa tuntui jotenkin paremmin vääntävältä jo alhaalta lähtien.

Ongelma johtunee variaattorin toimintaperiaatteesta, ei niinkään moottorista.
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid

Kirjoita vastaus