WJ Grand Cherokeen korotus

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 23.01.2013. 13:28

JAMANT kirjoitti:Moottorinohjauksen vikakoodit saa ulos avaimella, kolme kertaa ON-OFF-ON-OFF-ON ja virrat päällä katsot matkamittaria, vikakoodit tulee jos on, muuten tulee DONE-teksti!!

Lämmityslaitteen vikakoodit saa ulos lämmityslaitteesta, mulla on sähköpostiin laitettuna ohje, laitan sen pyynnöstä...
Ah, eli tämä niin kutsuttu keydance. Sähköposti tuli perille, kiitokset!

Mä voisin tehdä jotaan ostajan opasta WJ liittyen tänne kunhan tuo oma tulee ostettua. Kuun loppupuolella helsinkiin ja kaksi yksilöä katsottu.

Ensimmäinen
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/5309751

Toinen
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/5060322

kolehte
Viestit: 22
Liittynyt: 15.03.2012. 20:52
Paikkakunta: Hauho

Viesti Kirjoittaja kolehte » 23.01.2013. 22:33

omalla oli menty 220tkm kun laakerit oli finaalissa. Tässä tosin monta "muuttuvaa tekijää" mikä aiheutti tuhon. Auto on "Suomi-auto" ja ollut kahdella omistajalla ennen meitä ja täydellisellä huoltohistorialla.

n. 200tkm tuntuu olevan sellainen kriittinen piste Powertechille, ainakin kun foorumeita lueskelee...

Jos keskuslukko, toisenpuolen lasit ja radioantenni ei pelaa,niin vika löytyy repsikan oven johdoista. Tuntuvat nekin olevan mallia "helposti katkeavat" :wink:

Tämäkin tuli hiljattain fiksattua:
http://www.wjjeeps.com/blower_motor.htm

Polttaa nuo lämppärin etuvastuksen liittimet. Eli jos puhallin alkaa temppuamaan,niin kannattaa ensin tutkia etuvastuksen kunto...
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä kolehte, muokattu yhteensä 25 kertaa
vaimon kauppakassina ja hevoskopin veturina Grand Cherokee -00 4.7 LTD (-07 motilla), itse ajan kevytkuormurilla...

dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dire » 24.01.2013. 18:17

Edellisellä sivulla mainittiin Rough Country korotus-sarja ja TÜV-hyväksyntä - oliko kyseessä 2" vai 4"? X-series kittiä itse katselin joskus mutta en onnistunut löytämään mainintaa mistään onko TÜV-hyväksytty.

2" jousia saa kyllä hyväksyttynä, joten korotuspaloillahan tuokin taitais mennä mutta lisää euroja...

Ja mitä WJ:stä kannattaa tarkistaa...
- Akun kunto ainakin, haukkaa ilmeisen reilusti virtaa startatessa tuo (vara-akku pelasti oman päivän, sitten tuli ylläpitolaturi autoon).
- Tukivarsien ripustukset ja puslat yms, ainakin jos auton saa nostettua kunnolla ylös
- Öljyvuodot ainakin perissä
- Ilmastointi, tyyppivikana menee läpät ja moottorikin ehkä (itsellä puskee kylmää tai viileää vain tällä hetkellä)

Jamantilta kyselinkin jo viime vuonna kolinasta joka kuuluu edestä oikealta hitaasti ajaessa - silloin esiintyi vain täyskäännöksessä vasemmalle eteenpäin ajaessa, nyt esiintyy jo suunnasta (eteen, taakse, vasen, oikea) riippumatta kääntyessä ja vaimoke sanoi sen kuulostavan huomattavasti voimakkaammalta ulkoa kuin auton sisältä. Itse en ole sitä vielä ulkoa onnistunut kuulemaan, se kun tuppaa olemaan satunnaista.
Huomaa kyllä heti jos kuuluu, joten helppo "tarkistaa".

Veroista on tässä juttua: viewtopic.php?t=3206
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

Jeepi
Viestit: 3
Liittynyt: 17.10.2012. 8:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Jeepi » 26.01.2013. 0:34

Itsellä pari WJ:tä ollut, 1999 ja 2005. Molemmat kasilla, uudempi sillä tehokkaammalla. Molemmilla ajettu alle 200tkm tuolloin, eikä koneessa tai laatikossa ollut minkäänlaisia ongelmia.

Jotain pikkuvikoja kuitenkin oli. Vanhemmassa takaperä piti ääntä pitävällä alustalla hitaasti ajettaessa ja äärimmilleen käännettäessä. Perän lukko silti toimi, enkä asialle tehnyt öljynvaihtoa kummempaa. Vanhemmasta oli myös takakontin toinen saranatappi mennyt poikki. Uudemmassa ei oikeastaan muuta vikaa kuin nuo lämppärin läpät. Niitäkään en vaivautunut korjamaan, kun asia korjaantui aina hetkeksi kun lämmönssätöpotikkaa käytti kuumalla (jossain +27 asteessa) ja palautti takaisin. Ongelma oli se että alkoi aina jossain vaiheessa antamaan apparin jaloille ulkoilmaa...

Tuohon 2005 laitteeseen laitoin nuo Jarnon (4x4partsin) myymät Rough Countryn 2" metalliset korotuspalat sekä niihin sopivat iskarit, muistaakseni kaasut. Koko paketti oli jotain vähän päältä neljäsataa, ja olin erittäin tyytyväinen. Auto nousi ja oli hyvä ajaa. Palat olivat muistaakseni vielä sellaiset, että etupään palikat oli vähän korkeammat kuin takapään, eli auto näytti varsin ryhdikkäältä asennuksen jälkeen.

Tuossa samaisessa autossa oli ostettuna kesärenkaiksi 275/40R20 katupyörät (edellisen omistajan hankkimat). Vaikkei noilla metsään menty, niin yllättävän hyvä oli ajaa maantiellä.

Noi 275/40R20 renkaat on halkaisijaltaan laskurin mukaan 728mm, alkuperäisten 235/65R17 ollessa 737mm. Eli noin 20-tuumaiset oli itseasiassa pienemmät.

Laskurin mukaan noi 275/70R17 on halkaisijaltaan 802,8mm, eli voipi olla ettei ihan joka konttorilla saa leimaa. Vaikka eihä noi nyt ihan mahdottomat ole... Laita 30 X 9,5. Ne pitäis saada helpostikin leimalle.

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 05.02.2013. 21:44

Nyt sitten kävi niin että tämä muuttui huomattavasti ajankohtaisemmaksi, torstaina talouteen saapuu vm 05 WJ overland-paketilla. Katsastuskonttorilla näytetty RC long arm kit-papereita, mutta ne teilattiin puuttuvan tuv-hyväksynnän takia.

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 05.02.2013. 22:32

Mulla on tulossa parin viikon sisään varastoon WJ:n +50mm jousikorotussarjaa, jossa mukana TÜV paperit. Sen voi myöhemmin upgreidata RC:n longarmkitiksi (LongArm Upgrade paketilla)
Noissa tukivarsissahan ei todistuksia tarvita.

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 05.02.2013. 23:27

JERKKU kirjoitti:Mulla on tulossa parin viikon sisään varastoon WJ:n +50mm jousikorotussarjaa, jossa mukana TÜV paperit. Sen voi myöhemmin upgreidata RC:n longarmkitiksi (LongArm Upgrade paketilla)
Noissa tukivarsissahan ei todistuksia tarvita.
löytyykö myös sopivia iskareita (vakiot ei varmaan toimi) vielä noiden kaveriksi, tilausta voisin heittää nimittäin.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.02.2013. 8:15

Jolli kirjoitti:Nyt sitten kävi niin että tämä muuttui huomattavasti ajankohtaisemmaksi, torstaina talouteen saapuu vm 05 WJ overland-paketilla. Katsastuskonttorilla näytetty RC long arm kit-papereita, mutta ne teilattiin puuttuvan tuv-hyväksynnän takia.
Häh?? WJ loppuu 2004, 2005 on jo WH. Paitsi jos tuo on käyttöönottovuosi, sehän ei ole sama kuin varsinainen vuosimalli, jonka mukaan varaosat menee... Nimittäin 2004-malliin ei suurin osa 2005:sen osista sovi... Noissahan on jo etuakselissa melkoinen ero, 2004 asti on jäykkä akseli ja 2005 on risukeula (erillisjousitus). Eli tarkistas valmistenumerosta vuosimalli...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JERKKU
Viestit: 624
Liittynyt: 20.03.2008. 21:59
Paikkakunta: Vantaa
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JERKKU » 06.02.2013. 8:21

Jolli kirjoitti:
JERKKU kirjoitti:Mulla on tulossa parin viikon sisään varastoon WJ:n +50mm jousikorotussarjaa, jossa mukana TÜV paperit. Sen voi myöhemmin upgreidata RC:n longarmkitiksi (LongArm Upgrade paketilla)
Noissa tukivarsissahan ei todistuksia tarvita.
löytyykö myös sopivia iskareita (vakiot ei varmaan toimi) vielä noiden kaveriksi, tilausta voisin heittää nimittäin.
Sarja on täydellinen, jossa on jouset ja iskunvaimentimet.
Löytyy sekä bensalle, että dieselille.

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 06.02.2013. 8:52

JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti:Nyt sitten kävi niin että tämä muuttui huomattavasti ajankohtaisemmaksi, torstaina talouteen saapuu vm 05 WJ overland-paketilla. Katsastuskonttorilla näytetty RC long arm kit-papereita, mutta ne teilattiin puuttuvan tuv-hyväksynnän takia.
Häh?? WJ loppuu 2004, 2005 on jo WH. Paitsi jos tuo on käyttöönottovuosi, sehän ei ole sama kuin varsinainen vuosimalli, jonka mukaan varaosat menee... Nimittäin 2004-malliin ei suurin osa 2005:sen osista sovi... Noissahan on jo etuakselissa melkoinen ero, 2004 asti on jäykkä akseli ja 2005 on risukeula (erillisjousitus). Eli tarkistas valmistenumerosta vuosimalli...
Jooh, elokuu 2005 käyttöönotto, valmistus 2004, hyvä huomio.

Jerkku, heitän sähköpostia tämän päivän aikana noista kilkkeistä.

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 07.02.2013. 10:34

Jolli kirjoitti:Katsastuskonttorilla näytetty RC long arm kit-papereita, mutta ne teilattiin puuttuvan tuv-hyväksynnän takia.
Ei ne voi konttorilla niitä tukivarsia ja niiden kiinnikkeitä teilata mitenkään, ne kun ei vaadi mitään TÜV- papruja! Riittää kun ne on ko. automalliin tarkoitettu, tarvittaessa valmistajan todistus asiasta (esim. asennusohje jossa mainitaan automalli). AINOA mikä vaatii jäykkäakselisessa autossa TÜV- paprut on jouset. Ts. voit esim laittaa tuon long arm paketin alle, heittää vaikka Trailmasterin tai OME:n TÜV- hyväksytyt 2" korotusjouset, ja jousien lisäksi max. 2" - vaikka itse asiallisesti tehdyt - korotuspalat jousien päälle. WJ:täkin saa siis korottaa ~100mm vakiosta (77mm + 25mm), koska on ollut 1" korottavaa up- country versiota saatavilla tehtaalta.

Jos ei konttorilla tuo leimausmenetelmä kelpaa, niin sitten konttori vaihtoon koska eivät toimi kuten pitäisi. Jerkulla tosin saattaa olla joku kikka millä tuon RC:n paketin saa jousineen päivineen leimattua, mutta siitä ehken turha huudella täällä julkisesti sen enempää :wink:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Nemo
Viestit: 1
Liittynyt: 06.08.2013. 22:37
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Nemo » 01.04.2014. 21:54

En oikein ottanut selvää korotuspalikoitten TÜV-merkintöjen pakollisuudesta ni menin paikalliselle katsastuskonttorille ja kysyin sieltä. :shock: Täällä Pohjois-Savossa olivat sitä mieltä että jouset tosiaan tarvii ko.merkinnän kuten myös korotuspalat eli ite EI niitä saa tehdä. Auto on WJ GC -04. Trafin papereita tutkailivat ja vetosivat törmäys testeihin. Jos autolla on semmoset tehty niin silloin pitää olla myös korotuspaloissa TÜV hyväksyntä. Mistä sellaiset joko pelkät palat tai palat ja iskarit saa?

Ja taas vielä parempi olisi, jos joku tietää varmaksi ettei korotuspalat moista hyväksyntää tarvitse ja kertoisi samalla kuinka tämän voi katsastumiehelle todistaa (esim. Trafin paperi tai jtn.), niin otan avosylein tiedon vastaan, korotan kotteron ja laitan mutiaiset alle.

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: WJ Grand Cherokeen korotus

Viesti Kirjoittaja Macke » 26.09.2020. 9:55

Nostanpa kuolleista tämän ketjun kun painin tällä hetkellä saman ongelman kanssa. Heitin tollaset 2" kiekot jousien väliin, ja kävin säädättämässä alustan ja aattelin että homma bueno. Ja paskat, ajaa varatessani jo ilmoitettiin että onhan sulla TÜV lappu tai sertifikaatti siitä että nämä korotuspalat soveltuu sun autosi akselimassoille. No ei ole, kysäsin valmistajaltakin nyt jo tollaista sertifikaattia ja sanoivat että heillä ei sellaista ole. Katotaan nyt sitten saisinko sieltä edes lausunnon että kyllä nämä kiekot on V8 Jeeppiin tarkoitettu -> josko se sitten kelpaisi leimallekin. Että ei toi nyt ihan ongelmatonta tuntuisi olevan...

Tukivarsissa kelpas että on "tehdastekoiset" ja että joku pumaska siitä että on autoon tarkoitettu. Jälkimmäinen noistakaan ei ollut niin justiinsa.

henu
Viestit: 180
Liittynyt: 13.08.2018. 3:34
Paikkakunta: Kuopio

Re: WJ Grand Cherokeen korotus

Viesti Kirjoittaja henu » 26.09.2020. 16:50

Tällä viikolla just kyselin WJ:n leimaamista 2" korotuspaloilla ja ei vaadi muuta kun suuntauslapun.

Macke
Viestit: 446
Liittynyt: 01.11.2018. 21:20
Paikkakunta: Porvoo

Re: WJ Grand Cherokeen korotus

Viesti Kirjoittaja Macke » 26.09.2020. 21:25

Eli villi länsi tuntuisi olevan sitten, arpapeliä millanen inssi sattuu nenän eteen tulemaan. Ristuksen pyssyt ja puukuulat että voi sieppaa noin yksinkertaisen asian hoitaminen...

Kirjoita vastaus