ZJ:n moottoriin puhtia?

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Urkki
Viestit: 113
Liittynyt: 01.05.2008. 20:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Urkki » 08.06.2009. 22:02

Sori offtopic edelleen, mutta kun kerran täällä aloitettiin niin jatketaan vielä vähän aikaa. PM ei löytänyt mitään ylimääräistä (siis metallia) öljystä, mutta kylläkin väärää väriä jonka tulkitsivat tulleen vedestä. No, vettähän vaihteisto sai Kumlingessa kun jäätiin kiinni lätäkköön ja pikku ylitysroiskaus kestikin vartin. Varmaan laatikko sai vettä huohotusaukoista ja sähköliitokset sai kyytiä.

Powermatic vaihtoi solenoidit ja öljyn, mutta auto ei tullut siitä sen viisaammaksi. Vietiin takaisin Jamantille, jossa Jari teki taikojaan (ilmeisesti lämpö- ja valohoitoa), kun siellä laatikko virkistyi ja toimii nyt ihan hyvin.

Tehot ja vaihteet on siis kunnossa, kun vaan pysyis:)

Veteen en enää ajele, kierrän ennemmin maita pitkin. Siis kuuluu sanoa, että en ainakaan kovin usein, enkä pitkäksi aikaa, ainakaan joka kerran...

Jos kahlata aikoo, pitää minusta olla aivan erilaiset värkit, mieluimmin täysmanuaalinen auto jossa sähköä on lähinnä valoissa, ja sittenkin ollaan potentiaalisesti vaikeuksissa. Kaikkien kahlausten jälkeen pitää ainakin vaihtaa kaikki perä- ja vaihteistoöljyt, ja sittenkin tulee vaikeuksia jossain vaiheessa.

Urkki

Kirjoita vastaus