Ajossa moottori sammui. Lähti uudelleen käyntiin, mutta kävi hieman "raskaasti". Matkaa onneksi jäljellä tommosest 100m jonka jälkeen pysähdyttyä haiseva savu konehuoneesta. Ilmastoinnin kompura ilmeisesti "leikannut kiinni" ja hihna "hieman" lämmennyt. Kylmäaine letkun väristä päätellen kylmäaineet tulleet pihalle. Todennäköisesti se sähköinen kytkin hajalla kun salli tuon tapahtua.
ONGELMA:
Autoa ei voi käynnistää kun hihna luistaa kompuran rullan yli. Auto keskellä kaupunkia, joten
a) lyhyemmän hihnan vaihtamalla ja kompuran ohittamallahan tämä kait selviäisi (löytyykö sitä lyhyempää hihnaa mistään), mutten viitsisi keskellä kaupunkia hangessa hihnaa vaihtaa.
b) ONKO muuta tapaa saada tuo kompuran kytkin vapautettua jotta autolla voi ajaa Jamantille kompuran ja kuivaimen ostoon ja sitten ajaa ilmastointihuoltoon?
Ilmastoinnin releen irroitus ei auta, joten siitä päättelin että se kytkin on hajalla.
GC -96 ilmastointilaitteen kompuran jumittuminen
Eipä sitä irti millään saa, jos on kytkin leikannut kiinni, vain hihnalla ohitus....
Ohitushihnan löytymistä helpottais, jos tietäis, mikä moottori??
Ohitushihnan löytymistä helpottais, jos tietäis, mikä moottori??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jos 5.2 V8 koneella niin lyhyemmäksi hihnaksi käy Motonetin moniurahihna 30-6700 (6PK2100). Alkuperäinen hihna on 7-rivinen, tämä 6-rivinen, mutta ainakin itsellä kompuran laakerin vaihdon ajan ( pari viikkoa) pelasi hienosti.
Hihnan vaihtohan ei vaadi kuin lenkkiavaimen (olikohan 17mm) , onnistuu yläkautta ja aikaa ei kulu kuin pari minuuttia.
Hihnan vaihtohan ei vaadi kuin lenkkiavaimen (olikohan 17mm) , onnistuu yläkautta ja aikaa ei kulu kuin pari minuuttia.
No ni. Hihna Motonetista ja tosiaan muutama minuutti aikaa niin hihna vaihdettu. 15 mm avain oli sopiva jolla sai sitä kiristintä hölläämään. Lahkeetkaan ei olisi likaantuneet jos autossa ei olisi karjapuskuria.
Nyt vaan uusia osia hankkimaan.
Kiitos taas neuvosta. En olisi viitsinyt hommaan ruveta jos en olisi tiennyt että se on näin helppoa.
Nyt vaan uusia osia hankkimaan.
Kiitos taas neuvosta. En olisi viitsinyt hommaan ruveta jos en olisi tiennyt että se on näin helppoa.