Jeepistelyä!
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 29.01.2012. 14:12
- Paikkakunta:
Jeepistelyä!
Meillä on ollut jo pari vuotta Patriot -08 CRD limited. Ostin ensimmäiseltä omistajalta. Ajettu on nyt 175000km. Loppuvuodesta etupäässä alkoi jurina. Etupyörän laakeri oli sippi. Tinkin merkkiliikkeestä laakerin 150€ ja purin paketin irti, prässäsin vanhan irti, ja samalla vaivalla uusi paikalle.( Huom! irrota abs anturi varovasti!) samalla huomasin molempien alapallojen olevan väljät. Us-Partsista ostin rasvanipalliset alaboltsit 199e pari ja samaan vääntöön raidetangon päät,nipalliset 130e pari. Alapallot irtosi kevyellä prässäyksellä ja uudet meni lukkoprikan kanssa, kun hieman hioi aukkoa. Katsastuksessa ei sitä noteerattu mitenkään,kun ei ollut väljää.! Mutta mulla tässä dieseli mallissa tuli jännä pulma, joka ilmeni huonona käynnistyvyytenä, ESP valon palamisena yms. muina merkkivalo häiriöinä. Lopulta vika löytyi kuskin puolelta, etupyörän edestä,sisälokarin sisältä. Tehtaalla on sinne laitettu releboxi, josta tulee virta ohjainlaitteelle ja jäähdytinflektille. Suomessa samaan tilaan laitetaan webasto ja releboxi oli autossamme käännetty niin että vesi,rapa pääsi lokarin raoista boxiin! Releet ja pari johtoa oli hapettunut piloille. Uusi releboxi olisi pitänyt ostaa moottorin johtosarjan mukana(hinnaltaan useita satasia)Niinpä johdot korjattiin ja mikroreleet löydettiin tarvikeliikkeestä. Samalla releboxi asennettiin ja suojattiin paremmin. Merkkiliikkeen vikatesteri antoi kaikenlaisia vikoja, jota ei kone pystynyt tarkentamaan, kun vika oli virrankatkosta ohjainlaitteelle. Muita vikoja ei ole autossa ollut, paitsi VW kone, joka vie öljyä aika paljon! Ja kalkattaa kuin natsi tynnyrissä.!!