KJ ja takapään tyylikäs kilpiteline.
KJ ja takapään tyylikäs kilpiteline.
Omassa alkaa katoamaan tuo kilpitelineen runko. Onko kukaan rakennellu tuohon mitään vastaavaa/korvaavaa telinettä?
Tai saako suomi kilvelle sopivaa takapuskuria jossa on kilpipaikka siinä vas. reunassa.
Toinen mitä olen tuumaillu jos leikkais alumiinisesta turkkipellistä pyöreän kiekon joka olisi vanteen kokoinen ja samoilla pulteilla kiinni. Kilpitelineen voisi sitten tarvikevalolla laittaa siihen kiinni.
Tai saako suomi kilvelle sopivaa takapuskuria jossa on kilpipaikka siinä vas. reunassa.
Toinen mitä olen tuumaillu jos leikkais alumiinisesta turkkipellistä pyöreän kiekon joka olisi vanteen kokoinen ja samoilla pulteilla kiinni. Kilpitelineen voisi sitten tarvikevalolla laittaa siihen kiinni.
Re: KJ ja takapään tyylikäs kilpiteline.
Terve.kozel kirjoitti:Omassa alkaa katoamaan tuo kilpitelineen runko. Onko kukaan rakennellu tuohon mitään vastaavaa/korvaavaa telinettä?
Tai saako suomi kilvelle sopivaa takapuskuria jossa on kilpipaikka siinä vas. reunassa.
Toinen mitä olen tuumaillu jos leikkais alumiinisesta turkkipellistä pyöreän kiekon joka olisi vanteen kokoinen ja samoilla pulteilla kiinni. Kilpitelineen voisi sitten tarvikevalolla laittaa siihen kiinni.
En ole nähnyt itse rakennettua telinettä vielä KJ:ssä.
USA:sta saa USA puskureita vaan on niissä kilven upotus meikäläisten kilville hieman kapea.
Olen kyllä muutaman tuonti KJ:n nähnyt ja kyllä se kilpi sinne on jotenkin saatu sopimaan.
Siitä vaan rakentamaan mieleinen teline, ja jos samalla nostaa varapyörän kiinnityskohtaa niin saa isomman kumenkin mahtumaan ottamatta puskuriin kiinni.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: KJ ja takapään tyylikäs kilpiteline.
Kiinnityskohtaahan pitää laskea ja ottaa ulospäin, muuten ei takalasi aukea.ImacInnes kirjoitti: ...jos samalla nostaa varapyörän kiinnityskohtaa niin saa isomman kumenkin mahtumaan ottamatta puskuriin kiinni....
Re: KJ ja takapään tyylikäs kilpiteline.
Jep näinhän se on, ulospäin riittävästi niin isompi pyörä ei ota lasiin eikä puskuriin kiinni.Aapo kirjoitti:Kiinnityskohtaahan pitää laskea ja ottaa ulospäin, muuten ei takalasi aukea.ImacInnes kirjoitti: ...jos samalla nostaa varapyörän kiinnityskohtaa niin saa isomman kumenkin mahtumaan ottamatta puskuriin kiinni....
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
http://www.cardomain.com/ride/2132086/2 ... rty/page-2
Jotain tuon tyylistä miettinyt itse mutta kiinnitystä en ole vielä keksinyt kuinka sen toteuttaisi niin että renkaan saa irti yhtä helposti kuin tuon alkuperäisen härpäkkeen kanssa.
Jotain tuon tyylistä miettinyt itse mutta kiinnitystä en ole vielä keksinyt kuinka sen toteuttaisi niin että renkaan saa irti yhtä helposti kuin tuon alkuperäisen härpäkkeen kanssa.
Aapo kirjoitti:Oisin laittanu kuvan omasta toteutuksesta, mutta kun ei tänne voi kuvaa liittää suoraan...

hmm, näyttäs ainakin mulla linkitys toimivan... jos haluat kuvan nettiin helposti niin käytä vaikka www.jaatiedostosi.com palvelua. kestää alle 10 sekuntia ja muuttaa koonkin sopivaksi jos niin haluat.
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid
Varakumes teline.
Terve.Aapo kirjoitti:Juu, noh tuo olikin paljon nopeampi ja helpompi kuin vaikka Photobucket (jonka tunnukset oon tietenkin unohtanu.)
Tämmöisellä ratkaisulla itse hankkiuduin eroon riitä muovi härpäkkeestä:
Kuinkas paljon tuo ulkonee vakioon verattuna?
Entäpäs tuo kilpi sitten?
t. ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Rengasteline on vakio. Siinä on vain 15-20mm paksut mutterit prikkoina jokaisessa pultissa. 265/70r16 rengas kyllä mahtuisi ilmankin, mutta ikkuna ei enää aukea. Telineen pinnapultit tietenkin joutuvat hieman tavallista lujemmalle, mutta noin se nyt on.
Rekkari on kiinni Bilteman rekkarikiinnikkeessä ja kilven valot ruuvattu kiinni puskuriin. Kilven valoille sähköt saatu kääntämällä vakio valojen johdot saranapuolelta puskurin ja "kynnyslistan" välistä uusille paikoille. (ja johdot jatkettu tietysti.)
Rekkari on kiinni Bilteman rekkarikiinnikkeessä ja kilven valot ruuvattu kiinni puskuriin. Kilven valoille sähköt saatu kääntämällä vakio valojen johdot saranapuolelta puskurin ja "kynnyslistan" välistä uusille paikoille. (ja johdot jatkettu tietysti.)
Jostain jenkkifoorumilta muistelen lukeneeni, että sen vakio vararengas kiinnikkeen kun kääntää ylös alaisin, niin isompi rengas mahtuu ja akkunakin aukeaa. Itse en ole asiaa vielä päässyt tutkimaan, onko todellakin noin yksinkertainen jippo.
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane
www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com
if you break it, upgrade!