Kj.n turbon paluupuolen öljyvuoto
Kj.n turbon paluupuolen öljyvuoto
Onko muilla Kj.CrD Jeepisteillä havaintoja että öljyä tihkuu turbon paluupuolelta ja välillä jättää jo reviirimerkin maahankin. Kun vaihtaa uudet öljytja suodattimen ja kuivaa rievulla öljyiset kohdat turbon alta niin 2000-3000km menee ja sitten alkaa tiputtamaan.
-
- Viestit: 17
- Liittynyt: 01.09.2009. 13:56
- Paikkakunta:
Huomasin tuossa kun olen lisäilly (Koneessa siis Castrol Magatec Diesel 10w40) öljyn vähetessä AD-ketjun mikä lie 5w40 öljyä koneeseen niin tuo öljyn syönti lakkasi ja samoin merkkaa reviiriään paljon vähemmän. Alle en ole vielä vilkassu. Seuraavaksi ajattelin öljynvaihdon yhteydessä kokeilla kokonaan toista 5w40 öljyä ja katsotaan mihin suuntaan öljyvuodot muuttuu. Shellin öljyjä suosittelivat..
niin
Mulla käytössä Mobil1 Delvac 5w-40 ja Shellin ultra helixiä on tullut kerran kokeiltua mutta ei mainittavampia eroja. Öljyä ei kuluta että mittatikusta huomaisi mutta tosiaan vaihdon jälkeen pari tuhatta kilsaa ja alkaa merkkailemaan, eli yhä tuntuisi siltä että turbon paluupuolelelta tihkuisi
mutta täyttä varmuutta ei ole.
mutta täyttä varmuutta ei ole.
-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 20.08.2009. 4:44
- Paikkakunta: Kemi
Laitetaas tähän öljynvuotopaikkoja KJ -02 2.5CRD 227tkm mittarissa.
Kampiakselin takastefa vuoti ja paljon. Eli aina oli tippa kun auton laitto parkkiin.
(Kantsii jamantilta ostaa hilut sinne halvemmat kun merkkiliikkeessä, on hyllyssä ja tulee kerralla kaikki romppeet projektiin.)
Öljynsuodattimen jalassa toinen niistä öljyletkuista jotka tulee koneen kyljestä sinne suodattimen jalalle. Vaihdoin tuon suodattimen jalan samalla siihen jonka vaihtavat 2.8 koneisiin ihan kampanjan tukemana kun kuulemma on kesken ajon menny noita letkuja. Kuulemma maantiellä jos menee niin 3sek. aikaa sammuttaa kone ennen kun tuhoja tulee. Tuossa omassa oli jo tuo letku aika huonon näkönen siitä suodattimen jalan päästä kun pääsi tarkemmin katsomaan kun rojut oli irtaallaan.
Tuohon uuteen suodattimen jalkaan menee sama peltinen suodatin kuin siihen vanhaan. 2-3h vaihtaa sekä suodatin ja tulee tiivisteiden ja öljyfiltterin kanssa.
Kampiakselin takastefa vuoti ja paljon. Eli aina oli tippa kun auton laitto parkkiin.
(Kantsii jamantilta ostaa hilut sinne halvemmat kun merkkiliikkeessä, on hyllyssä ja tulee kerralla kaikki romppeet projektiin.)
Öljynsuodattimen jalassa toinen niistä öljyletkuista jotka tulee koneen kyljestä sinne suodattimen jalalle. Vaihdoin tuon suodattimen jalan samalla siihen jonka vaihtavat 2.8 koneisiin ihan kampanjan tukemana kun kuulemma on kesken ajon menny noita letkuja. Kuulemma maantiellä jos menee niin 3sek. aikaa sammuttaa kone ennen kun tuhoja tulee. Tuossa omassa oli jo tuo letku aika huonon näkönen siitä suodattimen jalan päästä kun pääsi tarkemmin katsomaan kun rojut oli irtaallaan.
Tuohon uuteen suodattimen jalkaan menee sama peltinen suodatin kuin siihen vanhaan. 2-3h vaihtaa sekä suodatin ja tulee tiivisteiden ja öljyfiltterin kanssa.
- Liberty'05 CRD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
- Paikkakunta: Masku
Osaako joku sanoa miten erottaa uuden ja vanhan suodattimen jalan?
Itsellä on 2005 CRD 2,8 jolla olen nyt ajellut pari kuukautta. Ajattelin vain että jos sen jalan kurkkaisi mitä mallia se on. Öljyä ei kyllä tiputtele mutta kyllä moottorin alusta hiukan öljyisen näköinen on.
Itsellä on 2005 CRD 2,8 jolla olen nyt ajellut pari kuukautta. Ajattelin vain että jos sen jalan kurkkaisi mitä mallia se on. Öljyä ei kyllä tiputtele mutta kyllä moottorin alusta hiukan öljyisen näköinen on.
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"
Vanha jalka on se jossa on se kuppi sielä moottorin korvallisen etupuolella ja siitä tulee 2x letkuja suodattimen jalkaan joka on moottorin takaosassa moottorin korvallisen takana turbon alapuolella.
Uusi jalka on sellainen 90 asteen kulma joka ruuvataan tuon koneen etuosassa olevan kupin tilalle ja suodatin ruuvataan suoraan siihen alle niin että suodatin tulee täysin pystyyn siihen jalan alle. Uudessa jalassa ei ole yhtään letkuja tms ja uusi suodatin tulee sinne moottorin korvallisen/tukikumin etupuolelle kokonaisuudessaan.
Uusi jalka on sellainen 90 asteen kulma joka ruuvataan tuon koneen etuosassa olevan kupin tilalle ja suodatin ruuvataan suoraan siihen alle niin että suodatin tulee täysin pystyyn siihen jalan alle. Uudessa jalassa ei ole yhtään letkuja tms ja uusi suodatin tulee sinne moottorin korvallisen/tukikumin etupuolelle kokonaisuudessaan.
- Liberty'05 CRD
- Viestit: 82
- Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
- Paikkakunta: Masku
niin
Mulla ei ole enää reviiriä merkkaillu kun vaihdoin öljyksi Teboil Diamond dieselit, alle en ole vahtaillut mutta pihaan ei ole tiputtanut piskoakaan ja taas on 10tkm ajettu. Olen 10tkm välein öljyt vaihtanut vaikka ns. huippuöljyjä olen käytellytkin. Shell helix ultra, Mobil delvac diesel 1 ja nyt Teboil Diamond diesel.