Ei mitään uutta, kuulemma vaikeuksia löytää vika. Puhelu meni jollekin eri tyypille, ja lupasivat että vastuuhenkilö soittaa mulle takaisin ja kertoo tarkemmin. Ei soittanut.
Laitoin eilen sähköpostitse Jamantin vinkkejä ja muutaman kysymyksen, mutta ei tullut vastausta siihenkään.
Katsotaan huomenna lisää. Täytyy ehkä yrittää käydä paikalla, kun ei muuten keskustelu onnistu. 0/5 pisteet.
WJ 2.7 crd nokka-akselin anturivika?
Re: WJ 2.7 crd nokka-akselin anturivika?
Nonni. Vika on sitten jossain tankin päässä eli kun konehuoneen puolelta imee polttoaineputkesta, niin tulee vain ilmaa. Eli reikä tai sen reunat löytyy ehkä myöhemmin, kunhan autoa taas aamulla hinaillaan. Tällä kertaa alle kilometri.
Jatkuu ensi viikolla....
Jatkuu ensi viikolla....
Re: WJ 2.7 crd nokka-akselin anturivika?
Itse olen noita ilma-ongelmia kaivellu paineistamalla ihan polttoainepumpulla noita linjoja. Kaikki viat tähän mennessä löytyny polttoainesuodattimen luota.
kozel@ircnet
Re: WJ 2.7 crd nokka-akselin anturivika?
Jees, samoja kokemuksia suodattimen ympäriltä. Kun tuon auton vuosi sitten ostin ja rupesin tutustumaan vehkeeseen ja vaihdoin polttoainesuodattimen, niin joku oli laittanut sen pohjatulpan Sikaflexillä kiinni. Joka ei tiedä, niin siinä on se vesianturi joka pysyy paikallaan jousivoimalla. Siinä on O-rengas tiivisteenä. Ilmeisesti jotain vuotoa epäilty. Tässä vaiheessa muutenkin olin jo vaihtanut ne linjan tiivisteet, joten en tiedä vaikuttiko uusi suodatin ja tiiviste. Joka tapauksessa ilmakuplat hävisivät ja hyvin mentiin kunnes taas alkoi tulla suodattimelta pientä kuplaa. Ei haitannut ajoa, mutta joutihan tuon vaihtaa ennen pakkasia kun en muutakaan vuotopaikkaa keksinyt. No uusi suodatin ja ilmavuoto loppui.
Siinä suodattimen päällä on ne pikku korvat, joiden alle letkuliitin kierretään ja ruuvataan kiinni. Nehän on ihan räkärautaa ja mitoitus voi olla mitä vaan. Kuitenkin se liittimen O-rengas napsahtaa suodattimen reikään napakasti ja jos nämä peltikorvat ei nyt ihan hirveästi hörötä, niin tuskin ne jaksavat repiä liitintä reiästään. Mullahan hajosi kiinnikkeestä irti se semmoinen musta kiinnipainettava lukitsin. Korvasin sen tietysti pullonkorkilla ja nippusiteellä jotka painavat liitintä pohjaan, ettei varmaan pulpahda ulos. Ei nyt kuitenkaan liian tiukkaan, ettei painu urasta yli.
Suodatin ja kaikki konehuoneen tiivisteet polttoainelinjasta on helppo ja vielä edullistakin vaihtaa. Pienet vihreät pari euroa kappale ja railiputken takapäähän paineensäätimen tiivisteetkin vaa jotain toista kymppiä. Etupään painetunnistin on muistaakseni tiivistetty kartiolla. Kannattaa hankkia tiivisteitä jemmaan, niin voi heti vaihtaa jos alkaa ilmaa tulla letkuihin. Paineensäädin on helpointa tiivistää kun ottaa railiputken pois kokonaan. Torx- lenkki tai hylsysarja niin saa säätimen irti.
Joo, on siinä suodattimessa ja sen lähistöllä joku huono säteily. Taitaa olla suodattimien laatukin vähän sitä sun tätä. Markalla saa markan toleranssit.
Mutta joo, niin, nyt kone käy normaalisti, mutta tankista tulee vain ilmaa. Taas menee alkuviikon ennenkuin korjaamolla saa uutisia. Tekisi mieli kyllä itsekin kokeilla sorkkia, mutta kuka nyt pimeällä umpihangessa...
Ja liukkaria niihin tiivisteisiin niin saa ne ehjänä paikalleen.
Näin niinkun, jos olisi jollekin tästä ketjusta hyötyä.
T. Antti
Siinä suodattimen päällä on ne pikku korvat, joiden alle letkuliitin kierretään ja ruuvataan kiinni. Nehän on ihan räkärautaa ja mitoitus voi olla mitä vaan. Kuitenkin se liittimen O-rengas napsahtaa suodattimen reikään napakasti ja jos nämä peltikorvat ei nyt ihan hirveästi hörötä, niin tuskin ne jaksavat repiä liitintä reiästään. Mullahan hajosi kiinnikkeestä irti se semmoinen musta kiinnipainettava lukitsin. Korvasin sen tietysti pullonkorkilla ja nippusiteellä jotka painavat liitintä pohjaan, ettei varmaan pulpahda ulos. Ei nyt kuitenkaan liian tiukkaan, ettei painu urasta yli.
Suodatin ja kaikki konehuoneen tiivisteet polttoainelinjasta on helppo ja vielä edullistakin vaihtaa. Pienet vihreät pari euroa kappale ja railiputken takapäähän paineensäätimen tiivisteetkin vaa jotain toista kymppiä. Etupään painetunnistin on muistaakseni tiivistetty kartiolla. Kannattaa hankkia tiivisteitä jemmaan, niin voi heti vaihtaa jos alkaa ilmaa tulla letkuihin. Paineensäädin on helpointa tiivistää kun ottaa railiputken pois kokonaan. Torx- lenkki tai hylsysarja niin saa säätimen irti.
Joo, on siinä suodattimessa ja sen lähistöllä joku huono säteily. Taitaa olla suodattimien laatukin vähän sitä sun tätä. Markalla saa markan toleranssit.
Mutta joo, niin, nyt kone käy normaalisti, mutta tankista tulee vain ilmaa. Taas menee alkuviikon ennenkuin korjaamolla saa uutisia. Tekisi mieli kyllä itsekin kokeilla sorkkia, mutta kuka nyt pimeällä umpihangessa...
Ja liukkaria niihin tiivisteisiin niin saa ne ehjänä paikalleen.
Näin niinkun, jos olisi jollekin tästä ketjusta hyötyä.
T. Antti
Re: WJ 2.7 crd nokka-akselin anturivika?
Kozel! Olit oikeassa, siitä suodattimen ympäriltä se vika löytyi. Syvästi pöyristyneenä kuuntelin kuinka suodattimelle tuleva ja lähtevä polttoaineletku vaihdettiin ja suodattimessa oli myös huono tiiviste. Arveltavaksi jää, mikä oli ajan, minun tai korjauksen aloittaneen pajan aiheuttamaa tuhoa, mutta nyt auto taas toimii. Ilmeisesti letkuklemmari oli hieronut aikaa myöten reiän siihen letkuun. Päällepäin ei kyllä olisi arvannut, mutta ehkä letku oli jotain DDR:n aikaisia. Oli kyllä ihan normaali klemmari, eikä semmoinen kauttaaltaan puristava. Tuon imuletkunhan olin itse vaihtanut aiemmin. Käytin "alkuperäistä" klemmaria, enkä mielestäni kiristänyt liikaa. Muutamassa kuukaudessa puhki?
En kyllä tajua, mutta ihan sama...
Mutta olipa kiva päästä taas jeeppeilemään pitkästä aikaa.
T. Antti
En kyllä tajua, mutta ihan sama...
Mutta olipa kiva päästä taas jeeppeilemään pitkästä aikaa.
T. Antti