tf999 kärähti
tf999 kärähti
wrankku sammui risteykseen, vaihe vapaalle ja starttaamaan, startti tuuttas varattua eka mut sit käynnisty kone nätisti....
Ja sitten, D päälle ni onku olis joku pamauttanu kettingillä auton pohjaan
ja kaasua kun koitti ni ei liikuttukkaan mihinkään, luisti vaan ja sitten "kevyempi" pamaus ja sit oli pykälä päällä, näin jokaisessa liikkeelle lähdössä. vauhdissa kanssa isompaa heittäessä potkas kun vaihon teki, kickdown kyllä pelas taas hienosti ihme kyllä.... kun sai ajeltua hissukseen kotia tuon raadon niin vaihelaatikko oli kuumana ja öljyt ruskiat, eli palanut on jotain sisältä...
Aluksi meinasin että onko jakoaski antamassa periksi kun ajoin neliveto päällä tuossa lumipöpperössä mutta eihän sen piteisi haitata kun lumi antaa kumminkin tuon kiinteän nelivedon pyöriä ilman että piteisi jakiksen päälle käydä.
Nyt seuraakiin se että loota joo pois mutta jos vaikka vaihtais ny sit samantien tekniikkaa tuoreempaan?
kun ei tuo vanhan askinkaan korjaus varmaan mikään halpa keikka ole...
tuossa on kumminkin tuo vanha 4.2 kone jonka tilalle voisi laittaa 4.0 ja tuoreeemman askinkin ja jakiksen nopealla nelivedolla myös kuivalle kelille.
Cherokeissa ja Grandeissa ei taida olla kuin AW4sen lootia noissa 6koneissa joten meneekö sellainen yhdistelmä ihan mahdottomaksi, jos jostain löytää elimenluovuttajan josta heittää koko paketin tuohon tilalle?
Ja sitten, D päälle ni onku olis joku pamauttanu kettingillä auton pohjaan
ja kaasua kun koitti ni ei liikuttukkaan mihinkään, luisti vaan ja sitten "kevyempi" pamaus ja sit oli pykälä päällä, näin jokaisessa liikkeelle lähdössä. vauhdissa kanssa isompaa heittäessä potkas kun vaihon teki, kickdown kyllä pelas taas hienosti ihme kyllä.... kun sai ajeltua hissukseen kotia tuon raadon niin vaihelaatikko oli kuumana ja öljyt ruskiat, eli palanut on jotain sisältä...
Aluksi meinasin että onko jakoaski antamassa periksi kun ajoin neliveto päällä tuossa lumipöpperössä mutta eihän sen piteisi haitata kun lumi antaa kumminkin tuon kiinteän nelivedon pyöriä ilman että piteisi jakiksen päälle käydä.
Nyt seuraakiin se että loota joo pois mutta jos vaikka vaihtais ny sit samantien tekniikkaa tuoreempaan?
kun ei tuo vanhan askinkaan korjaus varmaan mikään halpa keikka ole...
tuossa on kumminkin tuo vanha 4.2 kone jonka tilalle voisi laittaa 4.0 ja tuoreeemman askinkin ja jakiksen nopealla nelivedolla myös kuivalle kelille.
Cherokeissa ja Grandeissa ei taida olla kuin AW4sen lootia noissa 6koneissa joten meneekö sellainen yhdistelmä ihan mahdottomaksi, jos jostain löytää elimenluovuttajan josta heittää koko paketin tuohon tilalle?
Wrangler -89 4.2L AT
Puhelimessa äsken konsultoin, mutta korjataan vielä, ZJ:ssä on AW-4 vain joissain kappaleissa vuosimallissa -93, sen jälkeen ylivaihteellinen ja lukkoturbaaninen TF:n jälkeläinen, niinkuin tossa YJ:ssäkin on (tosin ilman sitä ylivaihdetta ja lukkoturbaania)!! XJ:n kone menee heittämällä mutta AW-4 on liian pitkä, itse laittaisin sen XJ-kuutosen koneenpuoleiset korvakkeet uusiksi ja siirtäisin sen niin eteen kuin mahtuu ja AW-4 + NP-231 SYE-kitillä ja jakolaatikonlaskusarjalla ja tuplaristikkokardaanilla!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ei taida riittää siltikkään kardaani kulmat jos on korotus jouset alla?JAMANT kirjoitti: itse laittaisin sen XJ-kuutosen koneenpuoleiset korvakkeet uusiksi ja siirtäisin sen niin eteen kuin mahtuu ja AW-4 + NP-231 SYE-kitillä ja jakolaatikonlaskusarjalla ja tuplaristikkokardaanilla!!
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME
korotusta ei vielä ole mutta tulee kyllä, tai on tossa nyten 1" pitemmät jousenriipukkeet, syekitti on jo hankittuna... eikä tota korotusta ole tarkotus ottaa kun max sen verran et saa 33set pallot pyörimää alla eli joku 2-3" korkeintaan.
pitee kahtoa mitä sanoo lootakorjaaja hinnaks kun ton saa purettua irti ja vietyä analysoitavaks et mitä pitee korjata et saa eheäks takas, sit voi alkaa miettii noita vaihtoehtoi enemmä jos alkaa hinnat olee sitä luokkaa et sais jo koko tekniikan vaihettua
kasikone olis kyl aika pähee tossa mutta piteis varmaa jostai chevyn blaserista raapasta tekniikka kun olis sopivan kompakti toi th350 aski v8sin perässä...
pitee kahtoa mitä sanoo lootakorjaaja hinnaks kun ton saa purettua irti ja vietyä analysoitavaks et mitä pitee korjata et saa eheäks takas, sit voi alkaa miettii noita vaihtoehtoi enemmä jos alkaa hinnat olee sitä luokkaa et sais jo koko tekniikan vaihettua
kasikone olis kyl aika pähee tossa mutta piteis varmaa jostai chevyn blaserista raapasta tekniikka kun olis sopivan kompakti toi th350 aski v8sin perässä...
Wrangler -89 4.2L AT
Eipä taida, tosin en tiedä paljonko tota pihalla olevaa YJ:tä on korotettu, mutta siinä on nyt XJ:n kone + AW-4 + NP-231 ja SYE-kitti ja jakolaatikon alaslaskusarja ja taka-akselilla 2° kiilat (enempää en suostu laittamaan) ja nyt tuplaristikkoinen takakardaani mahtuu pyörimään jopa joustot ulkona!!28CRDKJ kirjoitti:Ei taida riittää siltikkään kardaani kulmat jos on korotus jouset alla?JAMANT kirjoitti: itse laittaisin sen XJ-kuutosen koneenpuoleiset korvakkeet uusiksi ja siirtäisin sen niin eteen kuin mahtuu ja AW-4 + NP-231 SYE-kitillä ja jakolaatikonlaskusarjalla ja tuplaristikkokardaanilla!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
pienenä päivityksenä ei näytä että olisi vaihteisto mennyt vaan jakoaskista löytyi väljää sen verran planeettapyörästöstä/siirtäjästä että rutis ennekuin sai vedon päälle...
nyt on varaosa jakis hankittuna ja toivottavasti jos kaikki menis täl kertaa nappiin sais jeepin ajoon piakkoin
nyt on varaosa jakis hankittuna ja toivottavasti jos kaikki menis täl kertaa nappiin sais jeepin ajoon piakkoin
Wrangler -89 4.2L AT
no eipä se rutina poistunut vaikka jakoloota kunnostettiin..eli kyllä se vaihelaatikko on mikä on porsinu tosta!
eli kuhan saa tästä joulun vietettyä niin raapisi sitten vaihelaatikon irti ja tutkisi että mikä sieltä sitten on mennyt...
nyt kun oli auto nosturilla ja takarenkaat ilmassa takaveto päällä ja veti Dn päälle niin kuulosti kun olisi manuaalivaihteisesta koittanut pykälää laittaa päälle ilman kytkintä, pakille laittaessa ei sellaist kuuluunut.
samoin kun antoi kaasua että heitti seuraavan vaihteen päälle niin rusahtaen/kolahtaen pisti 2sen, samoin kun vaihtoi alaspäin hiljaa jarruttaen.
että vallan hauskaa joulua...
eli kuhan saa tästä joulun vietettyä niin raapisi sitten vaihelaatikon irti ja tutkisi että mikä sieltä sitten on mennyt...
nyt kun oli auto nosturilla ja takarenkaat ilmassa takaveto päällä ja veti Dn päälle niin kuulosti kun olisi manuaalivaihteisesta koittanut pykälää laittaa päälle ilman kytkintä, pakille laittaessa ei sellaist kuuluunut.
samoin kun antoi kaasua että heitti seuraavan vaihteen päälle niin rusahtaen/kolahtaen pisti 2sen, samoin kun vaihtoi alaspäin hiljaa jarruttaen.
että vallan hauskaa joulua...
Wrangler -89 4.2L AT
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Varovainen arvaus: jompikumpi tai molemmat pannat on irronneet kiinnikkeistään, seurauksena kitkapintojen normaalista kulumisesta. Olisi pitänyt kiristää niitä välillä. Näin kävi aikoinaan omassa vastaavassa askissa, mutta nähtävästi ei ehtinyt noin pitkälle paukahduksineen/rutinoineen. Toivottavasti mitään sisuskaluja ei ole rikkoutunut, tai ainakaan muuta kuin muutoinkin kulutuskamaa olevat levyt/pannat. Rattaat lienevät kalliimpia ostettavia, ellei sitten löydy jostain edullista varaosalootaa.
Raha ja romut rauhottaa.
Tämmönen tuho oli vaihelaatikossa käyny
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
ja tollanen
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
muut osat venttiilikoneistoa,pantoja,jousia yms sälää myöten näytti ehjältä, mutta tutkitaan ne vielä kun putsataan.
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
ja tollanen
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
muut osat venttiilikoneistoa,pantoja,jousia yms sälää myöten näytti ehjältä, mutta tutkitaan ne vielä kun putsataan.
Wrangler -89 4.2L AT
-
- Viestit: 325
- Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
- Paikkakunta: Viiala (Akaa)
Joo, kaikki muut pikkuosat on suoraan hyllyssä, mutta juurikin tuo laakeri korjaussarja on iso ?? tulevalla viikolla selvinnee saako enää mistään...
tai sit saa hyvän syyn ettiä se chevyn v8 mis olis th350... sen piteis kyl sinne mahtua, ainakin noi ameriikan pojat niitä on noihin sullonu.
Jos jollain on vaihtoehtoja tarjolla niin saa ilmaista niitä!
ps.manuaalivaihteisto ei ole vaihtoehto...
tai sit saa hyvän syyn ettiä se chevyn v8 mis olis th350... sen piteis kyl sinne mahtua, ainakin noi ameriikan pojat niitä on noihin sullonu.
Jos jollain on vaihtoehtoja tarjolla niin saa ilmaista niitä!
ps.manuaalivaihteisto ei ole vaihtoehto...
Wrangler -89 4.2L AT