3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot

Kaikkien Jeeppien moottoreiden kysely ja vastaus-palsta, oli sitten sivuventtiili-, sekaventtiili-, työntötanko kuutonen tai kasi, tai diesel- tai OHC-moottori...
Desert_Runner
Viestit: 59
Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja Desert_Runner » 09.03.2019. 10:36

Sitähän nyt ei sitten tiedä mistä kohtaa konetta tulee pihalle kun kone on kuitenkin taakseppäin kallellaan. Oli todella hankala oikein muutenkaan löytää mistä sitä tulee, tuli laitettua puhtaat öljyt ja nehän kiiltää läpi niin ettei tiedä mitä kattelee. Katoin sen täyttöputken, kannet näytti päälleppäin puhtailta.

Tarkoititko kansipahvia vai vettiilikopan tiivistettä? Silleen se tuntuis että tulee kannen ja lohkon välistä mutta kun on niin kirkasta ettei erota mistä varsinaisesti vuotaa. Paljon sitä kuitenkin pihalle tulee, ei varmaan tippa per puoli sekunttia ole kaukana. Lähinnä ajatus tulee siitä, kun jouduin niitä jäähdytystukin pultteja kiristelemään koko ajan, että onko kansipultit jätetty löysälle.. toisaalta sitten ei kai oikeen kävisi, ja sehän käy. Joka kerta.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4942
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.03.2019. 14:38

Kansitiivisteen läpi ei paineöljykanavaa, joten jos ei tule paineella niin vaihtoehdot on venakopan tiiviste, kansitiiviste (vuotaa vain kuskin puolelle, ei ole paluukanavia toisella puolella, paluukanavat työntötankojen rei´istä alas), joku huohotusputki venakopalta, tai sitten tulee kansien paineputkesta, mutta hiushalkeama, ei vuoda kaikkea pihalle, loput menee kuitenkin kansiin tai putken banjoliitoksen cu-tiiviste poikki...

Paska ahdas konehuone ja ahtaasti tehty kone...

En usko että kansitiivisteestä vuotaa...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Desert_Runner
Viestit: 59
Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja Desert_Runner » 09.03.2019. 15:16

Aivankin joo, sori, unohdin ettei tuossa koneessa oo painepuolen öljyreikiä lohkon ja kansien välissä. Jotenkin se uittaa öljyä sinne ylös kunnes jonkun ajan kuluttua alkaa itkemään alas :mrgreen: Osaa kierrättää oikein öljyt :mrgreen:

No katon tänään jos tuun yhtään viisaammaksi

Desert_Runner
Viestit: 59
Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja Desert_Runner » 09.03.2019. 16:48

Noniin, nyt selkis (ratkaistu). Kaveri tuli käyttelemään konetta kun tutkin kameralla paikkoja. Sieltähän se venttiilikopan välistä vuoti kunnolla öljyt pihalle, asia mikä koskaan ei sovi ensimmäisenä omaan päähän vuotopaikoista :lol: :lol: Kiitos Jamantille neuvoista :wink:

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 4942
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 09.03.2019. 17:08

Siitä kiva kone, että kanistiiviste ei voi palaa, se kun ei mene palotilaan asti ollenkaan... Ei liittynyt öljyvuotoon, mutta kuriositeettina mainitsen, kun välillä joku soittaa ja sanoo, että tais palaa kansitiiviste, not going to happen...
Killing time is not murder

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Desert_Runner
Viestit: 59
Liittynyt: 09.06.2018. 0:15
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 3.1 td öljynpaine ja öljyvuodot

Viesti Kirjoittaja Desert_Runner » 14.03.2019. 19:57

Tuon koneen yläkerta muistuttaa muutenkin kuin jonkun paremman väen kerrostaloa. Alemmat asunnot on lohkottu mutta yläkerta on samaa kokonaan :mrgreen:

Nyt on menty 300km ilman öljyvuotomurheita. Muutenkin käy pehmeästi paitti kylmänä no kaikki koneet tekee niin. Vtutaa vaan kun defan letkulämmitin vuotaa jäähdytysnestettä, en tajua miten (mun mielestä) laatumerkki voi noin tehdä? Klemmarit oon kiristänyt.

Ai joo ja syöttöpumppu nihkuu diisseliä takapäästä. Täytyy kai viedä toisen koneen pumppu huoltoon ja nakata se hyllyyn odottamaan inspiraatiota vaihtoon :lol:

Kirjoita vastaus