Wrangler YJ "kaatumarautojen" vaihto, onnistuuko?
Wrangler YJ "kaatumarautojen" vaihto, onnistuuko?
Hei,
olen ostanut Wranglerin vuodelta -94. En ole vielä saanut autoa itselleni, mutta kyselen valmiiksi jo teiltä viisaammilta.
Eli autossa takakehikko kulkee ylhäällä, joka on mielestäni ruma! Miten sen voisi vaihtaa sellaiseen pienmpään, josta tulisi viistosti kaksi putke alas sivuilta. Onko ne miten kiinni?
Koitin laittaa linkkiä kuviin, mutta niistä tuli niin pitkiä, että jätän pois. Toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan!
Jonas
olen ostanut Wranglerin vuodelta -94. En ole vielä saanut autoa itselleni, mutta kyselen valmiiksi jo teiltä viisaammilta.
Eli autossa takakehikko kulkee ylhäällä, joka on mielestäni ruma! Miten sen voisi vaihtaa sellaiseen pienmpään, josta tulisi viistosti kaksi putke alas sivuilta. Onko ne miten kiinni?
Koitin laittaa linkkiä kuviin, mutta niistä tuli niin pitkiä, että jätän pois. Toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan!
Jonas
Eli turvakaaresta kyse..? Vanhemmassa Wranglerissä on mielestäni nätimmän näkönen, tosin suoja takamatkustajille on melko nimellinen jos auto kippaa... niin ja lisäksi rättikatto istuu tuohon uudempaan huomattavasti paremmin. Vois olla melko bolt on vaihdos.
1992+ malli

-1991 malli

1992+ malli

-1991 malli

2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid
cxcxsfa
Moro,
Kaiketi pitäisi mennä ilman isompia taivutteluja, näin muistaisin jostain lukeneeni. Ongelmia saat kuitenkin vähintään siinä että autostasi tulee ainoastaan kaksipaikkainen. Jos siis vaihdos alkujaankaan on laillinen katsureiden mielestä. Syy kaksipaikkaisuuteen tulee turvavöistä kun autossasi tulee olla vähintään kolmipistevyöt takana ja tuo vinon mallinen tuvakaari ei mahdollista tätä.
Ja joo, tykkään kuin myös enemmän tuosta vinon mallisesta joka siis omastanikin löytyy

Kaiketi pitäisi mennä ilman isompia taivutteluja, näin muistaisin jostain lukeneeni. Ongelmia saat kuitenkin vähintään siinä että autostasi tulee ainoastaan kaksipaikkainen. Jos siis vaihdos alkujaankaan on laillinen katsureiden mielestä. Syy kaksipaikkaisuuteen tulee turvavöistä kun autossasi tulee olla vähintään kolmipistevyöt takana ja tuo vinon mallinen tuvakaari ei mahdollista tätä.
Ja joo, tykkään kuin myös enemmän tuosta vinon mallisesta joka siis omastanikin löytyy

Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance
Re: cxcxsfa
hmmh. mulla on auto nelipaikkanen ja tuolla vanhemmalla kaarella... takana vain lantiovyöt ja niistä maininta otteessa.Cynomya kirjoitti:Moro,
Kaiketi pitäisi mennä ilman isompia taivutteluja, näin muistaisin jostain lukeneeni. Ongelmia saat kuitenkin vähintään siinä että autostasi tulee ainoastaan kaksipaikkainen. Jos siis vaihdos alkujaankaan on laillinen katsureiden mielestä. Syy kaksipaikkaisuuteen tulee turvavöistä kun autossasi tulee olla vähintään kolmipistevyöt takana ja tuo vinon mallinen tuvakaari ei mahdollista tätä.
Ja joo, tykkään kuin myös enemmän tuosta vinon mallisesta joka siis omastanikin löytyy
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid
ds
Siksipä AV sulle tässä joskus soitan kun saan aikaiseksi 
Ajan jeeppini sinne missä sinä asut ja käydään yhdessä katsurilla käyttäen autoasi verrokkina
Ei vaiskaa
mutta jotenkin mun pitäisi apinoida sulta turvavöiden kiinnityspaikat ym. kuvia näpsiä ja ehkä kopio rekkarista? jotta saisin omastani nelipaikkaisen.
Tuossa on jotain ysikytluvun alussa tullut turvavyömuutoksia koskien näitä kolmipistevöitä muistaakseni katsuri näin höpötteli. Mutta nämäkin taitaa olla katsastusasemakohtaisia..

Ajan jeeppini sinne missä sinä asut ja käydään yhdessä katsurilla käyttäen autoasi verrokkina

Ei vaiskaa

Tuossa on jotain ysikytluvun alussa tullut turvavyömuutoksia koskien näitä kolmipistevöitä muistaakseni katsuri näin höpötteli. Mutta nämäkin taitaa olla katsastusasemakohtaisia..
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance
Finlex.. korimuutokset
"c) etuistuimen reunimmaisilla istumapaikoilla tulee olla kolmipisteturvavyöt ja muilla istumapaikoilla vähintään lantiovyöt; jos autossa on ollut kolmipisteturvavyöt myös takaistuimella, sellaiset tulee olla myös muutetussa autossa."
Jeep XJ -92, 4.0, AW-4, BBS Performance
Re: ds
tosta http://www.amccf.com/yabb2/YaBB.pl?num=1278269296 rekkarinumeroa kuvasta ja sillä konttorille. pitäisi selvitä heidän järjestelmistään. Vyöt on pulteilla pohjan läpi ja taustalla ihan vaan isot aluslevyt ilman sen kummempia vahvikkeita. Tarkoitus on nuo vyöt vaihtaa uusiin (toisessa aukaisunappula haljennut rikki) eli voin napsia samalla muutaman valokuva jos tarviit - joskus keväällä.Cynomya kirjoitti:Siksipä AV sulle tässä joskus soitan kun saan aikaiseksi
Ajan jeeppini sinne missä sinä asut ja käydään yhdessä katsurilla käyttäen autoasi verrokkina
Ei vaiskaamutta jotenkin mun pitäisi apinoida sulta turvavöiden kiinnityspaikat ym. kuvia näpsiä ja ehkä kopio rekkarista? jotta saisin omastani nelipaikkaisen.
Tuossa on jotain ysikytluvun alussa tullut turvavyömuutoksia koskien näitä kolmipistevöitä muistaakseni katsuri näin höpötteli. Mutta nämäkin taitaa olla katsastusasemakohtaisia..
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid